Arisaka Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 Dat wordt dus flink graven... Of een paar hectare voorzien van metaal snippers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 @lewieke Ik zou er toch er maar wat silica gel zakjes bij doen(zeker wanneer je er metalen voorwerpen in doet , want in de grond is het een stuk koeler (hoe dieper hoe koeler ) en er zal zeker vocht in de lucht zitten die je erbij in sluit gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 Als het voor PM is, goud is inert. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Arisaka Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 Als je geen silica hebt kun je ook kattenbak korrels gebruiken om eventueel vocht te vangen wat zich in de buizen bevind. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 31 juli 2013 Delen Geplaatst: 31 juli 2013 @Advivo heb je misschien een paar tips over wat voor soorten voedsel/ tools je hierin stopt want ik ga binnenkort ook beginnen en al het advies is erg welkom mvg MP Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rlsailer Geplaatst: 1 augustus 2013 Delen Geplaatst: 1 augustus 2013 Misschien iemand een idee tot hoe diep grondradars gaan? Dieptebereik hobby metaaldetector: het dieptebereik van een metaaldetector is sterk afhankelijk van de voorwerpgrootte, de grondsoort en grondvochtigheid. Een gemiddelde metaaldetector heeft een dieptebereik van ca. 25 cm. Grote voorwerpen kunnen echter tot een diepte van wel 1 meter gevonden worden. en dit is dan een hobby detector er zijn er van 1500 tot 3000 euro die gaan dieper Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 3 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 @lewieke Ik zou er toch er maar wat silica gel zakjes bij doen(zeker wanneer je er metalen voorwerpen in doet , want in de grond is het een stuk koeler (hoe dieper hoe koeler ) en er zal zeker vocht in de lucht zitten die je erbij in sluit gr will En @MyronPrps Of de buis met stikstof vullen voor het afsluiten ... Zelf doe ik alles ook nog in mylar zakken, vacuüm getrokken en gesealed. Voor de zekerheid krijgt elke zak ook een oxygen absorber en een hoeveelheid silica. Begraven doe ik veelal op 60cm diepte. Dat is onder de vorstgrens in onze streken. Bij buizen met schroefdraad-dop, gebruik ik teflon tape (voor waterleidingen) over de draad. En druppel ik daarna kaarsvet over de afgesloten dop/buis-verbinding Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 3 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 Nog een goede tip : In elke buis doe ik ook een lengte touw/paracord. Hiermee kun je -na het opgraven- een tuig knopen, om de buis als een rugzak op de rug te kunnen dragen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 3 augustus 2013 Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 @Advivo dat is een slimme dat stuk touw erin doen , dank je voor de tip . Wat dat extra afsluiten met kaarsvet , is vaseline dan niet beter /makkelijker ? gr will 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 3 augustus 2013 Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 Let op dat de drones je pvc buis niet aanzien voor een raketwerper. Het kon wel eens je laatste goeie idee zijn. Vraag anders even bij Reuters na hoe realistisch die stelling is. http://www.policymic.com/articles/16949/predator-drone-strikes-50-civilians-are-killed-for-every-1-terrorist-and-the-cia-only-wants-to-up-drone-warfare 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 3 augustus 2013 Delen Geplaatst: 3 augustus 2013 @Advivo wow en ik dacht dat ik het goed deed met lijm op alle naden zodat er geen lucht bij kwam maar ik heb nog een hoop te leren lees ik nu, wel een vraagje nog, doe je dit alleen langs de route naar je BOL of ook nog in de buurt ervan of op willekeurige plekken? mvg. Mp 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 @Advivo wow en ik dacht dat ik het goed deed met lijm op alle naden zodat er geen lucht bij kwam maar ik heb nog een hoop te leren lees ik nu, wel een vraagje nog, doe je dit alleen langs de route naar je BOL of ook nog in de buurt ervan of op willekeurige plekken? mvg. Mp Langs de route naar BOL, plus : diverse in mijn eigen omgeving. Afhankelijk van de soort SHTF dus, en of je bug-in of bug-out gaat... Thuis heb ik bijna niks. Bewust. Dat is het hele idee erachter. Ik geloof niet in hamsteren. Kun je toch niet meenemen... Al mijn voorbereidingen zitten in buizen. En op deze wijze is je 'prep' veilig en kun je zelf beslissen of je in huis blijft, of buitenshuis gaat. Ideaal gewoon. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 @Advivo ik denk dat ik hier ook mee ga beginnen, hartstikke bedankt voor dit idee:) gr. Mp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Let op dat de drones je pvc buis niet aanzien voor een raketwerper. Het kon wel eens je laatste goeie idee zijn. Vraag anders even bij Reuters na hoe realistisch die stelling is. http://www.policymic.com/articles/16949/predator-drone-strikes-50-civilians-are-killed-for-every-1-terrorist-and-the-cia-only-wants-to-up-drone-warfare Als er nog drones vliegen, is de SHTF nog niet begonnen ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 5 augustus 2013 Delen Geplaatst: 5 augustus 2013 @lewieke @Advivo of is het juist goed dat drones je zo zien lopen en denkt men dat je bij hen hoort ik geloof niet dat ik me daar zorgen om zal gaan maken gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lewieke Geplaatst: 5 augustus 2013 Delen Geplaatst: 5 augustus 2013 http://cpj.org/2010/04/wikileaks-video-iraq-attack-killed-reuters-staffers.php Effe filmpje bekijken @Wafels maar je hebt natuurlijk niet helemaal ongelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 5 augustus 2013 Delen Geplaatst: 5 augustus 2013 @lewieke ik ken dat filmpje , en heb mijn bedenkingen over camera's en hoe men ermee te werk gaat(althans de richtlijnen ) . Maar het is makkelijk zeggen voor mij .Ik zit achter mijn laptopje en die lui in die helikopter zaten in verraderlijk oorlogsgebied . Maar als je het zo bekijkt zou je zelfs aan gort kunnen worden geschoten als je een stok draagt met een grote witte vlag eraan of rode kruisvlag ligt er maar net aan waar men je voor aan ziet gr will Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Advivo Geplaatst: 5 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 2013 http://cpj.org/2010/04/wikileaks-video-iraq-attack-killed-reuters-staffers.php Effe filmpje bekijken @Wafels maar je hebt natuurlijk niet helemaal ongelijk. Drones zijn verkenningsvliegtuigen, ter observatie. Dit was een bemande helicopter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
proppert Geplaatst: 6 augustus 2013 Delen Geplaatst: 6 augustus 2013 ik las net een vaag berichtje over pvc dat dit schadelijk zou zijn. kan wezen maar ik zit in de watervoorzieningen van land en tuinbouw. en dat is toch echt allemaal van dat blauwe hogedruk pvc. en niet tyleen of pe. wat jullie hier laten zien en bespreken is allemaal ordinaire waterafvoer pvc. maar neem je het goeie spul (blauw/grijs) dan kun je er met een trekker overheen rijden. meestal kun je dit spul kopen bij bedrijven die in de tuinbouw de regeninstallaties aanleggen. daar heb je ook goede lijm voor die 100% goed afdicht. gaat ook tot 16 bar. en ik las over van die pijpen die niet ingegraven zo in de berm worden geknikkerd, nou die worden wel opgehaald door de reinigingsdienst van rijkswaterstaat en anders door de bermenmaaiers. ik zou et wel 10 cm ingraven en niet bij een lichtmast of verkeersbord want als ze die platrijden gaat jou pijpie ook bij het vuilnis. afijn, veel succes met preppen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ant62 Geplaatst: 11 augustus 2013 Delen Geplaatst: 11 augustus 2013 Ik heb het hele Forum over dit onderwerp gelezen. Heb een aantal leuke tips gezien en heb er zelf ook nog een paar. - Niet een een greppel want je bent heb gegarandeerd kwijt. -Verticaal ingraven en de metalen zaken onderin, dan heb je geen last van een eenvoudige metaal detector.Daarna 10-20 cm aarde eroverheen. -De langste die ik gebruik is 80cm, en weet je hoe ik de spullen eruit krijg bij eentje die is ingegraven? Tip: Onderin stop ik een nylon draagtas met een paar sokken. aan de tas maak ik een touw vast dat ik uit de koker laat hangen als ik hem vul. als de koker vol is ligt het stuk touw onder de schroefdeksel. Als ik nu de koker leegmaak als hij is ingegraven dan trek ik rustig aan het touw en duwt de nylon draagtas (zo eentje met twee draagtouwtjes) als een zuiger alles omhoog uit de koker. Moet ik daarna de koker weer vullen dan in omgekeerde volgorde, werkt ook horizontaal). 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr.Prepper Geplaatst: 11 augustus 2013 Delen Geplaatst: 11 augustus 2013 Mooie aanvulling @Ant62! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noach Geplaatst: 15 augustus 2013 Delen Geplaatst: 15 augustus 2013 Hoeveel kost zo'n buis ongeveer om te maken?? en heb je een foto'tje van alles wat je erin stopt? Vandaag bij de bouwmarkt eens gekeken. 10 euro voor de 2 (schroef)doppen (125mm) en een euro of 9 voor de buis . Dus voor 2 tientjes heb je een buis van 1 meter x 12,5 cm. Met een inhoud van 12 liter. De bekende wit/rode tonnen zijn (nieuw) op de meeste sites ook zo'n 25 euro (inhoud 10,4 liter) Deze tonnen lijken me makkelijker ingraven dan een 1meter lange tube. Bovendien hoef je ze niet zelf te maken. Maar de pvc-tube is qua vorm wellicht handiger: spullen makkelijk stapelen. Een buis van 50 cm lang is handzamer, maar kost dus 15, - ( 6 liter inhoud) De wit/rode 6 liter tonnen zijn weer 16,- Het is een beetje om het even dus. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ant62 Geplaatst: 15 augustus 2013 Delen Geplaatst: 15 augustus 2013 De bekende wit/rode tonnen zijn (nieuw) op de meeste sites ook zo'n 25 euro (inhoud 10,4 liter) Deze tonnen lijken me makkelijker ingraven dan een 1meter lange tube. Bovendien hoef je ze niet zelf te maken. . Ik was vandaag bij de boerebond, ze hadden diverse formaten van deze tonnetjes en de goedkoopste zat onder de 10 euries. cheerio 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edje Geplaatst: 16 augustus 2013 Delen Geplaatst: 16 augustus 2013 Die tonnetjes worden ook wel voerton genoemd , heb er nog 2 (40L.)in de schuur staan en zat ook al aan zoiets te denken, nadeel lijkt me wel omdat deze breeder-groter formaat zijn dat je langer bezig bent om ze goed te in te graven, dus weer meer kans op pottekijkers. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noach Geplaatst: 16 augustus 2013 Delen Geplaatst: 16 augustus 2013 Ik was vandaag bij de boerebond, ze hadden diverse formaten van deze tonnetjes en de goedkoopste zat onder de 10 euries. cheerio Interessant. BB heet bij ons ons Welkoop, geloof ik. Ik ga eens kijken daar. Goeie tip. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.