Kelvin Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 Ik zat zonet al te denken om een review te gaan doen op de budgets preps die ik koop. Dat zijn vaak simpele dingetjes, maar maken ze echt een groot verschil vergeleken met de normale dingen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mr. Gold Geplaatst: 24 september 2013 Delen Geplaatst: 24 september 2013 JA @Kelvin. Kleine dingen maken het verschil.Bak elke dag zelf je brood ipv het bij de bakker te kopen. Mijn brood kost meel, gist, suiker, zout, water en energie inclusief 0.57€. Bij de bakker kost het 2.20€. Verschil pakweg 1.63€ per dag (x300/jaar) = 489€/jaar. Dan hebben we het nog even niet over broodjes op zondag, zelf frieten snijden, pizza bakken, taart en soesjes maken, ijs maken, joghurt maken, fietsen ipv auto rijden, verzekeringen beperken en optimaliseren, kraantjeswater drinken ipv flessenwater, kleding uit de solden, kopen van tweedehands artikelen ipv nieuwe rotzooi, films downloaden ipv bios, boeken uit de bib ipv kopen, verwarmen met hout ipv gas, ... Zo kan ik nog wel even doorgaan. Besparing op jaarbasis ? Geen idee. Ergens in de buurt van 10.000€ voor ons gezin ? Wat een geweldige post Lewieke. Zelf ben ik een groot voorstander van om mensen bewuster te maken van hun uitgaven en hun inkomsten. Dit weten de meeste mensen niet eens. Ik hamer ook altijd: zorg dat er meer binnenkomt dan eruit gaat! Het is zoveel makkelijker om te besparen als je maar de juiste instelling hebt kan je heel veel voor elkaar krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Survival Mode Geplaatst: 18 oktober 2013 Delen Geplaatst: 18 oktober 2013 Budget prepping kan je ook zien als 'minimalisme', of 'simple living'. Niet helemaal hetzelfde, want je kan ook steenrijk zijn en een minimalist. http://nl.wikipedia.org/wiki/Simple_living Simple living Simple living betekent eenvoudig en soberder leven of ook wel 'vrijwillige eenvoud'. Simple living is een levensstijl waarbij mensen zorgvuldig en dus bewust kiezen voor het verminderen of minimaliseren van het streven naar consumptie en rijkdom. 'Goed is goed genoeg'. Denk verder aan minder hectisch, gehaast, etc. Aanhangers kiezen voor 'simple living' om verschillende redenen waaronder spiritualiteit, gezondheid, minder 'stressen', sociale rechtvaardigheid of omdat men consumentisme afwijst, terwijl anderen er voor kiezen om eenvoudiger te leven om persoonlijke redenen of de 'persoonlijke economie' (denk bijvoorbeeld aan zuinigheid en de vrek). Simple living is een keuze voor een levensstijl en onderscheidt zich zo van mensen die gedwongen in armoede leven. Ascetisme kan lijken op vrijwillige eenvoud. Aanhangers van 'simple living' zijn zeker niet allemaal asceten. Simple living en slow food zijn bewegingen gericht op het bewuster en meer verantwoordelijk gaan leven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lindaja Geplaatst: 18 oktober 2013 Delen Geplaatst: 18 oktober 2013 Budget prepping kan je ook zien als 'minimalisme', of 'simple living'. Niet helemaal hetzelfde, want je kan ook steenrijk zijn en een minimalist. http://nl.wikipedia.org/wiki/Simple_living Simple living Simple living betekent eenvoudig en soberder leven of ook wel 'vrijwillige eenvoud'. Simple living is een levensstijl waarbij mensen zorgvuldig en dus bewust kiezen voor het verminderen of minimaliseren van het streven naar consumptie en rijkdom. 'Goed is goed genoeg'. Denk verder aan minder hectisch, gehaast, etc. Aanhangers kiezen voor 'simple living' om verschillende redenen waaronder spiritualiteit, gezondheid, minder 'stressen', sociale rechtvaardigheid of omdat men consumentisme afwijst, terwijl anderen er voor kiezen om eenvoudiger te leven om persoonlijke redenen of de 'persoonlijke economie' (denk bijvoorbeeld aan zuinigheid en de vrek). Simple living is een keuze voor een levensstijl en onderscheidt zich zo van mensen die gedwongen in armoede leven. Ascetisme kan lijken op vrijwillige eenvoud. Aanhangers van 'simple living' zijn zeker niet allemaal asceten. Simple living en slow food zijn bewegingen gericht op het bewuster en meer verantwoordelijk gaan leven. Of je hebt mensen zoals ik die bewust zo besparen door de armoe en zich daardoor niet meer arm voelen ;-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 10 november 2013 Delen Geplaatst: 10 november 2013 Toe aan nieuwe of originele glazen maar geef je liever geld uit aan preps dan aan simpele glazen? Ik kwam vandaag deze leuke link tegen hoe je zelf op goedkope wijze nieuwe glazen kunt improviseren. Ook voor jongeren/studenten niet eens zo'n slecht idee: http://seriouslyforreal.com/more/turn-your-beer-bottles-into-glass-cups-5-easy-steps/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DRD28 Geplaatst: 10 november 2013 Delen Geplaatst: 10 november 2013 Over preppen met geen of weinig geld [video=youtube_share;aRvMhSbj88w]http://youtu.be/aRvMhSbj88w the secret... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nowden Geplaatst: 12 november 2013 Delen Geplaatst: 12 november 2013 Ik hou van dit onderwerp, ongeacht hoeveel we betalen, moeten we allemaal een klein budget, om de ongecontroleerde uitgaven te voorkomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mr T Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Tip: pindakaas in de aanbieding bij Lidl 0,99 Eur per pot (en ik hou van pindakaas, Jummie!) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DRD28 Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Tip: pindakaas in de aanbieding bij Lidl 0,99 Eur per pot (en ik hou van pindakaas, Jummie!) Omnomnom:p Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 18 november 2013 Delen Geplaatst: 18 november 2013 ik ben niet zo'n fan van glaswerk preppen, Murphy vertelt mij dat als t kapot kan vallen, het dan bij mij ook gegarandeerd kapot gaat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
survive disaster Geplaatst: 11 december 2013 Delen Geplaatst: 11 december 2013 jah absoluut ik ben ook een budget prepper vele dingen kun je bijna gratis doen andere dingen kosten weer wat meer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
KoosKorstwagen Geplaatst: 15 december 2013 Delen Geplaatst: 15 december 2013 Budget preppen geeft juist meer voldoening denk ik. Ik heb ook geen groot budget ,maar daarom ieder keer juist weer blij met nieuwe aanwinsten. Paar voorbeeldjes: tomaten puree basic 68g. AH 0.07 (tomatenpuree moet ontzuren door het voldoende warmte in de pan te geven, dagelijks een paar lepels rauwe puree helpt beschermen tegen zonnebrand) tomaten blokjes basic 400g. AH 0.28 tomaten gepeld basic 400g. AH 0.28 (ovaal vormige tomaten zijn ideaal voor heerlijke tomatensauzen) kikkererwten 400g Action 0.49 (ideale vleesvervanger) appelmoes 720g Aldi/Lidl 0.49 nasi/bami kruiden/groenten Inproba Plus 0.22 cayenne peper 400g Turk 3.75 (zeer gezond medicinale werking geeft een energie boost, een kop thee hiervan is na een hartaanval zeer aan te bevelen, 20g. kost normaal 1.50) pot sambal oelek 1100g Turk 2.25 sardines in zonnebloem olie 120g Aldi 0.55 corned beef Lancaster 340g AH 1.99 witte bonen in tomatensaus Aldi/Lidl 0.65 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
KoosKorstwagen Geplaatst: 15 december 2013 Delen Geplaatst: 15 december 2013 @ mr T en DRD28 Probeer dan ook eens zelf pindasaus te maken: Flinke klodder pindakaas, wat water, ketjap manis, sambal oelek, suikerstroop of suiker, knoflook of knoflook poeder en eventueel wat gedroogde gember poeder voor een meer aziatische smaak. Even op middelhoog vuur roeren, misschien wat extra water of ketjap erbij en voila. pas op! is verslavend lekker! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
KoosKorstwagen Geplaatst: 15 december 2013 Delen Geplaatst: 15 december 2013 Omnomnom:p Ik ben ook geen fan van glaswerk, het komt snel uit de kast zetten, lastiger stabelbaar en glaswerk is slechts leuk voor de minder lange termijn en heeft iets minder lange THT. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 15 december 2013 Delen Geplaatst: 15 december 2013 Het voordeel van glazen potten na shtf is dat je er weer andere dingen in kunt wekken! In mijn voorraadkast vind je dus naast blikken ook potten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 15 december 2013 Delen Geplaatst: 15 december 2013 Oja, ik gebruik groentenpotjes ook om kruiden in te bewaren die ik in het groot koop bij de toko. Verder bewaar ik er ook oude batterijen op weg naar het inleverpunt in. Verder zijn ze ook handig voor spijkers, schroeven ed, want je kunt zien wat er in zit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
KoosKorstwagen Geplaatst: 16 december 2013 Delen Geplaatst: 16 december 2013 Ik ben ook geen fan van glaswerk, het komt snel uit de kast zetten, lastiger stabelbaar en glaswerk is slechts leuk voor de minder lange termijn en heeft iets minder lange THT. Ik heb standaart een enorme collectie aan wekpotten als voorraad potten van het Franse merk Arc in alle soorten en maten. Behalve dat ze een ideaal zicht geven op de aangebroken voorraad kun je ze gewoon wassen in een sopje zonder dat er vocht in komt. Daarnaast kun je ze natuurlijk altijd nog gebruiken als wekpotten. Staat ook leuk in de keuken. En reserve afsluitringen kun je online bestellen. Ideaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DRD28 Geplaatst: 16 december 2013 Delen Geplaatst: 16 december 2013 @ mr T en DRD28 Probeer dan ook eens zelf pindasaus te maken: Flinke klodder pindakaas, wat water, ketjap manis, sambal oelek, suikerstroop of suiker, knoflook of knoflook poeder en eventueel wat gedroogde gember poeder voor een meer aziatische smaak. Even op middelhoog vuur roeren, misschien wat extra water of ketjap erbij en voila. pas op! is verslavend lekker! Zo maken wij het ook . erg lekker! Wat een feest☺ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
KoosKorstwagen Geplaatst: 17 december 2013 Delen Geplaatst: 17 december 2013 Zo maken wij het ook . erg lekker! Wat een feest☺ Daar kan toch geen potje tegen op! En een kleine portie lukt al met een beetje kokend water. Zonder verdere warmtebron. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
KoosKorstwagen Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Ik heb standaart een enorme collectie aan wekpotten als voorraad potten van het Franse merk Arc in alle soorten en maten. Behalve dat ze een ideaal zicht geven op de aangebroken voorraad kun je ze gewoon wassen in een sopje zonder dat er vocht in komt. Daarnaast kun je ze natuurlijk altijd nog gebruiken als wekpotten. Staat ook leuk in de keuken. En reserve afsluitringen kun je online bestellen. Ideaal. gember siroop is beter... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 23 december 2013 Delen Geplaatst: 23 december 2013 Voor de budgetpreppers, en de camo-liefhebbers, is er vandaag een aanbieding van Visdeal, een Camo-regenponcho, 15 euro inclusief verzendkosten. http://visdeal.nl/nl/deals/luxe-en-zeer-praktische-camo-poncho-3?_et=568836559b7c99c774c71abdcdfc813386bc14fb Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nano Geplaatst: 28 december 2013 Delen Geplaatst: 28 december 2013 Ik prep bijv voedsel door als t kan van iets een extra pak mee te nemen. Zo spreid je de kosten en loopt je voorraad toch lekker op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sam-01 Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 hallo Budget-prepper, Ik snap je vraag want ik heb zelf ook geen groot budget. Vergeet echter niet dat preppen vooral het voorbereiden is en niet perse een hoop spullen aanschaffen. Mijn advies (voor wat het waard is) verzamel zoveel mogelijk informatie en maak je de basis eigen. Zorg voor een goed plan voor de meest waarschijnlijke crisis (bijvoorbeeld een stroomuitval van een paar weken) en kijk wat je daar minimaal voor nodig hebt. Met een goed plan en een goede mentale voorbereiding heb je aan extra materialen in je eigen huis niet zoveel nodig. Ga voor eenvoudige middelen (theelichtjes ipv een dure petroleumlamp) die ergens in de uitverkoop zijn en loop af en toe een kringloopwinkel binnen. Later kun altijd nog dure spullen aanschaffen met een verjaardag of sinterklaas Veel succes en inderdaad Budget-prep is beter dan geen prep Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xxmarijnw Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 Voor de budgetpreppers, en de camo-liefhebbers, is er vandaag een aanbieding van Visdeal, een Camo-regenponcho, 15 euro inclusief verzendkosten. http://visdeal.nl/nl/deals/luxe-en-zeer-praktische-camo-poncho-3?_et=568836559b7c99c774c71abdcdfc813386bc14fb Mooi pakje Ook handig en goed gecamoufleerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 ik denk dat je als Budget prepper vooral ook 2 linker handen moet kweken , en veel zelf kan maken met een beetje vernuftigheid kom je al een heel eind ik heb ooit bij de Amerikaanse hal 2 Medium alice packs gekocht en omdat deze niet compleet waren nog aardige korting gekregen, 22,50 per stuk aangezien deze niet compleet waren. met wat spanbanden van de Praxis en wat hout uit het bos heb ik nu 1complete set gemaakt en is nummer 2 aan de beurt (leuk voor de donkere winterdagen zal ik maar zeggen ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.