Gast Peerke Geplaatst: 14 juli 2014 Delen Geplaatst: 14 juli 2014 Het zal inmiddels wel bekend zijn dat ik van lekker eten en drinken hou. Wie niet eigenlijk ? Van mijn vader kreeg ik de link naar een Indonesisch kookboek, en wou jullie deze niet onthouden. Bij deze dus: http://www.kvmo.nl/pdf/indonesischkookboekselamatmakankoninklijkmarine1269977934.pdf En eet smakelijk ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 14 juli 2014 Delen Geplaatst: 14 juli 2014 Grappig! UItgave van de koninklijke marine, Woensdag blauwe hap dag:o Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 14 juli 2014 Delen Geplaatst: 14 juli 2014 Grappig! UItgave van de koninklijke marine, Woensdag blauwe hap dag:o Jep, bij de ECT was het op woensdag ook altijd nasi of bami met saté en satésaus. Genoeg recepten in het boek. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vempain Geplaatst: 14 juli 2014 Delen Geplaatst: 14 juli 2014 dank voor de link @Peerke Hier zijn we beide grote liefhebbers van de Aziatische keuken. Dat gaat nog eens smullen worden. Leuk om lekker een aantal weekenden daarvan te gaan genieten om te maken maar natuurlijk ook om op te eten. Of ik kijk @JamHard nog even lief aan of hij al een paar van deze recepten op doordeweekse dagen gaan proberen te maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 14 juli 2014 Delen Geplaatst: 14 juli 2014 dank voor de link @Peerke Hier zijn we beide grote liefhebbers van de Aziatische keuken. Dat gaat nog eens smullen worden. Leuk om lekker een aantal weekenden daarvan te gaan genieten om te maken maar natuurlijk ook om op te eten. Of ik kijk @JamHard nog even lief aan of hij al een paar van deze recepten op doordeweekse dagen gaan proberen te maken Geef maar een gil als hij wat wil uitproberen. Dan kom ik gezellig bij jullie eten ! Niet op woensdag, want dan moet ik sporten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 14 juli 2014 Delen Geplaatst: 14 juli 2014 @Peerke, Indonesisch (echt Indonesisch) eten is mijn favoriete maaltijd. Ik heb ook verschillende boekjes, DVD's en recepten. Vooral de pittige stoofschotels ben ik fan van. DankUwel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
popeye Geplaatst: 14 juli 2014 Delen Geplaatst: 14 juli 2014 Wat mag ik mij gelukkig prijzen. Mijn vrouw komt uit voormalig Nederlands Oost-Indië. Zij heeft het koken van haar oma en moeder geleerd dus dat is regelmatig smullen geblazen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
VivNL Geplaatst: 14 juli 2014 Delen Geplaatst: 14 juli 2014 @Peerke, heel erg bedankt, ik heb zelf ook een hang naar Indonesie vanwege mijn vader, en wil graag autentieke recepten, niet mislukte nederlandse, vallen deze echt onder de eerste categorie? Dan houd ik me aanbevolen )) Vivke Het zal inmiddels wel bekend zijn dat ik van lekker eten en drinken hou. Wie niet eigenlijk ? Van mijn vader kreeg ik de link naar een Indonesisch kookboek, en wou jullie deze niet onthouden. Bij deze dus: http://www.kvmo.nl/pdf/indonesischkookboekselamatmakankoninklijkmarine1269977934.pdf En eet smakelijk ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 14 juli 2014 Delen Geplaatst: 14 juli 2014 @Peerke, heel erg bedankt, ik heb zelf ook een hang naar Indonesie vanwege mijn vader, en wil graag autentieke recepten, niet mislukte nederlandse, vallen deze echt onder de eerste categorie? Dan houd ik me aanbevolen )) Vivke Echte Gado Gado saus uit Yogyakarta is wel 100x beter dan die dikke smakeloze pindaprut die je er in Indonesische restaurants in Nederland bij krijgt idd. Mocht iemand weten welke saus ik bedoel (met ketjap, sambal oelek en nog wat...) en een recept hebben dan houd ik me aanbevolen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 14 juli 2014 Delen Geplaatst: 14 juli 2014 Mijn vrouw is half Indo, en zo af en toe neemt ze zich dan ook de moeite om een lekkere Indische tafel vol eten klaar te maken. Hmmmmmm, liefde van een man gaat tenslotte door de maag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 3 augustus 2014 Delen Geplaatst: 3 augustus 2014 @Peerke, Dankjewel! Hmmmmmm, liefde van een man gaat tenslotte door de maag. +1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chrisprep Geplaatst: 3 augustus 2014 Delen Geplaatst: 3 augustus 2014 Ziet er erg lekker leesvoer uit !!!! THX, Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 @Peerke, als er een goed recept van Daging Boemboe Bali in staat dan wil ik deze wel maken en reviewen na de vakantie periode. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lion Geplaatst: 14 augustus 2014 Delen Geplaatst: 14 augustus 2014 Het zal inmiddels wel bekend zijn dat ik van lekker eten en drinken hou. Wie niet eigenlijk ? Van mijn vader kreeg ik de link naar een Indonesisch kookboek, en wou jullie deze niet onthouden. Bij deze dus: http://www.kvmo.nl/pdf/indonesischkookboekselamatmakankoninklijkmarine1269977934.pdf En eet smakelijk ! geweldig, bedankt voor het delen. Heb al een en ander gezien aan recepten die we gaan uitproberen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roeier Geplaatst: 12 november 2014 Delen Geplaatst: 12 november 2014 Mocht je je afvragen waarom een Marinekok bijna 1000 Indonesische gerechten uit zijn hoofd moet leren: De kokkie is een van de belangrijkste mensen aan boord van Zijner Majesteits oorlogsbodems. Hoe vaak komt het wel niet voor dat op een lange tocht de sfeer aan boord tot een dieptepunt is gedaald (tsja, 1000 mijl aan zout water rondom, en met z'n honderden in een krappe emmer), en dat de scheepskok vervolgens zijn knokkels kraakt en in zijn krappe kombuis een complete rijsttafel voor het hele schip tevoorschijn tovert. Met voor iedereen een éxtra kerrie-ei. Binnen een uur heeft iedereen weer een lach van oor tot oor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Range Geplaatst: 12 november 2014 Delen Geplaatst: 12 november 2014 Mocht je je afvragen waarom een Marinekok bijna 1000 Indonesische gerechten uit zijn hoofd moet leren: De kokkie is een van de belangrijkste mensen aan boord van Zijner Majesteits oorlogsbodems. Hoe vaak komt het wel niet voor dat op een lange tocht de sfeer aan boord tot een dieptepunt is gedaald (tsja, 1000 mijl aan zout water rondom, en met z'n honderden in een krappe emmer), en dat de scheepskok vervolgens zijn knokkels kraakt en in zijn krappe kombuis een complete rijsttafel voor het hele schip tevoorschijn tovert. Met voor iedereen een éxtra kerrie-ei. Binnen een uur heeft iedereen weer een lach van oor tot oor. Amen. Goed eten doet goed boeren! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel22 Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari Heel erg goede recepten vind je op YT onder de naam Jop van der Bijl. De beste man heeft een heel rustige manier van uitleggen en hij knutselt de heerlijkste Indische en ook Surinaamse gerechten in elkaar. Selamat Makan! 😋 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.