Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 01/13/20 in alle zones

  1. Rekening mee gehouden, ik heb er een zoals op onderstaande foto:
    3 punten
  2. Daarvoor hebben we o.a. deze dan nog.... nu de boortjes zelf nog eens tegenkomen
    2 punten
  3. Zeker, er zijn veel meer opties. Maar ik rij graag Amerikaans. Simpele en redelijk betrouwbare techniek en ze maken zo'n mooi geluid.? Ik zou het liefste een Ford of Chevy 4x4 busje hebben maar die zijn nogal prijzig.
    2 punten
  4. Voor mijn Chevy hoef ik geen enkele moeite te doen voor onderdelen, ik heb nog niks hoeven te importeren uit de USA. In het verleden heb ik wel eens onderdelen geïmporteerd maar dat was puur vanwege de kosten. Zoek maar eens op onderdelen Chevy G20 en je zal zien dat er voldoende spullen zijn.
    1 punt
  5. Als snelheid niet het belangrijkste is, is een Mercedes Vario misschien ook een optie? of wordt het een 4 wheel-drive?
    1 punt
  6. Zelf heb ik een Chevrolet bus op LPG, op zich een prima ding maar niet handig in het buitenland. Diesel is makkelijk te verkrijgen en eventueel zelf te maken. Daarom wil ik deze bus inruilen voor een ouwe diesel van Chevrolet of Ford. Bouwjaar van max 1993 zodat de motor niet afhankelijk is van elektronica, behalve de startmotor.
    1 punt
  7. Let er wel op dat je in een shtf situatie niets hebt aan een bonnetje om je kapotte apparaat om te ruilen. just saying ☺️
    1 punt
  8. Bijzonder om te zien dat de CIA in haar nieuwssectie haar medewerkers adviseert om een Go-Bag (hun term) en een Emergency Action Plan te maken: https://www.cia.gov/n ews-information/blog/2019/ask-molly-nov-20-2019.html Leuk om de overeenkomsten en verschillen te zien ten opzicht van de BOB's die hier op het forum worden besproken. Er wordt zelfs aangeraden om meerdere Go-Bags te maken en deze op verschillende plaatsen beschikbaar te hebben: "... multiple go-bags scattered throughout the house, vehicles and your workplace..." ?
    1 punt
  9. Sterk dat de Amerikanen een 'Building the Perfect Go-Bag' blogpost hebben op de officiële overheidswebsite. Een goed moment om je eigen spullen te toetsen, want ongemerkt verouderen spullen en raken ze gedateerd of over de datum. De lijst staat (alleen-lezen) publiek op https://docs.google.com/spreadsheets/d/1OjVgpGCMD3tIgTw84chMu8qzIL6C6Sf7SfxEveVzZkM/edit#gid=0 met linkjes naar de leveranciers (voor zover handig). Mijn conclusie was dat het schort aan 'hard copy' documenten - zowel in de EDC als BOB. Prints van paspoorten, belangrijke telefoonnummers, medische gegevens zijn eenvoudig toe te voegen. Het weegt niet veel, en kan niet 'kapot'. Opvallende aanvullingen van mijn kant ten opzichte van de 'CIA Go-Bag' zijn melding/detectie apparatuur (Nukalert en P2000 ontvanger) en communicatie apparatuur (satelliet telefoon en prepaid lifetime SIM kaart met wereldwijde dekking).
    1 punt
  10. Het loont om te kijken naar een grotere tank als je niet met jerrycans wilt werken. Hier zijn per land ook verschillende regels voor. Voor de Sprinter zijn er 140, 175 en zelfs tanks over de 200 liter beschikbaar die op dezelfde plek kunnen worden gemonteerd. Ik rij momenteel een Euro4 en daarom was het voor mij geen optie. De volgende bus wordt weer Mercedes Euro6 of tegen die tijd 7 en er gaat direct een grotere tank onder.
    1 punt
  11. Diatomeeënaarde! Ik heb een zak hier staan van 25 kilo, ik gebruik het voor alle dieren tegen luizen, vlooien en wormen. Het droogt extreem uit, dus je kan het in de legkastjes doen en op de kippen zelf, wel op je ogen letten en niet inademen wegens het uitdrogende effect.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...