AWOL Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ik loop er nu pas net tegen aan maar mocht je interesse hebben je eigen survival mes te smeden in Alkmaar dan maak je hierop kans door minimaal 25 te besteden bij moraknives.nl http://moraknives.nl/winactie-survivalmes-smeden Is nog maar geldig t/m 23-12 dus... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greener Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ik loop er nu pas net tegen aan maar mocht je interesse hebben je eigen survival mes te smeden in Alkmaar dan maak je hierop kans door minimaal €25 te besteden bij moraknives.nl http://moraknives.nl/winactie-survivalmes-smeden Is nog maar geldig t/m 23-12 dus... Jammer dat bijna alles uitverkocht is. Greener Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ziet er interessant uit . Al is het te ver voor mij . Zal het toch op mij zelf moeten leren . Met eigen brander aambeeld en hamer . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Geld voor mij hetzelfde..is voor mij aan de andere kant van het land. Kom ik liever een middag bij @Keyser Suze langs om een zombieslayer te knutselen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Geld voor mij hetzelfde..is voor mij aan de andere kant van het land. Kom ik liever een middag bij @Keyser Suze langs om een zombieslayer te knutselen Het harden van het mes is Nog steeds de zwakke plek in de productie. Ik zal eens wat moeten verzinnen. Daarna is de fabriek open. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
luna1988 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Koud vervormen? Anders een klein oventje om te harden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 pfft smeden zonder kolenvuurtje.. ..tja Ik vraag me af.. ik heb gesmeed, maar altijd in een kolensmidse.. het koolstof in de kolen doet ook wat met het staal in de vuurhaard, weet ik me nog te herinneren... misschien eens napluizen.. grts Wisks Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Te ver voor mij...maar ziet er niet slecht uit. Zelf heb ik deze week een groot stuk bladveer van een auto en een stuk van een bladveer van een vrachtwagen kunnen bemachtigen. Dit leent zich heel goed voor een mes te smeden. Voor het harden doe ik dit in fasen. Ik smeed eerst het metaal en plooi het met het nodige hamerwerk dubbel dan smeed ik het weer...enz enz tot een 10 tal keer toe.( ik stook een buitenvuur met hout op..in een vuurmand...de wind houdt het zeer heet...en ik zorg voor een groet hoop gloei). Daarna hamer ik de gewenste vorm en met een beitel hak ik er het gedeelte uit waar het handvat komt. Daarna ga ik vijlen van heel grof tot heel fijn en schuren. Het uitharden doe ik in minerale propere motorolie. Daarna gloei ik de hardheid er uit door het mes rood te gloeien en in de open lucht te laten afkoelen. Daarna weer schuren en uiteindelijk stop ik met waterschuurpapier. Dan wordt mijn mes scherp geslepen. Ik heb er zo al een stuk of 5 gemaakt en telkens met mn goed hart weggegeven. Binnenkort maak ik er terug één en zal ik eens fotos maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 @tom666 ik ben nu al nieuwsgierig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast tom666 Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Ja kijk...het vraagt een boel werk op de manier waarop ik het doe.. Het kan ook anders en met een acethyleen brander warm stoken of een roofing brander..Maar kom.....een vuurtje stoken en zelf staan smeden is toch the real thing.. Damn...valt me nu juist binnen dat mn aambeeld niet thuis is...bij een vriend...tssss wordt weer effe sleuren.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carpin Geplaatst: 20 december 2013 Delen Geplaatst: 20 december 2013 Dit is alleen voor mannen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 20 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2013 Dit is alleen voor mannen? Waarom denk je dat? Wel een puntje kan dit zijn, uit de algemene voorwaarden: 5 Vermelding winnaars De koper geeft toestemming hem als winnaar bekend te maken met zijn voor- en achternaam en zijn woonplaats Die bekendmaking zal geschieden op 24 december op MoraKnives.nl, en op Facebook. Vermelding mag voorts plaatshebben op een webpagina van Smederijatelieralkmaar.nl. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.