Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nido melk over de houdbaarheidsdatum


Gast gerbewoner

Aanbevolen berichten

Gast gerbewoner

Ik heb vorige week vier 900 grams blikken Nido besteld bij Qvist. Vandaag zijn de blikken binnen gekomen. In eerste instantie was ik blij want in plaats van 900 grams blikken zaten er 1800 grams blikken in de doos. Mazzeltje dus. Bij nadere inspectie blijken de blikken echter een uiterste gebruiksdatum van juli 2013 te hebben. Geproduceerd in juli 2011. New old stock dus zullen we maar zeggen.

 

Ik heb eerder al gemerkt dat Elk na de houdbaarheid behoorlijk in smaak achteruit gaat, en de Nido is volle melk dus ik maak me een beetje zorgen vanwege het aanwezige vet in de melk.

 

Natuurlijk heb ik meteen gemaild. Op de website wordt geadverteerd met een houdbaarheid van minimaal een jaar en dat wordt niet gehaald.

 

Maar stel, dat ik mijn geld terugkrijg en de blikken mag houden, is deze melk dan nog veilig te consumeren? Normaal kijk ik niet zo op een maandje meer of minder, behalve bij vlees en melkproducten namelijk. Ik verwacht met deze grote blikken nog ongeveer 6 maanden lang dagelijks van deze melk te drinken. Ik heb geen koelkast dus is dit mijn melkvoorziening. Daarom had ik juist de kleinere blikken besteld, want die maak ik met een week of drie op. Deze grote blikken blijven na openen nog zeker 1,5 maand in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast gerbewoner

Ik kwam net een berichtje van Mandy Lifeboats tegen uit januari 2013. Zij had een 400 grams blik besteld. Deze was niet op voorraad en zij kreeg daarom een 1800 grams blik toegestuurd. Deze was toen nog een half jaar houdbaar. Klinkt alsof hier oude voorraad wordt gedumpt.

 

Kijk het is dan misschien niet strafbaar, maar zoals ik lees uit de link van @12gauge moet Qvist in dit geval een nieuwe houdbaarheidsdatum op het product plakken en dat is niet gebeurd, tenzij hij denkt dat het op de site vermelden dat het minimaal een jaar houdbaar is, geldt als het verlengen van de houdbaarheidsdatum. Wat dan wel een beetje raar is, is dat Mandy betaald voor een 400 gram blik en een 1800 gram blik krijgt (ik neem even aan de het dezelfde leverancier is) die nog een half jaar houdbaar is, en ik betaal voor een 900 grams blik en krijg een 1800 grams blik die 3 maanden over de houdbaarheid heen is. Geen nette manier van zaken doen. Stuur dan even vooraf een mailtje, dan had ik altijd nog kunnen besluiten of ik het gokje wel of niet wil maken.

Feit blijft dat het laatste blik wat ik op zou maken op het moment van gebruik al negen maanden over de datum is. Dan zal ik er misschien niet ziek van worden, maar hoe zit het met de voedingswaarde. Ik bestel natuurlijk niet voor niets volle melk, en aangezien het mijn enige melkbron is voor dagelijks gebruik ben ik wat kritisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam net een berichtje van Mandy Lifeboats tegen uit januari 2013. Zij had een 400 grams blik besteld. Deze was niet op voorraad en zij kreeg daarom een 1800 grams blik toegestuurd. Deze was toen nog een half jaar houdbaar. Klinkt alsof hier oude voorraad wordt gedumpt.

 

Kijk het is dan misschien niet strafbaar, maar zoals ik lees uit de link van @12gauge moet Qvist in dit geval een nieuwe houdbaarheidsdatum op het product plakken en dat is niet gebeurd, tenzij hij denkt dat het op de site vermelden dat het minimaal een jaar houdbaar is, geldt als het verlengen van de houdbaarheidsdatum. Wat dan wel een beetje raar is, is dat Mandy betaald voor een 400 gram blik en een 1800 gram blik krijgt (ik neem even aan de het dezelfde leverancier is) die nog een half jaar houdbaar is, en ik betaal voor een 900 grams blik en krijg een 1800 grams blik die 3 maanden over de houdbaarheid heen is. Geen nette manier van zaken doen. Stuur dan even vooraf een mailtje, dan had ik altijd nog kunnen besluiten of ik het gokje wel of niet wil maken.

Feit blijft dat het laatste blik wat ik op zou maken op het moment van gebruik al negen maanden over de datum is. Dan zal ik er misschien niet ziek van worden, maar hoe zit het met de voedingswaarde. Ik bestel natuurlijk niet voor niets volle melk, en aangezien het mijn enige melkbron is voor dagelijks gebruik ben ik wat kritisch.

 

Moet ik mijn laatste post herhalen?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

En Qvist outdoor cooking reageert dus niet op mijn mail..... Ben benieuwd of ik mijn geld nog terug ga krijgen.

Telefonisch contact met Nestle leerde trouwens dat je behoorlijk ziek kan worden van melkpoeder over de datum. Lastig in te schatten of dit indekken van hun kant is natuurlijk maar ik ga de melk niet gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Heb twee dagen grleden ook al gemaild. Zat tijd dus. Is mijn tweede ervaring met Qvist. Paar jaar geleden tent besteld die op voorraad zou zijn. Bleekna een paar weken niet zi te zijn en toen nog zes weken wachten op terugstorten van mijn geld. Dit was voor mij dus de tweede en laatste keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Nou, we zijn 5 dagen verder en nog geen reactie. Zojuist dus maar het contactformulier op de website ingevuld. De eerdere mails die ik stuurde heb ik naar het e-mail adres gestuurd wat op de factuur stond voor vragen over de bestelling. Misschien gaat er op dat adres iets mis. Ik ben benieuwd of ik nu wel een reactie krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

En weer twee dagen verder zonder reactie. Dus maar even de telefoon gepakt. Kreeg direct verbinding. Volgens degene aan de telefoon ging er iets niet goed als ik geen reactie kreeg op de mails en het contactformulier. Nou, dat had ik zelf ook al bedacht :D

 

In ieder geval de klacht doorgegeven en hij gaat het uitzoeken en me terugbellen vandaag. Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Qvist gesproken. Normaal zouden ze vantevoren even contact opnemen om te vragen of het goed is dat ze de grote blikken sturen tegen de prijs van de kleintjes omdat ze over de datum zijn. Dat is bij mij niet gebeurd. Volgende week krijg ik alsnog de door mij bestelde blikken opgestuurd met een goede houdbaarheidsdatum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een jaar of vier geleden een keer langs geweest. Een mooie winkel met een aardige vent er in. Beslist geen oplichter. Maar het internet staat zo langzamerhand vol met de fouten die hij maakt. Wat hij met die melkpoeder flikt vind ik gewoon een streek. Qvist kan beter wat anders gaan doen. Prepass geeft hierboven een meer dan uitstekend advies, waar ik me volkomen bij aansluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige tijd geleden heb ik best een grote order geplaatst bij Qvist. Eén ding kon niet geleverd worden en zou worden nageleverd. Weken gewacht, gebeld, gemaild. Niets geen reactie.

Ik blijven bellen en ja, kreeg meneer eindelijk aan de lijn. Ik zou mijn geld teruggestort krijgen als ik even een mailtje stuurde. Dat is inmiddels alweer enkele weken geleden. Telefoon wordt niet opgenomen, op mail wordt niet gereageerd. Heb deze ervaring ook al in een andere post op dit forum geplaats. In die post werd geconcludeerd dat Qvist geen toppertje is.....

 

Toen ben ik eens gaan googlen. Had ik dat maar eerder gedaan......

Lees onderstaande links maar eens door. Degene die dan nog iets bij Qvist besteld kan niet zeggen dat ie niet gewaarschuwd was....

Ik heb het na 2 maanden van bellen, mailen en valse beloften van Qvist opgegeven en ga er vanuit dat ik mijn geld kwijt ben.

Mijn les: voor ik ergens iets ga bestellen eerst even googlen. En dat heeft me er inmiddels al een keer van weerhouden om bij een bepaalde webshop iets te bestellen :p

 

http://forum.bushcraftnederland.nl/index.php?topic=4694.0

 

http://www.hiking-site.nl/winkels_online_score_bekijken.php/99

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qvist gesproken. Normaal zouden ze vantevoren even contact opnemen om te vragen of het goed is dat ze de grote blikken sturen tegen de prijs van de kleintjes omdat ze over de datum zijn. Dat is bij mij niet gebeurd. Volgende week krijg ik alsnog de door mij bestelde blikken opgestuurd met een goede houdbaarheidsdatum.

 

Succes, ben benieuwd hoe dit afloopt. @Diazepam lijkt geen oplossing te krijgen, ik blijf het vreemd vinden dat sommige mensen wel goed geholpen worden. Lijkt wel volkomen willekeur bij qvist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Survival Mode en @dR3

Ja, inderdaad. Maar lijkt niet op volledige willekeur. Als je kijkt naar de sites die ik eerder poste, dan zie je dat als het op klantvriendelijkheid aankomt en het oplossen van klachten deze meneer Qvist de mail niet beantwoord. Maar zodra er een "nieuwe" klant een vraag stelt over een product dan wordt er wel antwoord gegeven en werkt de mail opeens weer wel.....

Geloof niet in willekeur......

Mijn ervaring is dat als het product in voorraad is er geleverd wordt maar als het product niet in voorraad is, er niet nageleverd wordt en je je geld gewoon kwijt bent. Ondertussen ben je diverse keren ronduit onbeschoft te woord gestaan en zijn er vele valse beloften gedaan die waardeloos bleken te zijn. En daar ben ik niet de enige in: zie de sites die ik hierboven postte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die moeite neemt niemand voor een paar tientjes... en helaas weten mensen als qvist dit.....

Gaat het echt om een groot bedrag dan is het misschien de moeite waard die moeite te nemen, niet voor een paar tientjes

In Nederland is het juridisch slecht geregeld als je een paar tientjes op iemand te vorderen heb, eigenlijk kan je er dan naar fluiten: de kosten en moeite wegen niet tegen de baat op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms moet je eens je zin doordrukken. Al was het maar om je gelijk te bewijzen. Dat heeft me de afgelopen pakweg tien jaar ongeveer 2000 euro aan advocaten en procedures gekost. Anderzijds is dat ook maar 200€ per jaar. Mensen die met jou in zee gaan en van plan waren om je te bedriegen vernemen op de een of andere manier wel dat je niets over je kant laat gaan. Op die manier vermijd je veel ergernis. Wie het wel probeert krijgt lik op stuk, ook dat is geen slechte strategie. Een procedure start je alleen maar als alle andere mogelijkheden uitgeput zijn. Ik hanteerde het volgende principe : even langs gaan en een compromis zoeken, een aangetekend schrijven, een aangetekende in gebreke stelling, dan pas een vordering via een deurwaarder, daarna een juridische procedure. De schade die ik kon vermijden bedraagt een veelvoud van de kosten die ik maakte. Ook privaat durf ik wel eens een rechtszaak te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beter rauwe melk rechtsstreeks van de boer drinken, dat doen wij sinds kort, en ik begreep dat je daar 3 maanden op kan leven zonder dit aan te hoeven vullen met groenten. ik kan dat hier zo halen bij een boer, desnoods op de fiets en tis nog supergezond ook. tegen die tijd dat et wat lastiger word om wat te halen bij de super, adopteer ik een beest van die man.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
@Diazepam

Dan moet je gewoon klacht neerleggen bij de inspectie na een laatste poging. Juridisch forum opzoeken als je de procedure niet kent.

zou eerst eens een bezoek aan de winkel brengen en daar de dialoog aangaan met hem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast gerbewoner
beter rauwe melk rechtsstreeks van de boer drinken, dat doen wij sinds kort, en ik begreep dat je daar 3 maanden op kan leven zonder dit aan te hoeven vullen met groenten. ik kan dat hier zo halen bij een boer, desnoods op de fiets en tis nog supergezond ook. tegen die tijd dat et wat lastiger word om wat te halen bij de super, adopteer ik een beest van die man.

Beetje lastig voor mij om iedere morgen 250ml melk te gaan halen bij de boer. Heb geen koelkast dus meer halen heeft geen zin want dan moet ik het weg gooien.

 

Heb je trouwens al eens geprobeerd om drie maanden op melk te leven? Wel benieuwd naar je ervaringen.

 

Vandaag nog maar eens een mail gestuurd hoe het staat met mijn melk en kreeg bij direct een verzendbevestiging dat er een pakje onderweg is. Deze zou aanstaande maandag moeten arriveren. Ben uiteraard erg benieuwd wat er in zit. Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow, voor mij onduidelijk is of het een pakje als schadevergoeding is, of een compleet nieuw pakket zoals je dat besteld had.

Ik lees het morgen wel.

 

Ik hoop dat het goed komt, zakendoen met die meneer Qvist is nogal, ehm, onpraktisch.

Beter om hem te ontwijken en elders te bestellen, maar dat had je nu wel door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...