jobs Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 SHTF begint. Het gas valt uit. Het is vlak voor de winter. De winter valt in. Ik kan minder stoken en dus niet voorkomen dat delen van het huis onder nul komen bij vorst. Wat doe ik om bevriezing van het CV-systeem te voorkomen in zo'n situatie? Leeg laten lopen? Of zijn er alternatieven c.q. betere methoden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 zorgen dat je alternatieven hebt om je huis enigszins warm te houden? Ik zou hem dan inderdaad gedeeltelijk leeg laten lopen zodat het water de ruimte heeft om te bevriezen zonder de buizen te beschadigen. Als je een goede alternatieve kachel beneden hebt staan, en je deuren open laat, hou je de vorst toch ook wel buiten? Zeker in Nederland! Ramen goed isoleren met eventueel extra dekens/gordijnen etc... Als je rolluiken hebt, dicht houden ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 @jobs: Ik stook uitsluitend de woonkamer met CV of petroleumkachel. Ook als 't 20 graden vriest. De rest van de woning wordt dan wel wat kouder, maar niet in de buurt van de 0 graden en dan staan de ramen nog op een kier. Als je een vorm van alternatieve verwarming hebt, zou ik mij geen zorgen over bevriezing in huis. Anders inderdaad de CV gedeeltelijk of geheel aftappen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Een andere optie is bijvoorbeeld een paar flessen Anti-vries in je CV installatie doen. Werkt perfect. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 De straatstenen moeten al uit de grond vriezen om in een modern huis de vc te laten bevriezen . Als je een petrolium vuurtje dicht bij de buizen kan plaatsen ben je veilig volgens mij , warmte gaat altijd naar boven . Dit telt ook met warm water . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Hier staat wat nuttige info betreft anti vries... http://www.nederlanders.fr/profiles/blogs/antivries-voor-verwarming Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 25 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Dua antivries er in. (uitzoeken hoe...) En ergens een radiator warm stoken met alle kranen open en ik ben veilig? En hoort het zo preppen van de installaie bij een goed voorbereide BIL? Nu nog een adres voor die CV-antivries want ik vermoed dat mijn verwarmingsboer het niet heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Als je nog stroom hebt, de centrale verwarming aan laten, den werkt de circulatiepomp nog en dat maakt dat het minder snel bevriest. Antivries is inderdaad handig, zeker deze met een blauwe kleur, dan zie je het blauwsel verschijnen als je ergens een lek hebt plus het smeert het systeem nog wat, ook wel zo handig. Je zou kunnen zorgen dat je een Propaan gasfles in huis hebt + ontspanner + aangepaste nippel(s) voor Propaan, dan kan je je brander ombouwen en op Propaan laten werken. (Of winter LPG) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Het leeg laten lopen van je CV wordt niet geadviseerd. ivm corrosie vorming. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mark2 Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Je was me voor wodan. En de deuren van alle ruimtes op een kier laten. Een huis boven nul houden is niet zo heel moeilijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Happy Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Op het moment dat de wind er bij komt kan het toch best koud worden in delen van het huis. Extra bescherming met dekens of stukken zeil helpen daar wel tegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
neoclyps Geplaatst: 25 oktober 2013 Delen Geplaatst: 25 oktober 2013 Bij alle nieuwere ketels draait de pomp om de zoveel uur automatisch een moment. Als je nog water druk hebt kun ook met een stevige fietspomp een aansluiting maken op de vul/aftapkraan, alle radiatorkranen/ventielen open en vanaf daar het boeltje doorpompen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.