Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voeding


Aanbevolen berichten

Ik heb ook wel eens gehoord van een ouder "iemand" in mijn directe omgeving.......... "waar een wil is is een weg"........... Ik heb meer en meer het idee dat vele zogenaamde "preppers" de weg kwijt zijn hier.......en/of compleet van het padje zijn.... Ach het is wel "gezellig" hoor beetje lullen over "preppen" en af en toe flink alles op scherp zetten, beetje klagen, beetje zeuren en vertellen aan iedereen die het wil horen, hoeveel er niet kan ipv wat er WEL kan........ Oja en tussendoor er een religie van maken om de overheid te bashen. Hierna lopen huilen waarom de overheid niet het eea meer reguleerd in jouw voordeel........zo jammer..... Maar OK, ieder z'n "ding" doe wat je niet laten kunt.....:D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een moestuin kost in het begin natuurlijk wel wat, maar wat veel mensen vergeten is dat je van die ene investering in het begin vele jaren kan profiteren van het gene wat je er in het begin in hebt gepompt. Mijn moestuin heeft me in het begin zo'n €100 gekost (grond, gereedschap, planten en zaden.) en hoef er nu gelukkig ook niet zo heel veel geld meer tegen aan te gooien. Er zijn hier genoeg buren die her en der wat stekjes, zaden of zelfs planten teveel hebben, gereedschap valt ook best te lenen en voor de rest kun je met recyclen ook een heel eind komen. Er zullen natuurlijk zat mensen zijn die meteen zeggen dat ze persé nieuwe spullen nodig hebben, en die heb je in sommige gevallen ook wel nodig, maar alsnog valt er met een beetje inventief zijn nog steeds heel wat te realiseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Repelsteeltje

Aangezien het wederom meer een gebash is op personen die een minima hebben door (overwegend) personen die overduidelijk vele malen meer te besteden hebben valt er ook hier waarschijnlijk weer geen zinnig gesprek uit te halen.

 

Graag vanaf nu alleen uitspraken door mensen die weten wat het is om minima te zijn. Inhoudende dat zij maximaal 30,- per persoon per maand te besteden hebben aan ALLES. En dat terwijl ze een baan hebben ook nog. Dan word het rustig hier.

 

Kijken of je dan ook makkelijk die spade kan kopen van een tientje of die schoffel die ook niet onoverkomelijk, maar wel een rib uit je lijf is. Of je dat moestuintje kan huren waar een wachtlijst op staat van 3 jaar.

 

Voorbereiden op een SHTF.... niet realiserende dat sommige personen er nu al midden in zitten. Maar helpen ho maar.

 

Wacht maar af, Karma is een bitch.

 

@Dr.Prepper: Yes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Repelsteeltje je gaat redelijk offtopic in dit draadje, je kan die discussie (desgewenst) in een passender draadje stoppen. (ps: Ik snap de mention niet. Yes, want?)

 

Verder ...

 

* vind ik je "karma-dreigement" een beetje sneu

* maar ben serieus benieuwd hoe je 30e per maand kan overhouden als je wel een baan hebt. Please do tell, maar dan even in gepast draadje aub

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het wederom meer een gebash is op personen die een minima hebben door (overwegend) personen die overduidelijk vele malen meer te besteden hebben valt er ook hier waarschijnlijk weer geen zinnig gesprek uit te halen.

 

Graag vanaf nu alleen uitspraken door mensen die weten wat het is om minima te zijn. Inhoudende dat zij maximaal 30,- per persoon per maand te besteden hebben aan ALLES. En dat terwijl ze een baan hebben ook nog. Dan word het rustig hier.

 

Kijken of je dan ook makkelijk die spade kan kopen van een tientje of die schoffel die ook niet onoverkomelijk, maar wel een rib uit je lijf is. Of je dat moestuintje kan huren waar een wachtlijst op staat van 3 jaar.

 

Voorbereiden op een SHTF.... niet realiserende dat sommige personen er nu al midden in zitten. Maar helpen ho maar.

 

Wacht maar af, Karma is een bitch.

 

@Dr.Prepper: Yes

 

Sorry maar ik vind je niet redelijk nu. Ik begrijp dat dit onderwerp voor veel personen gevoelig ligt, en dat het daardoor lastig wordt om berichten zo objectief mogelijk te interpreteren. Maar in mijn ogen wordt er absoluut niet gebashed, er wordt gezegd dat er voor veel mensen mogelijkheden zijn om hun uitgavepatroon anders in te richten. Net zoals er gezegd is dat er altijd uitzonderingen zijn, niets is zwart/wit.

 

Dat "maar helpen ho maar" is ook enorm ongefundeerd. Op dit forum zitten een paar van de meest sociale vrijgevige mensen die ik ken. Naast de karma's en de communitypot voor preppers in nood, staan er veel mensen zo ongeveer dag en nacht klaar voor hulp, of het nou in de vorm van advies of een letterlijke helpende hand is. Je moet hier echter wel voor open staan, door alleen te roepen dat minima geen keus hebben bereik je vrij weinig.

 

De eerste twee jaar van mij studie moesten mijn kinderen nog naar de dagopvang en had ik letterlijk meer vaste lasten dan inkomsten. Ik heb toen drastische besparingen moeten maken en een hoop op moeten zeggen, en dan nog was het gewoon niet te doen en liep de boel financieel behoorlijk de tering in en was het het ene gat opvullen met een nieuw gat. Nu is de oppas geregeld met mijn ouders, en heb ik zoals gezegd nog een paar honderd euro per maand minder dan mensen in de bijstand. Ik werk niet maar doe een fulltime studie en heb 4 uur reistijd per dag. Normaal gesproken dan, nu zit ik thuis. Mag ik dan iets zeggen in dit topic?

 

Ik zou iets minder snel oordelen over andere mensen, voordat je gaat roepen over karma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dochter wilde als elfjarige een eigen tuin. Tja, dat kon niet bij ons en ik stelde voor dat ze bij kennissen rond zou vragen of ze een vierkante meter tuin mocht hebben om te bewerken.

Ik hoorde een tijd niets en ik dacht, het zal wel een vlaag geweest zijn die nu overgewaaid is.

Niets was minder waar, want wat bleek: ze had een hele moestuin gehuurd bij het moestuinencomplex! Voor maar 25 gulden per jaar zei ze.100m2!

Was zo goedkoop omdat het naast de bijenkorven was en niemand wilde die plek, maar zij vond die bijen juist boeiend en was niet bang. Haar spullen kreeg ze ook op bijzondere wijze. Elke week was ze op een rommelmarktje van de Dierenbescherming.Maar omdat ze zo zoekend was had een dame gevraagd wat ze zocht. Een hark en schofffel en gieter want ik wil tuinieren,had ze uitgelegd. Het was er nooit, maar de mensen die daar vrijwilligerswerk deden, hebben wat van huis meegenomen voor haar, zodat ze die spullen toch kreeg. Zaden en stekjes kreeg ze her en der.

Het omspitten lukte haar niet, het was best veel werk...dus ze ritselde wat daklozen op mijn werk om voor haar te spitten (zit nog een mooi verhaal bij, maar dat komt elders misschien een keer) Een ander jaar vroeg ze een stratenmaker om te helpen en die kwam met een machine, hahaha.

Omdat ze het toch wel te kostbaar vond worden met haar minimale zakgeld, verhuurde ze de helft van haar moestuin door aan onze buurvrouw...voor 25 gulden per jaar. We hebben jaren uit de moestuin gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als aanvulling op wat ik al eerder schreef, @Repelsteeltje, ik zit zelf ook in de bijstand en heb dat geld mooi wel bij elkaar kunnen sparen. Heb er wel een flinke tijd over gedaan, maar wat een wil is, is nog steeds een weg. Dat ik er vaak m'n preps voor in de steek heb moeten laten, net als vele andere dingen maakt me dan ook niet zo veel uit. Eigen geteelde groente wat je er op dat moment uit kunt plukken beats een nieuw prep ding any day.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Afro-Amerikanen en Afrikanen die twee weken elkaars voedselpatroon overnamen, veranderden de samenstelling van hun darmflora en de productie van stoffen die samenhangen met de kans op darmkanker.

 

Als de negers (mag dat woord nog?) in Amerika gaan eten wat hun voorouders aten, worden ze gezonder. JA NATUURLIJK denk je dan. Er staat wel een drama van een fout in het bericht, want ma"is komt uit Zuid Amerika en dat is natuurlijk geen bestanddeel van de originele Afrikaanse voeding....

 

Het originele Afrikaanse dieet was vooral gekookt eten, fruit en maisproducten, daaronder vis-taco, bonensoep, zalmkroket, maistortilla en ananas. Het Amerikaanse menu bevatte veel gebakken of gefrituurde producten en rood vlees, zoals pannenkoekjes, roast beef, gefrituurde lever en uien en corned beef met aardappels.

 

http://www.nu.nl/wetenschap/4042038/afrikaans-dieet-kan-afro-amerikanen-beschermen-darmkanker.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Als de negers (mag dat woord nog?) in Amerika gaan eten wat hun voorouders aten, worden ze gezonder. JA NATUURLIJK denk je dan. Er staat wel een drama van een fout in het bericht, want ma"is komt uit Zuid Amerika en dat is natuurlijk geen bestanddeel van de originele Afrikaanse voeding....

 

 

 

http://www.nu.nl/wetenschap/4042038/afrikaans-dieet-kan-afro-amerikanen-beschermen-darmkanker.html

 

Mais wordt verondersteld een 'super food' te zijn. Sommigen vinden het kippenvoer, ik vind het lekker. En heb er daarom altijd wel een paar blikjes van op voorraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze antibiotica cultuur heeft invloed op de stijgende lijn van allergieen. We kunnen steeds vaker geen voeding meer eten wat vroeger juist goed voor ons was, zoals pinda's, noten en zaden

http://Http://www.iflscience.com/health-and-medicine/gut-microbe-protects-against-peanut-allergies

 

http://www.bbc.com/news/health-28887088

 

En het niet meer eten van producten uit onze eigen omgeving is ook niet bevorderlijk. Zeker als het chemisch gebleekt wordt om het er witter uit te laten zien zoals knoflook, dat schijnt voor 80% uit China te komen. http://www.realfarmacy.com/bleached-chemical-garlic-china-how-to-spot/?utm_content=buffera4fee&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...