Ga naar inhoud
GENEGEERD

Blaren? of opkomende blaren? Wat nu??


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de opmerking van @Stuudje hier: http://preppers.nl/forum/threads/9019-Eerste-BOB-test-(Fjallraven-Friluft-Forest)?p=222484&viewfull=1#post222484

Een tip voor de mensen die buiten willen gaan lopen/wandelen/hiken of gewoon voor in je tas.

 

N Ik zou ook wat blaarpleisters in de EHBOset doen.

 

NEE!!! Geen speciale blaarpleister, bijvoorbeeld die Compeed dingen.

 

Die dingen kunnen je (dure)wandelsokken echt naar de klote helpen met die softe lijmtroep. Daarbij gaan die dingen na dag 2 los of scheef zitten waardoor het niet goed meer zit.

 

PRO-Tip: Sporttape.

Je weet waar je een blaar gaat krijgen?

Beginnende blaar?

Of je hebt een blaar?

 

Gewoon een stuk sporttape er overheen doen. Bij een echte blaar wel eerst lek prikken en drogen. Is je blaar groter dan de breedte van je sporttape? Dan twee laagjes onder elkaar, dakpansgewijs (dus eerst de onderste, dan de volgend erboven, nog de onderste overlappend).

De sporttape werkt als een tweede huid en is lekker glad wat de wrijving op jouw huid vermindert of op neemt. De wrijving geeft jou huid blaren.

 

Daarbij kost een rolletje sporttape niets in vergelijking met die blaarpleisters. En tevens kun je de sporttape ook nog gebruiken als je je enkel verstuik oid.

 

Werkt het beste preventief. Mevr. Lekker had altijd een blaar op haar hak en kleine teen (moeilijke voeten) en elke ochtend deed ik eerst haar hak en teentje in de sporttape. Nog geen schoenen aan, dan kon de tape even goed hechten terwijl we ons klaar maakten, en als we klaar waren sokken & schoenen aan hub, in de benen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goede tip! @Lekker.

Ik gebruik sporttape altijd met sporten (DUH?!?). Met touwbanen en dan met name het klemmen van het touw tussen je voeten, zorgt het touw er regelmatig voor dat je wreef van je voet een "rosbief" wordt. 2-3 lagen sporttape erop en haast nergens meer last van! Of een reguliere pleister erop en dan sporttape er overheen voor een iets dikkere laag. Bij mij is de sporttape na een flinke run wel helemaal verdraait en laat haast geheel los........maar.......geen rauwe plekken en of blaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik die compeed pleisters wel, maar niet als ik nog lopen moet. Meestal als ik thuis ben en met een boek op de bank ga hangen. Maar inderdaad, na een dag of twee gewoon in en om het huis gescharreld te hebben gaan ze schuiven. Die plastic doosjes waar ze in komen zijn wel handig, daar heb ik gewone betadine pleisters in gestopt voor in m'n rugzakje dat ik altijd bij me draag.

 

Ik gebruik wel zo af en toe wat kamferspiritus op m'n voeten. Worden ze een beetje harder van en dan heb ik minder snel blaren als ik plots een stuk verder wandel dan gewoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet in de gelegenheid bent om je blaren te behandelen voordat ze scheuren dan is second skin van compeed wel een briljante uitvinding, sporttape op open wonden plakken lijkt me niet echt handig.

 

Daarnaast is compeed het beste middel tegen bike burns en andere kleine verbrandingen, gewoon er op plakken en laten zitten tot het er af valt.

Weet iig niets anders dat bij een 3e graads verbranding in de tropen beschermt tegen infecties en geen lidteken achterlaat, superspul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...