SHTF Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 youtube staat boordevol info betreffende producten.. maar weinig in Nederlands... Waar ik nog wel eens behoefte aan heb zijn korte filmpjes betreffende zaken die van levensbelang (kunnen) zijn... Voorbeelden waar ik op een dwaalspoor mee raak, en graag (korte; dus geen half uur gebrabbel) filmpjes van zou willen zien (IN HET NEDERLANDS >> liefste met bekende producten van bijvoorbeeld de prepshop o.i.d.): - Hoe prepareer in een mylar zak met ontvochtiger voor langdurige opslag van bonen en rijst - Hoe reinig ik op een veilige manier mijn filter van de Sawyer sqeeze - Moestuin advies Misschien dat er een preppers.nl youtube (gezamelijk?) account aangemaakt kan worden met heldere Nederlandse korte instructiefilmpjes? Kunnen we met alle forumgebruikers duidelijke filmpjes inzenden. Zomaar een idee... eens polsen of het wat is.... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Tante Tuut doet alvast haar best. Filmpjes van opstarten, , en en zo te zien (vond ik net) ook een blog met van alles. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amber Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Goed idee @SHTF Niet alleen maak je de filmpjes begrijpelijker, je vergroot ook de naamsbekendheid van preppers op een nuttige manier. Die filmpjes kunnen zelfstandig gemaakt worden uit eigen initiatief, maar het zou ook vraaggestuurd kunnen. Tijdens een SC heb je al helemaal de mogelijkheid tot het maken van filmpjes. Wat sowieso al zou kunnen is een verzameling (lijst) maken van filmpjes die al wel voldoen aan de criteria. Zoals bijvoorbeeld die van @Stuudje hierboven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Tijdens een SC moet je natuurlijk wel rekening houden met de OPSEC van zo'n beetje iedereen die er rondloopt, lijkt me juist lastiger om dan een filmpje te maken. Ook een lastig puntje is de producten. We zitten hier met Nederlanders en Belgen, en wat je in het ene land gebruikt kan in het andere wel misschien niet eens te koop zijn. Nou zijn er altijd wel alternatieven maar dan haal je het gemak van het filmpje weer weg (als je veel zaken moet opzoeken alsnog). Wel een leuk idee verder, een kanaal met veel duidelijke Nederlandstalige filmpjes zou zeker een aanwinst zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Of een redelijke HD Camera kopen met z'n allen en deze van hand tot hand laten gaan naar iedereen die een nuttig filmpje kan maken voor preppers.nl, misschien te beginnen met de reviews. Als iemand een filmpje wil maken in de Regio Rijnmond, dan wil ik mijn camera wel beschikbaar stellen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amber Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Tijdens een SC moet je natuurlijk wel rekening houden met de OPSEC van zo'n beetje iedereen die er rondloopt, lijkt me juist lastiger om dan een filmpje te maken. Hetzelfde probleem heb je ook bij thuis gemaakte filmpjes, en dezelfde oplossingen kunnen op een SC gehanteerd worden. Niet echt lastig dus. Makkelijk op te lossen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harmen Stap Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Misschien is het een leuk idee als er iemand gewoon een kanaal begint genaamd preppers.nl of iets in die richting, en dan kunnen wij preppers daar onze video's naar toe sturen. Het kanaal kan dan beheerd worden door een paar bekende preppers, die zelf ook af en toe een video maken. Natuurlijk een linkje naar het kanaal van diegene die de video oorspronkelijk heeft gemaakt (als hij/zij dat wil). Op het kanaal zou een grote verzameling van video's kunnen staan, waaronder reviews en DIY-video's. Als jullie dat een goed idee vinden kan ik eventueel wel alvast een speciaal kanaal proberen te starten, maar dan wil ik wel het liefst samen werken met één of meerdere andere preppers. Iemand voor dit idee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Johnny BravoNL Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Misschien is het een leuk idee als er iemand gewoon een kanaal begint genaamd preppers.nl of iets in die richting, en dan kunnen wij preppers daar onze video's naar toe sturen. Het kanaal kan dan beheerd worden door een paar bekende preppers, die zelf ook af en toe een video maken. Natuurlijk een linkje naar het kanaal van diegene die de video oorspronkelijk heeft gemaakt (als hij/zij dat wil). Op het kanaal zou een grote verzameling van video's kunnen staan, waaronder reviews en DIY-video's. Als jullie dat een goed idee vinden kan ik eventueel wel alvast een speciaal kanaal proberen te starten, maar dan wil ik wel het liefst samen werken met één of meerdere andere preppers. Iemand voor dit idee? Goed idee! Een YT kanaal voor dit forum! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Ik zie potentie... Dus iedereen die een nuttig filmpje heeft gemaakt over 'whatever'. stuurt dit naar bijvoorbeeld de YT redactie van Preppers.nl en deze monteren hem handig in het YT kanaal van preppers.nl Inderdaad een leuk idee, en zo heeft iedereen zijn eigen productie in de hand (opsec) en kunnen de hele slechte inzendingen gefilterd worden (qua kwaliteit dan). ik heb het momenteel te druk om hieraan medewerking te verlenen... helaas. Over een paar maanden hoop ik meer tijd te hebben en hier aan mee te werken. kom op jongens... steun dit initiatief, en zet 'm op! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Absoluut een goed idee! Er is weinig Nederlandstalig op dat gebied te vinden en doorbreekt meteen de barriere van 'Kijk die gekke Amerikanen eens" 'k Zelf kijk zelden youtube filmpjes, gaat me meestal veeeel te langzaam, 1/3 inleiding, 1/3 info en dan 1/3 egotripperij, maar ja, dat is het Amerikaanse Format en heb je dan dus zelf in de hand! Zoals jij het voorstelt @SHTF lijkt het me wel interessant om te kijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Ik zie ook wel potentie, ik heb weinig zin mijn eigen YT te onderhouden (en vind ook maar subscribers) maar om dit centraliseren is een goed idee. Misschien zou ik zelf ook wel eens een filmpje insturen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Absoluut een goed idee! Er is weinig Nederlandstalig op dat gebied te vinden en doorbreekt meteen de barriere van 'Kijk die gekke Amerikanen eens" Als het namens preppers.nl op youtube staat mag men wel opletten dat het geen egofilmpjes worden. Het filmpje van Communicator vind ik persoonlijk een goed en informatief filmpje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harmen Stap Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Ik heb alvast een Youtube account aangemaakt. Ik hoop dat niemand het een probleem vindt als ik een beetje de leiding neem in het begin. Geloof me, dat is alleen om de vaart er een beetje in te houden. Iedereen die enige ervaring heeft met Youtube en interesse heeft mag mij een Privé bericht sturen, zodat ik de gegevens van het account (wachtwoord) door kan geven, want dat zet ik vanwege voor de hand liggende redenen niet zo op het forum natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harmen Stap Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 Ik heb het account geactiveerd. Ik zoek nog mensen die willen helpen, maar ook mensen die videomateriaal hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 Deze bedoel je...of zijn er nu nog meer namens preppers.nl Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harmen Stap Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 @Stuudje dat is het account van @Johhny BravoNL (die ik gevraagd heb mee te helpen) en dat is een filmpje van 2012. Het nieuwe account is hier te vinden: http://www.youtube.com/channel/UCKw6pbkda0qC8uHrKBX0oxQ Vers van de bakker en er staat dus nog bar weinig op helaas... Alleen een minimale beschrijving met een linkje. Heb je misschien interesse om mee te helpen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 Ik kan niks met computers en niks met filmpjes, dus helaas heb je niks aan mij. Misschien kan je het filmpje van JohnnyBravoNL erop zetten, en die van Communicator? Ik vraag me wel af, wordt het niet verwarrend met diverse preppers.nl accounts? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 Ha, een Nederlands boek, Nederlandse site, forum, Facebook account en een youtube account, dat preppen wordt nog eens een keer mainstream! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harmen Stap Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 Ik zal eerst even de reacties van @johnnyBravoNl en @Communicator. Morgen ga ik dus verder, maar ja: grote kans dat er inderdaad een paar video's van Communicator op het kanaal belanden en misschien een ingekorte versie van Johnny als intro. Tenminste, als hij dat goed vindt. En over die accounts: er is nu één account dat Preppers.nl heet. Het filmpje dat je liet zien is dus van Johnny en heeft alleen de zelfde naam als het kanaal, verder niets. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harmen Stap Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 Ach Preppen is al mainstream sinds Preppers op TV kwammen (Nat Geo). Wil jij misschien mee helpen met het kanaal @Raycoupe? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 @Harmen Stap ik waardeer je enthousiasme maar vraag mij af of iets meer terughoudendheid verstandig is. Als dit gedaan wordt laten we dan zorgen voor een goede voorbereiding zodat het niet een projectje wordt dat strandt in goede voornemens. De account aanmaken is wat snel voor mijn gevoel, wacht inderdaad eerst nog wat reacties af en laat het zich ontwikkelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 Ach Preppen is al mainstream sinds Preppers op TV kwammen (Nat Geo). Wil jij misschien mee helpen met het kanaal @Raycoupe? Ik ben niet van de filmpjes en erg druk met andere zaken momenteel, sorry. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 @Harmen Stap ik waardeer je enthousiasme maar vraag mij af of iets meer terughoudendheid verstandig is. Als dit gedaan wordt laten we dan zorgen voor een goede voorbereiding zodat het niet een projectje wordt dat strandt in goede voornemens. De account aanmaken is wat snel voor mijn gevoel, wacht inderdaad eerst nog wat reacties af en laat het zich ontwikkelen. Is een goed punt, zorg dat je even wat medestanders krijgt en zet het gezamenlijk op. Goede wijn heeft tijd nodig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
houthe Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 En wat ook eerder al gezegd is, er zal toch ook gefilterd/gecontroleerd moeten worden wie wat er op zet en aan bepaalde standaarden voldoet. Ondersteuning door 1 van de mods of admins hier zou ook goed zijn denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 youtube staat boordevol info betreffende producten.. maar weinig in Nederlands... Waar ik nog wel eens behoefte aan heb zijn korte filmpjes betreffende zaken die van levensbelang (kunnen) zijn... Voorbeelden waar ik op een dwaalspoor mee raak, en graag (korte; dus geen half uur gebrabbel) filmpjes van zou willen zien (IN HET NEDERLANDS >> liefste met bekende producten van bijvoorbeeld de prepshop o.i.d.): - Hoe prepareer in een mylar zak met ontvochtiger voor langdurige opslag van bonen en rijst - Hoe reinig ik op een veilige manier mijn filter van de Sawyer sqeeze - Moestuin advies Misschien dat er een preppers.nl youtube (gezamelijk?) account aangemaakt kan worden met heldere Nederlandse korte instructiefilmpjes? Kunnen we met alle forumgebruikers duidelijke filmpjes inzenden. Zomaar een idee... eens polsen of het wat is.... Goed idee. Een filmpje zegt meer dan duizend woorden. Zelfs een "slecht" gemaakt filmpje kan verhelderend zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.