Ga naar inhoud
GENEGEERD

Multi-tool... doet zijn naam eer aan!


Communicator

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

sinds m'n verjaardag in het bezit van de Charge TTI in nylon foedraal.. er zitten ook 2 (elastische) zij vakjes aan die foedraal (die je erbij krijg bij knivesandtools zeg maar).. in de 1 zit de Fenix E05 en in de andere de LMF firesteel (zonder de flint.. want de achterkant van de zaag is daar ideaal voor.. zo heb ik verdediging/survival/licht/vuur in 1 tasje aan de riem..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral dat laatste maar een suggestie voor het eerste is zeker het overwegen waard. (met ook in het achterhoofd: één is géén)

 

In dat geval lijkt iedere zwaardere (grotere) multi-tool van de merken Leatherman, SOG, Victorinox mij een juiste keuze. Welke je wilt hangt dan meer af van prijs en welke tool combinatie je wilt.

En inderdaad als goedkoper alternatief voor een groter vaststaand mes bijvoorbeeld een Mora, ook hier is natuurlijk de sky the limit afhankelijk van wat je wilt uitgeven. Wat het mes moet kunnen doen voor je speelt natuurlijk ook een belangrijke rol.

@SHTF ik heb de Charge ook en is een geweldige MT maar het mes zien als verdedigingswapen vind ik te ver gaan. Natuurlijk valt ieder mes op die manier te gebruiken maar zo sterk is die liner lock van de Charge niet, goede kans dat het je je vingers kost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral dat laatste maar een suggestie voor het eerste is zeker het overwegen waard. (met ook in het achterhoofd: één is géén)

 

Hangt er beetje vanaf welke taken er je mee wil doen.

 

Ik heb zelf altijd 2 multitools bij. een charge TTi en een wingman.

Wil je een grote schaar en een mesje om pakketjes open te doen kies dan voor de wingman, wil je een zaagje ga je voor de sidekick.

wil je een iets uitgebreide tool dat met bitjes kan werken dan ga je naar de wave, charge of Surge, de Surge heeft ook een adapter waar je eventueel zaagjes van een decoupeerzaagje in kan steken.. deze 3 modellen kan je ook opleuken met mooie mods -->http://preppers.nl/forum/threads/7159-Leatherman-Charge-tti-modificatie-%28mod%29

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SHTF ik heb de Charge ook en is een geweldige MT maar het mes zien als verdedigingswapen vind ik te ver gaan. Natuurlijk valt ieder mes op die manier te gebruiken maar zo sterk is die liner lock van de Charge niet, goede kans dat het je je vingers kost...

 

dichtgeklapt een zwaaibeweging op het hoofd?.. je weet zelf hoe zwaar ie is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo vind ik mijn Leatherman ook geweldig. Heb hem al 20 jaar elke dag bij me, gewoon in mijn tas. Schroefjes die moeten worden vastgezet, appeltje schillen, een hout balkje doorzagen, iets wat vast is gezet met tie rips weer los snijden zijn zaken waar ik mijn multi tool inzet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 oktober volgende week dinsdag krijg ik weer een nieuwe leatherman mee om te testen, het gaat bij deze om de leatherman raptor [ATTACH=CONFIG]5653[/ATTACH]

Met 5 functie :

- Knippen

- Auto gordel snijder

- Raam breker

- Ringen knipper

- En een sleutel voor luchtflessen.

 

Al met al een extreem vernuftige tool voor, E.H.B.O, Brandweer, Crisisdiensten, Ambulance personeel, Enz enz....

Hierbij een filmpje waar het allemaal even wordt gedemonstreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eigenlijk maar 1 multi-tool(tje) en enkel gekocht omdat het zo klein is en er toch enkele functies op zitten en het meer sociaal aanvaard is dan een gewoon zakmes(je)

Tot mijn eigen verbazing gebruik ik het nog regelmatig voor schroeven aan te draaien, verpakkingen te openen, (kleine) dingen te snijden, flesjes bier te openen :p

Gerber-Dime.jpg.1be52c0e251f1d5ace01cf7c76c25f6c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Wordt wel een keer tijd volgens mij, begin jullie ook een beetje te missen onderhand.

 

GVD naar de SC

Aha.... naar de PH

 

:)

 

Of zit je weer te festivallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...