Ga naar inhoud
GENEGEERD

Project BOC - Bug Out Caravan


Communicator

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zo de BOC is nu helemaal klaar voor de SC :)

 

De goeie omvormer zit nu netjes ingebouwd (1200W-continue / 2400W-piek). De beide gel-accu's zitten in een frame gebouwd (2x 12v-35Ah) zodat deze tijdens een rit niet kunnen gaan schuiven. Ik heb 2 ledstrips in de caravan geplaatst die middels een schakelaar aan/uit kunnen. En als laatste; Ik heb een vaste 220v slimme accu-lader gemonteerd die bij de mogelijkheid van 220 de accu's weer kunnen laden. Natuurlijk doe ik dit normaal gesproken met de 45Watt Zonnepanelen. Maar hey :) ...

 

Nog wat leuke attributen voor de caravan gekocht zoals plastic bordjes en bekertjes, voor luttele euries. en bestek...

 

Het enige wat nu nog mist in de BOC zijn een standaard set dekens en kussens bedenk ik me net. De kledingkastjes blijven vooralsnog leeg. bij een SHTF situatie is het enkel kwestie van BOB's pakken, caravan aanpikken indien mogelijk en pleite! In de BOB's zit o.a. voor drie dagen kleding. Dus lijkt me een beetje dubbel om dat ook nog eens in de caravan te stoppen. Bij een normale vakantie of een SC kunnen we deze kastjes dus wel gebruiken.

 

Aankomend SC gaan we dus de BOB's in combinatie met de BOC gebruiken. (K.I.S.S.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ter aanvulling op die led-strips van de action. Dit zijn strips van 50cm lang en verbruiken ongeveer zo'n 200mA per strip.

 

Ik ben zojuist even de BOC in gegaan om te kijken hoeveel licht ze geven in de duisternis... hier wat foto's...

 

attachment.php?attachmentid=12736&stc=1

 

attachment.php?attachmentid=12737&stc=1

 

Deze ledstrips zijn via het rode schakelaartje naast het 12v paneel in en uit te schakelen.

attachment.php?attachmentid=12738&stc=1

 

Hier de accu's in hun compartiment, en vervolgens de slimme lader en de 1200w omvormer:

attachment.php?attachmentid=12739&stc=1

 

attachment.php?attachmentid=12740&stc=1

 

attachment.php?attachmentid=12741&stc=1

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren liep ik richting mijn caravan om nog wat spulletjes er in te leggen, hoor ik een constant piepje .... huh?

Doe de deur open en het wordt luider. Blijkt het mijn omvormer te zijn die nog aan stond. Binnen 4 dagen tijd heeft deze mijn accu dusdanig leeg getrokken dat de accu's onder een dusdanig niveau kwamen dat hij een waarschuwingssignaal afgeeft.

 

Even nagemeten met de multi-meter... 10,38V ... hmz ...

 

Mezelf maar eens gaan aanleren dat de omvormer ook UIT moet als hij niets hoeft te doen... De accu's zijn inmiddels weer opgeladen en klaar voor gebruik, maar ben blij dat ik het op tijd ontdekte... anders had ik met lege accu's gestaan op de aanstaande SC :) Nee, das lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

leuk project! zelf ben ik ook met iets bezig, een offroad tenttrailer aan het bouwen. deze moet geheel zelfvoorzienend worden. daar bedoel mee dat hij minimaal een maand zelf supportert moet kunnen zijn op het gebied van stroom, water en gas. we hebben al redelijk wat ideeën maar andere tips zijn altijd welkom. ik zal binnenkort als ik er weer verder aan ga foto,s plaatsen. het word ook een vakantie dingentje dus het nuttige met het aangename word gecombineerd. ik moet zeggen dat dit steeds meer overeenkomstgingen heeft met onze andere hobby ( fanatiek landroverrijder en in het bezit van een defender 110 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
@Communicator Wat is ongeveer het budget van de elektrische gedeelte, omvormer, lader,.. om op batt en netstroom te laten werken.?

 

Heb een halve BOT (plooisleurhut) voor een prikje kunnen aankopen maar heel veel werk aan... niets van het elektrisch gedeelte is in orde, enkel een blauwe stekker aan de buitenkant :-)

Pfoe...

 

Euh ...

 

Ik heb destijds het zonnepaneel gekocht voor 79 euro dacht ik. (45Watt incl. regelaar)

omvormer 196,00

accu's 75,00 p/st (2x).

 

Dus ff snel gerekend, met alle bekabeling, kroonsteentjes en de hele mikmak;

 

350-400 euro ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Vandaag was het zover... kon niet uitblijven natuurlijk. Bezoekje van meneer de wijkagent. Of ik mijn caravan van de parkeerplaats wil halen en netjes wil stallen.

Jammer, maar begrijpelijk. het is nu eenmaal tegen de regels en dat kunnen sommige omwonenden dan niet verkroppen om te melden, ondanks dat hij werkelijk niemand in de weg staat.

 

Nu dus op zoek naar een 24/7 bereikbaar plekje om hem te kunnen stallen. grmbl... jammer hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...