Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn nieuw speeltje


Flos

Aanbevolen berichten

Een sloep zou ook nog kunnen dan.

 

Er is iemand op het forum die motoren ombouwt naar scheepsmotoren, dat heb ik een keer gelezen in de voorstelronde. Wie dat is weet ik even niet meer, maar misschien kan die je helpen.

 

Zelf heb ik met mijn schoonvader een aantal jaren geleden een casco boot opgebouwd, maar ik moet eerlijk zeggen dat hij de kennis heeft. Hij heeft in zijn leven 5 boten gebouwd. Het is erg leuk wanneer je dan klaar bent en ermee kunt gaan varen. Jij bent handig zat dus het gaat je zeker lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ghostwhiper

Ik heb nog een kwasaki jetski staan met goed lopende kwasaki 2 takt 650 CC.

Ding ziet er niet uit maar mechanisch in orde.

Nadeel daarvan is dat de jet waarschijnlijk te klein is om de boot aan te drijven.

De techniek er van is wel weer vrij simpel je zou bijvoorbeeld een 2 cilinder diesel van een 45 km auto kunnen gebruiken om hem aan te drijven met maar 1 adapterplaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert,

 

Naar een bootjes sloperij voor wat leuke onderdelen voor weinig en opbouwen maar.

Mooi project. Gaat heel wat uurtjes inzitten.

Zit er ook al een motor in? Zo niet. Wel een scheepsmotor inzetten hoor en geen automotor....

Mooi dieseltje.. Lekker zuinig en gaat hard genoeg.

Schroef ook laten berekenen voor de motor. Dit moet op elkaar afgestemd zijn.

Succes met dit leuke project!

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert,

 

Naar een bootjes sloperij voor wat leuke onderdelen voor weinig en opbouwen maar.

Mooi project. Gaat heel wat uurtjes inzitten.

Zit er ook al een motor in? Zo niet. Wel een scheepsmotor inzetten hoor en geen automotor....

Mooi dieseltje.. Lekker zuinig en gaat hard genoeg.

Schroef ook laten berekenen voor de motor. Dit moet op elkaar afgestemd zijn.

Succes met dit leuke project!

 

Driehart

 

Dank voor de tip . Naar een boot sloperij gaan was ik al van plan . Heb nog heel wat spullen nodig .onder andere een motor . Die geven ze ook niet gratis weg denk ik . Kan men een auto motor ombouwen naar marine motor of is dat te omslachtig . Koeling olie verversen en zo .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was ooit een speedboot met buitenboordmotor . Maar mijn eerste plan ( nog niet op papier ) is er een traag varende boot van te maken met een stuurkabine er op . Ga eens kijken voor een binnenboord motor een diesel . Maar of dit haalbaar is weet ik nog niet . Verband uitballansering . En maak je geen zorgen tegen SC Nunspeet is jou kachel klaar die neem ik dan mee .

 

Geert

 

Oei, een stuurcabine. Geert toch. Het is zo een leuk sportief rompje.

En als je er een langzaamloper van wil maken, waarom dan geen stoommachientje erin? Kun je op hout varen...

 

Zie hier:

 

4steamboat11.jpg.2476b0623613be31f4e20dcc585fd4a2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Polyesterboot daar kan je wat aan verbouwen ....... als je nog een oude jetski/waterscooter op de kop kan tikken kan je die aandrijving in je boot bouwen .... heb je meteen geen uitstekende delen en geen kapotte schroef van stenen oid ;)

 

Of aan de achterkant van die boot een docking station zodanig dat je de jetski nog apart kan gebruiken :-)

 

6995_17030710910_7.jpg.e1ca16928014055f59cd99d53fa5a410.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tip . Naar een boot sloperij gaan was ik al van plan . Heb nog heel wat spullen nodig .onder andere een motor . Die geven ze ook niet gratis weg denk ik . Kan men een auto motor ombouwen naar marine motor of is dat te omslachtig . Koeling olie verversen en zo .

 

Geert

 

Kijk een automotor is ervoor gemaakt om normaal in de toeren te draaien met een normale gemiddelde belasting .

Voor een Scheepsmotor is het een ander verhaal. De motor zal een enorm vermogen moeten leveren aan de schroef. Als diesel motor en schroef goed op elkaar zijn afgestemd dan zal de motor " vol gas" net over de 3000-3400 toeren per minuut moeten komen. Op dat moment vraagt de schoef alle 100% vermogen en koppel van de motor.

Ook als je 80% vermogen continue vraagt dan is dat gemiddeld nog steeds erg veel voor een auto motor.

Scheepsmotoren hebben o.a aangepaste kleppen en zuigers, maar zijn vaak ook net wat lomper en degelijke gebouwd.

Het koelsysteem is ook heel anders als bij automotoren. Bij een scheepsmotor heb je een waterpomp met een Impellor die een primair circuit pompt en mengt met het (koel) water waarin je vaart.

Schroefas en motor moeten ook goed uitgelijnd worden.

Laat je goed voorlichten! En pas op je geld!

Hier kun je je goed en eerlijk laten informeren.

http://www.andijkscheepstechniek.nl/

 

 

Driehart

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...