Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eigen bosperceel


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vandaag voor het eerst een eigen fakkel gemaakt:

 

attachment.php?attachmentid=21819&stc=1

 

Een natte tak bovenin in 4 stukken gespleten en dit opvullen en omwikkelen met lappen stof. Daarna ijzerdraad eromheen zodat de lappen er niet af kunnen vallen en overgieten met lampen olie. Geeft een zee van licht en is niet uit te krijgen hoe erg je er ook mee zwaait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps

 

Een reflectie oven, nog niet eerder gezien, wel de bekende zonne oventjes, maar deze moet je dus voor het vuur zetten. :cool:

Wellicht is zo de temperatuur aardig te regelen (afstand tot het vuur).

 

Ik zie nog geen vervolgfilmpjes waarin er iets in gebakken wordt, maar ben ook niet zo handig met YouTube. (Edit: Als je direct op YouTube dit filmpje kijkt, start het vervolg filmpje automatisch)

Zou het ook werken met van die wegwerp aluminium dingen? Al was het maar om het goedkoop zelf te kunnen testen.

Zit nu al te denken aan of het zou werken in combinatie met een petroleumkachel. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps

 

Een reflectie oven, nog niet eerder gezien, wel de bekende zonne oventjes, maar deze moet je dus voor het vuur zetten. :cool:

Wellicht is zo de temperatuur aardig te regelen (afstand tot het vuur).

 

Ik zie nog geen vervolgfilmpjes waarin er iets in gebakken wordt, maar ben ook niet zo handig met YouTube.

Zou het ook werken met van die wegwerp aluminium dingen? Al was het maar om het goedkoop zelf te kunnen testen.

Zit nu al te denken aan of het zou werken in combinatie met een petroleumkachel. :p

 

Hij leek mij heel handig omdat deze dus voor het vuur kan of een zibro (zal wel iets langer duren met zibro denk ik).

 

Vervolg filmpjes gaan nog komen. Hij ging muffins en biscuitjes maken haha.

 

Die wegwerp dingen zou je misschien niet zo goed aan elkaar kunnen krijgen. Vraag mij af of je misschien bij de action hele goedkope bakplaten kunt krijgen?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij leek mij heel handig omdat deze dus voor het vuur kan of een zibro (zal wel iets langer duren met zibro denk ik).

 

Vervolg filmpjes gaan nog komen. Hij ging muffins en biscuitjes maken haha.

 

Die wegwerp dingen zou je misschien niet zo goed aan elkaar kunnen krijgen. Vraag mij af of je misschien bij de action hele goedkope bakplaten kunt krijgen?

 

Zie comments bij dat filmpje, bij voorkeur dus aluminium vanwege geleidende en reflecterende eigenschappen.

Als ik even op Aliexpress en Google kijk, schrik ik van de prijzen! Vanaf 18 euro per plaat? :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie comments bij dat filmpje, bij voorkeur dus aluminium vanwege geleidende en reflecterende eigenschappen.

Als ik even op Aliexpress en Google kijk, schrik ik van de prijzen! Vanaf 18 euro per plaat? :confused:

 

Ik ga morgen even kringloop winkels en action bij langs. zal wel eventjes laten weten wat ik vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, gelukkig, De Klomp is superwinkeltje namelijk. Daar ben ik regelmatig heengegaan voor dingen die amper nog te krijgen waren. Zoals de Wonderpan! Nu wel weer her en der verkrijgbaar,maar lange tijd alleen bij De Klomp.

En die kassa, schitterend!

 

*mompel in mezelf dat ik toch eens die kant weer eens op zou moeten, leuke stad, leuke winkels,mooi museum*

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps

 

Een reflectie oven, nog niet eerder gezien, wel de bekende zonne oventjes, maar deze moet je dus voor het vuur zetten. :cool:

Wellicht is zo de temperatuur aardig te regelen (afstand tot het vuur).

 

Ik zie nog geen vervolgfilmpjes waarin er iets in gebakken wordt, maar ben ook niet zo handig met YouTube. (Edit: Als je direct op YouTube dit filmpje kijkt, start het vervolg filmpje automatisch)

Zou het ook werken met van die wegwerp aluminium dingen? Al was het maar om het goedkoop zelf te kunnen testen.

Zit nu al te denken aan of het zou werken in combinatie met een petroleumkachel. :p

 

Ondertussen heeft Dave een filmpje online gezet:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiscuitmix...is cakesoort, geen brood.

Zie je ook aan de manier van gaarheid checken, cake doe je met een stick, die er droog uit moet komen, bij brood klop je erop, moet hol klinken.

Leuke gadget, dat zeker, maar met mijn wonderpan, of Dutch Oven kan ik ook bakken. Zelf zonder pan, met brooddeeg op een stok.

 

Voor echte vuurkokers, zoek eens wat op van Francis Mallmann, Argentijnse kok die bekend staat om zijn koken op en met vuren.

http://www.culy.nl/inspiratie/francis-mallmann-de-beste-kok-van-argentinie-speelt-met-vuur/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps Gaaf idee die reflectieoven. Als je een eerste versie hebt ben ik heel benieuwd! Verder nog: zijn er tot nu toe veel onverwachte uitdagingen / tegenvallers in je bos geweest?

 

De hoeveelheid werk en kennis.

 

Natuurlijk is een bos veel werk maar goed te werk gaan is lastig. Voordat je daaraan kunt beginnen moet je echt ervaringen met je bos opbouwen om te kijken wat je precies wilt. Dit weet ik nu en ik ga daarmee beginnen deze winter. Heb nu een systeem opgezet en meerdere boompjes klaar om daar te gaan planten deze zomer.

 

Wat wil je met je bos gaan doen en hoe wil je het eruit laten zien is heel lastig waar je ook goed over na moet denken. Wil je juist meer open of laat je alles "wild". Ik wil dus meer openheid omdat de rest van het bos toch een grote chaos is.

 

Binnenkort dus kleine boompjes weghalen en zo kleine muurtjes gaan maken met de takken ( Met dank aan @Castaway voor die tip:) ) Hier gaat erg veel werk in zitten dus heb je een systeem nodig hierin. Deze winter ga ik daar dus mee beginnen. Hier wil ik ook kleine dingetjes bij gaan filmen in combinatie met filmpjes voor de prepshop.

 

Nu kan het werk dus pas echt beginnen en schade van de overenthousiaste beginneling die ik eerst was herstellen;)

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel gaaf dat je al een eigen stukje bos hebt, wij maken vaker gebruik van 't grondstuk van vrienden in Beieren, enige nadeel is dat het erg ver rijden is. MAar in een SHTF situatie wel de ideale uitval basis om volledig zelf-voorzienend te wonen :) In de eigen streek houden we alles wat te koop komt in de gaten, maar tot nu toe niks gevonden waarvan we zeggen daarin willen we investeren. We gaan proberen wat meer budget vrij te maken en de zoekcirkel uitbreiden richting de Eifel en de Ardennen. Wellicht wat meer kans van slagen dan.

 

 

Erg leuk om te zien wat jij al allemaal voor elkaar hebt @MyronPrps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...