Kans Geplaatst: 28 december 2012 Delen Geplaatst: 28 december 2012 Lekkers preppen is dan wel luxe maar geen overbodige.... Wat ook meewerkt is honger, dat maakt veel heel lekker! Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 28 december 2012 Delen Geplaatst: 28 december 2012 Dat klinkt wel goed, alleen zijn m'n ouders geen preppers hè en vinden het onzin Weet niet of je moeder je kamer nog schoonmaakt? Je kunt aanbieden dat voortaan zelf te doen.. Dan kun je ook een rugzak of weekendtas gaan vullen met een paar basic dingen en die onder je bed bewaren. Of achtein je kast op elke plank een pak rijst of pasta :-). Of spaar een paar verpakte sultanakoeken of Evergreens op, dus een keer niet opeten maar dan opbergen.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 28 december 2012 Delen Geplaatst: 28 december 2012 Slow cooking is zowiezo het lekkerste, denk aan oma's draadjesvlees. We zullen na WSHTF toch een stap "terug" moeten doen. Maar dit hoeft geen vervelende stap terug te zijn.. Zeker niet want zo zijn de stampotten, erwtensoep en de pizza ook ontstaan, gemaakt met restjes.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 16 april 2014 Delen Geplaatst: 16 april 2014 Zal ongetwijfeld eerder genoemd zijn maar Stroopwafels zijn ERG lekker en lang houdbaar. Heb vorige week nog twee pakjes weggemunched die 3 en 4 jaar over datum waren. Niks mis mee. Lijkt wel of 't even lang houdbaar is als honing. Heb maar weer rond de 10 pakjes van 10 ingeslagen. 't Is voedzaam, helpt (bij mij iig) bij de stoelgang en heeft veel calorieen en energie. En... 't is heerlijk !!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 16 april 2014 Delen Geplaatst: 16 april 2014 Ik heb van de week weer een paar blikken Ragout ingeslagen. Doe ik altijd als het in de aanbieding is. Lang houdbaar, makkelijk klaar te maken en best te eten. Voor de Vlamingen Ragout=Vol-au-vent, geloof ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 16 april 2014 Delen Geplaatst: 16 april 2014 Olijven en pesto. * mmm van de week ook een paar blikken fetta kopen bij de turkse winkel * Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lovetea Geplaatst: 16 april 2014 Delen Geplaatst: 16 april 2014 Ik heb cacaopoeder,chocolade,heel veel kruiden,koeken ect. Maar ook veel fruitblikken geprept,we zijn gek op fruit na het avondeten en gedroogd fruit ben ik mee bezig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 16 april 2014 Delen Geplaatst: 16 april 2014 Hier ook veel ingeblikt fruit (fruitcocktail, halve peren etc) heb toevallig vandaag nog bij de lidl twee potten met halve peren met kaneel meegenomen. En ik heb een doos met chocoladerepen, bruine suiker, instant koffie, stroopwafels enzo. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lovetea Geplaatst: 16 april 2014 Delen Geplaatst: 16 april 2014 Bij de Aldi hebben ze ook stoofpeertjes in pot,niet zo lekker als zelf wecken maar deze zijn ook zeer goed te eten:D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Peerke Geplaatst: 18 april 2014 Delen Geplaatst: 18 april 2014 Ik ga een paar zakken pofmais inslaan. Altijd lekker als knabbel tussendoor. Met gemalen zeezout of shoarmakruiden erover. Om nom nom ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snake_Doctor Geplaatst: 18 april 2014 Delen Geplaatst: 18 april 2014 voor ons voornamelijk koffie en thee maar ook zo'n zakjes chocolademelk poeder en panekoekenbeslagmix natuurlijk wij zijn de laatste jaren begonnen met wecken zeker aan te raden voor je shtf preps zo'n dingen zullen hopelijk well wat verschil maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 19 april 2014 Delen Geplaatst: 19 april 2014 Meestal blijven de lekkere dingen niet lang in mijn prepperkast liggen. Vooral met die lekkerbekken om me heen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 19 april 2014 Delen Geplaatst: 19 april 2014 Tegen lekkerbekken die de voorraad leegroven...zorg dat je meel, ei(of eipoeder of lijnzaad) suiker en boter of olie hebt om zelf koekjes te bakken. Zorg voor pofmais voor popcorn, maak chipjes of appelchips zelf... Kortom,wat ik bedoel is, zorg dat je de kennis ingredienten en materialen hebt om van basisingredienten zelf lekkere dingen te maken. Dan kan je wel lekkers op voorraad nemen, maar het is niet zomaar weg te snaaien, er moet eerst nog wat mee gedaan worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 19 april 2014 Delen Geplaatst: 19 april 2014 Bedankt voor de tip @Stuudje, maar bakken kan ik nu even niet omdat mijn oven het begeven heeft. Ik ga van de week even voor een andere kijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 19 april 2014 Delen Geplaatst: 19 april 2014 Kijk ook eens naar een oventje wat het doet in een SHTF. Zo heb ik een wonderpan,waarmee ik kan bakken op een vuurtje, en ook de Dutch Oven heet niet voor niets Dutch Oven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 19 april 2014 Delen Geplaatst: 19 april 2014 Kijk ook eens naar een oventje wat het doet in een SHTF. Zo heb ik een wonderpan,waarmee ik kan bakken op een vuurtje, en ook de Dutch Oven heet niet voor niets Dutch Oven. Wat ben je toch weer vindingrijk en creatief (mooie competenties trouwens). Nou ben ik niet zo'n bakker, maar een alternatief achter de hand is altijd handig. Zo'n wonderpan lijkt mij wel wat 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
phaelin Geplaatst: 19 april 2014 Delen Geplaatst: 19 april 2014 Die wonderpan lijkt wel te maken van twee cakevormen en een deksel: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.