Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 04/18/13 in alle zones

  1. Althans, ik had hem wel, zal wel in mijn gevoelige periode zitten. Kleine 7 minuten maar zeker kijken: Greener
    3 punten
  2. De laatste is een review. Heb ze alle 8 (Je had er eentje over het hoofd gezien ) samengevoegd: 7 in de daarvoor bestemde sticky .
    1 punt
  3. bunkers ombouwen zoals de link laat zien is heel wat anders en dankzij de ramen en/of op een penthouse bouwen op het dak heb je mij inziens als prepper weinig aan, tenzij je je ramen zeer dik maakt of een zwaar metalen plaat ervoor kan maken. En dan nog bieden bunkers voornamelijk veel stralingsbescherming onder de grond. De bunkers in duitsland die nu worden omgebouwd zijn veel al boven de grond en bieden alleen bescherming op basis van een dikke beton laag. Er zit zeer waarschijnlijk geen luchtbehandelingsinstallatie in en gasdicht is het ook al niet meer want je maakt er een woning van. Die in arnhem zijn rond (fliegerhorst) Delen aan de koningsweg is KKN kamp koningsweg noord en ZP zeven provinciën. Beide terreinen zijn bovengrondse vertrekken waarvan de boerderijen bestemd voor manschappen dikke muren hebben van circa 60 cm of iets meer. Dit bied een basis bescherming maar verwacht niet dat deze enige vorm van gasdichtheid hebben tegen strijdgassen of wat voor een abc of nbc overleven kunnen. En leuke bom mits je de stalen luiken dicht heb, overleven die huisjes wel meer veel meer dan dat verwachtte ze er toen ook al niet van. En je ramen liggen er nog steeds uit! De boerderij dorpen die rond vliegveld Delen liggen aan de voormalig duitse rolbaan en zijn in de heimatsschutz stijl ontworpen om te misleiden alsof het een boerderij-dorp is. Dit zijn voormalig vliegtuig hangaars waarvan enkele ooit verwarmd werden voor de startklare vliegtuigen. Deze bieden bescherming maar voornamelijk tegen weersinvloeden. Hier dus nog minder verwachting tegen wat voor een explosies. De koude-oorlog hangaars die nu bewoonbaar worden gemaakt oa in duitsland hebben een meerwaarde van een dikke muur en als je geluk hebt een dikke isolerende grondlaag. Bomvrij waren ze al niet hebben geen luchtbehandeling, bezaten nog net elektra voor verlichting en verwarming maar meer echt niet. Wil je een bunker om echt van alles te kunnen overleven of om minimaal je kansen hierop te vergroten dan heb je een gasdicht en tegen straling beschermd bunker dat minimaal 3 meter onder de grond zit met minimaal 60 tot 1 meter dik beton, geen ramen dus, diesel aggregaten voor verwarming en stroomvoorziening, water etc etc. met luchtsluizen, luchtbehandeling en meerzijdige filters, drukafsluiters, blastdoors etc. En ook koude oorlogsbunkers die nbc proof zijn kunnen geen direct-hit doorstaan. Maar ze zitten vooral onder de grond met veel apparatuur en veel bescherming tegen van alles en nog wat en hebben ook geen enkele woon en recreatie bestemming, maar dat spreekt voor zich lijkt me. Laat staan een adres ;-) Daarover woz, ozb, rioolheffing, afvalstoffenheffing wil je ook niet betalen als je er eigenlijk zeer weinig tot geen gebruik van maakt heh ;-) Je prept niet om te kamperen maar een shtf...en die zit je het liefst lekker rustig onder de grond uit maar wel met veel gemakken voorzien uiteraard ;-)
    1 punt
  4. Voor degenen die al zover zijn dat ze volledig zaadvast zijn, leuke woordspeling ;-).. Ik experimenteer altijd met groei, mest en temperatuur en hierbij een tip die ik jullie niet wil onthouden.. Men weet ongetwijfeld dat voor veel groenten waaruit men de zaden wil oogsten, dit 2 jaar duurt, of men heeft geen zin die ene plant apart te laten staan terwijl je de rest eromheen verandert. Of voor 2-jarige, het eerste jaar oogst men de groente en laat een plant staan om daaruit het volgende jaar de zaden te oogsten vanwege het korte Nederlandse seizoen. Omdat dit niet altijd lukt en ruimte en omspitterij etc een probleem vormt, kan je het volgende doen om apart de zaden te oogsten voor die plant die je weer de grond in wil stoppen. 1. Rond eind juli kweek een paar zaden op. (Ja te laat maar even geduld..) 2. Behandel de plant alsof je hem in oktober de grond in wil stoppen, dus verpotten etc. 3. Tegen de tijd dat hij de grond in moet, doe je dit niet, maar stop je hem in een pot of emmer. 4. Zet de plant zo koud mogelijk, zodat de groei vertraagd wordt, of gestopt, voor de koudere rassen als brocolli is dit niet al te ingewikkeld. Zet deze in je broeikas met noppenfolie, zodat het rond het vriespunt of net erboven is. 5. De stofwisseling van de plant vertraagt zodanig dat hij de hele winter tot februari winterslaapt. 6. In maart als het warmer wordt, hardt hem uit, of laat de temperatuur zijn gang gaan. 7. Rond half april heb je een vrucht, plant de plant alsnog uit in je tuin, of laat hem in de emmer als de emmer groot genoeg is. 8. Door de warmte stagnatie krijgt de plant een groeispurt en gaat vroeg bloeien. 9. Voordat het seizoen al goed begonnen is kan je de zaden oogsten. Ik heb op dit moment bv brocolli staan in de tuin, die overwinterd heeft in de broeikas sinds vorig jaar juli. Al volgroeid, maar natuurlijk oogst je hem niet om te eten, deze schiet al uit en bloeit nu al. Beetje bizar maar het werkt goed. Zo kan je de oogst van je zaden en je groente gescheiden houden, ook al qua tijd en energie die je er instopt. Tuinier ze!
    1 punt
  5. @techie: Ik snap jouw plantjes wel. Ik mag aannemen dat je ook bekent bent met auto-flowering varianten?
    1 punt
  6. Ik had geen brok in mijn keel, maar het is wel mooi gemaakt!
    1 punt
  7. Ronin, Als oud (beroeps)militair werkzaam geweest in de logistiek van Defensie, heb ik deze kisten massaal verstrekt aan de manschappen. Het ligt er een beetje aan wel type "Oud model" laarzen je hebt. Voor +/- 1980 had je leren kisten dit noemden wij toen al de "Oud model". Daarna kwamen de geperste vezel leren "Nieuw model" . In beide gevallen raadde ik altijd aan om ze een nachtje te vullen met water, inlopen en laten drogen en veel, heel veel invetten met de standaard vette bruine schoenpoets van Defensie, da's belangrijk want ze gaan anders wit uitslaan omdat ze nat geweest zijn, met name de 'Nieuw model" kisten hebben hier een handje van. Dan even specifiek voor je brede voet / hoge wreef, hiervoor kun je het beste een B uitvoering van de laarzen bestellen. Elke maat had drie onderverdelingen S-M-B, S=smalle voet, M= normale voet, B=brede voet. Je kunt het ook oplossen door een maat groter te bestellen als je een brede voet/ hoge wreef hebt. Zelf had ik 43B, maar 44M paste ook goed. Let op dat je de veters niet te strak vastbind en dat je de bovenste twee ogen overslaat, dit met het oog op scheenbeenvliesontsteking die je zou kunnen oplopen door de onwennigheid met de laarzen. Loop er in het begin niet te lang op want ook je achillespees kan dan ontsteken. Als je echt specifieke plekken hebt die zeer doen in de laarzen, dan legde ik mijn laarzen op een ijzeren schoenleest en sloeg met de hamer meerdere malen op deze plek, zodat het leer wat soepeler en ruimer werd. Uiteraard de Kl dikke wollen zandkleurige sokken of wandelsokken dragen. Hé, kerel, ik hoop dat ik je (of andere lezers) verder heb kunnen helpen hiermee, Prep-ze! Enhhh dat verhaal met dat plassen in de laarzen is een grap, die men vaak tijdens ontgroening uithaalde, want het slaat natuurlijk helemaal nergens op "plassen in je eigen schoenen".....bah!... maar.... was wel lachen als men dat weer eens gedaan had
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...