Ga naar inhoud
GENEGEERD

Open scheermes voor in je prep-uitrusting?


Doomsday

Aanbevolen berichten

Of hier al eens een topic over geopend is weet ik niet @Doomsday, ik ben het dan nog niet tegengekomen. :o Maar het is wel een zeer relevant onderwerp.

 

Zo'n 15 jaar geleden (jaja vorig millenium :eek:) heb ik me een aantal maanden geschoren met een open mes.

Op zich gaat dat wel goed, heel voorzichtig zijn totdat je de 'slag' te pakken hebt. Maar zoals @Schatkist al zegt... 1 superklein putje in je mes en je hebt er niets meer aan. Dan moet je het mes geheel opnieuw slijpen, en dat kan ik nog niet. :o Z.s.m. leren !!!

Daarom ben ik toen weer teruggegaan naar krabbertjes en electrisch.

 

Maar als je die techniek van het scheren (en slijpen) goed beheerst, en je hebt goede spullen dan kun je ook anderen scheren. Dat leer je op de cursus (€ 79.50) die je kunt doen.

Neem daarbij een kapperscursus (€ 200) en je bent bij een SHTF/TEOTWAWKI of op Preppers Heaven volop aan het werk. :p

 

Mag ik bij deze alvast solliciteren naar de functie "Prepper Heaven's Barbier". :D

(Dan beloof ik beide cursussen te volgen en met goed resultaat af te sluiten, alsmede goede werktuigen te kopen. :cool:)

Intiem scheren behoort niet tot de mogelijkheden. :rolleyes: ;)

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

geduld moet je zeker hebben en dit is mijn zaterdagochtend ritueel zeg maar:p

zorg ervoor dat je alles klaar hebt voordat je begint

 

1) eerst de haren zacht maken met warm water

2) rustig inzepen ik hou meestal gewoon de zeep vast de haren zorgen voor schuim

3) dan met de haren mee scheren, na de eerste haal mes schoonvegen

4) blijf dit herhalen tot je alles gehad hebt

5) gezicht schoon spoelen

6) opnieuw inzepen

7) nu tegen de haren inscheren

8) gezicht schoon spoelen

9) pak een kleine handdoek dompel hem onder in heet water, uitwringen en over je gezicht leggen ongeveer 1 minuut.

 

klaar is klara

 

het scheren met dit soort messen heeft het voordeel dat je meestal met 1x scheren voldoet per week en dat heeft toch wel mijn voorkeur, met andere mesjes ben ik toch gauw 2 a 3 x per week bezig

 

Hamster.

 

@hamster Nee dat wist ik niet :) maar zeker niet iedereen heeft deze ervaring denk ik , voor velen is het iets ''nieuws''

maar hoe dan ook , het blijft een interessante pdf moet je maar eens kijken :rolleyes:

(PS knap dat er dan zo weinig bloed heeft gevloeid , ik scheer me eigen al 45 jaar met zo'n ''krauwertje'' en ik zie nog regelmatig rood schuim :o

ik denk dat ik er te weinig geduld voor heb dus ik waag me er niet aan :)

Iemand zei me begin dit jaar nog dat het inderdaad zoiets als een kunst is waar je de tijd voor moet nemen en van

moet genieten . Hij zei eerst een warm bad , dan het scheren en dan een lekkere stoel en een goede sigaar

ik kan me daar wel wat bij voorstellen :cool:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

na elke scheerbeurt en als ik jou was ga eens naar een echte barbier en laat je eens scheren je zult t verschil merken voordat je er één koopt.

@hamster ik denk niet dat ik dat zou redden met 1 x per week . nu is het gewoon elke dag , maar als het warm is en ik er echt verzorgd uit wil zien dan moet ik me 2 per dag scheren

maar ik vroeg me af hoe vaak strop jij dat scheermes ?

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

een beetje off topic, ik haal altijd een aluin blok over mijn natte gezicht als ik klaar ben met scheren, het desinfecteert de boel een beetje, in de tijd dat het droogt ruim ik de scheerspullen op, afspoelen en dan de aftershave er op.

 

1x in de week haal ik niet, heb geen zware baardgroei, maar 2 - 3x in de week lukt wel zonder dat het er onverzorgd uit gaat zien.

 

Zeker in het begin vond ik het wel handig dat aluin blok, je krijgt een soort van feedback hoe goed je geschoren heb. prikt het niet, prikt het of denk je auw @#$%^&&*, dan heb je te hard gedrukt. Zo had ik in het begin ook het gevoel alsof ik een facelift had gekregen, dat kwam door het drukken op het mesje wat je NIET moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het dubbele topic. Ik heb wel even gezocht, maar kennelijk niet goed genoeg.

 

Ik zocht op het trefwoord scheren en vond op pagina drie van de resultaten dit elf pagina's lange topic over scheren & knippen etc.

 

@Communicator kun jij beide topics samenvoegen?

 

Het blijft overigens wel een relevant onderwerp hoor, Doomsday. Persoonlijk scheer ik me niet meer, maar gebruik de tondeuse om haar+baard kort te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik zag dat hier al en draadje over is en ik wil hem nog iets verder uitbreiden met haarknippen en scheren op intiemere plaatsen.

 

Ik kan bijvoorbeeld niet goed tegen scheerapparaten (huiduitslag) dus ik zal een aantal mesjes in voorraad moeten hebben. Ik gebruik van die krabbetjes, vroeguh van de Gillette maar tegenwoordig van de Lidl die ook erg goed zijn.

 

Daarnaast kun je je haren natuurlijk knippen. Ik wil liever gewoon een oplaadbare tondeuse (meerdere want ze gaan ook kapot) aanschaffen en de haren redelijk kort houden. Dat is ook beter voor de hygiëne, lijkt me.

 

Daarnaast scheren de meeste mensen zich natuurlijk ook op andere plekken dan de baard. Dus hier moet je ook rekening mee houden dat je voldoende mesjes in voorraad hebt.

 

Natuurlijk is de noodzaak om je te scheren er tijdens een SHTF situatie niet, maar je moet altijd verder kijken dan je neus lang is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst een straith razor gekocht met het idee van duurzaamheid. 2 keer geschoren nu en de 2e keer ging iets beter dan de eerst. Het vergt oefening maar is zeker uitdagend om te doen voor het eerst. Goedkoop mesje van marktplaats. "Gold dollar" voor iets meer dan een tientje. Goed scherp en best mooi.

Wat denken jullie hiervan??

 

when-shaving-isn-t-manly-enough-620x350.jpg.c60605b700b3cd5802a8ab8c77591abc.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok komt zich een vrouw mengen in het scheertopic.

immers scheren vrouwen zich ook :p

Achtergrond info mijn vader scheerde zich ook altijd met een barbier mes. Toen ik 13 was kreeg hij een ongeluk waardoor hij een tijd bedlegerig was en hij zichzelf niet meer kon scheren.

na het oefenen op ballonnen nam ik het toen over

In de loop der tijd heb ik ook andere mannen geschoren en veel gesproken met andere vrouwen over scheren en kwam toen tot de misschien voor sommige verassende conclusie dat de meeste mensen die problemen hebben met het openhalen van de huid of uitslag krijgen dat zij die problemen niet hebben als ze zonder zeep scheren. Dus alleen met heet water en soms olie. maar dat ze dat niet beseffen omdat de marketing zo veel invloed heeft dat mensen ervan eruit gaan dat het altijd noodzakelijk is. ( niks nieuws marketing is zo heerlijk efficient in hersenspoeling )

 

ik heb zelf ook jaren geworsteld met allerlei rotzooi tot ik op een dag mijn oksels zonder iets scheerde en wauw dat ging ineens wel goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Ik heb vorige week bij Barbershop classics (die link op winkelplein) en gebruikt mes gekocht. Was 42 euro voor een mes uit ongeveer 1940. Vlijmscherp geslepen door de eigenaar van de winkel en als ik er zuinig mee omga verslijten mijn achterneefjes dit mes niet eens. Via Ebay een leren riem en mes gekocht voor 25 euro en voor ik meen 15 euro een 2000 grid slijpsteen. Ik heb nu een heel goed scherp mes en het Ebay mes kan ik gebruiken om mijn slijpkunsten op te oefenen.

 

Het scheren met een open mes valt me mee, al scheer ik me wel al jaren met een ouderwets krabbertje, het zogenaamde veiligheidsmes. Hier kun je je ook flink mee snijden al is het wat moeilijker om jezelf dodelijk te verwonden. Met wat beleid het open mes over je huid halen en dan gaat het bij mij goed. Nog niet een keer gesneden.

 

Ik moet me wel iedere dag of om de dag scheren, ook met het open mes, maar ik verwacht dat mijn scheerkunsten nog wel vooruit gaan, maar iedere dag scheren vind ik geen probleem. Even een kwartiertje mannelijk doen :D Als je je eenmaal met een goed krabbertje of open mes hebt geschoren wil je nooit nog met een Gilette mesje scheren en al zou je dat wel willen, dan mag het niet van je vrouw. Zulke lekker gladde wangen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic, maar er zijn mannen - waaronder ik zei de gek - voor wie deze vlieger niet opgaat. Zware baardgroei en een gevoelige huid maken het mij onmogelijk, zeg ik na het toch een half jaar geprobeerd te hebben met een ouderwetse openklapper. Een opwindbaar scheerapparaat zou wellicht een optie zijn WSHTF, maar eigenlijk hou ik er rekening mee dat het schaartje uit mijn persoonlijke verzorgingskit gebruikt zal worden om de onvermijdelijke groei in goede banen te leiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook vaker geprobeerd om met mesjes te scheren maar dat resulteerde altijd in een bloedbad ;-)

Heb blijkbaar een te zachte huid of te zware baardgroei ervoor. Zo'n open scheermes, daar durf ik niet eens aan te beginnen.

 

Maar dit topic heeft me wel aan het denken gezet want mijn oplaadbaar scheerapparaat is waardellos zodra de stroom uitvalt.

Het opwindbare scheerapparaat heb ik ook gehad, maar dat werkt dus voor geen meter bij mij.

 

Ik denk erover om maar zo'n ouderwetse krabber te kopen met losse mesjes. Die mesjes kun je aan 2 kanten gebruiken, dus dat is ook wel handig.

Maar ik verbaas me erover dat die ouderwetse krabbertjes zo duur geworden zijn. Vroeger kocht je die dingen voor een paar knaken, nu vragen ze rustig 25 tot wel 40 euro voor zo'n ding.

2e hands zie ik niet zo zitten vanwege hygiëne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook vaker geprobeerd om met mesjes te scheren maar dat resulteerde altijd in een bloedbad ;-)

Heb blijkbaar een te zachte huid of te zware baardgroei ervoor. Zo'n open scheermes, daar durf ik niet eens aan te beginnen.

 

Maar dit topic heeft me wel aan het denken gezet want mijn oplaadbaar scheerapparaat is waardellos zodra de stroom uitvalt.

Het opwindbare scheerapparaat heb ik ook gehad, maar dat werkt dus voor geen meter bij mij.

 

Ik denk erover om maar zo'n ouderwetse krabber te kopen met losse mesjes. Die mesjes kun je aan 2 kanten gebruiken, dus dat is ook wel handig.

Maar ik verbaas me erover dat die ouderwetse krabbertjes zo duur geworden zijn. Vroeger kocht je die dingen voor een paar knaken, nu vragen ze rustig 25 tot wel 40 euro voor zo'n ding.

2e hands zie ik niet zo zitten vanwege hygiëne.

 

Kijk hier eens.

http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?sid=5KcpnjVJpgoEQWKmr6zfIV6O5pKooX&page=categorie&id=128991

 

Samen met deze.

http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/default.asp?sid=5KcpnjVJpgoEQWKmr6zfIV6O5pKooX&page=detail&Id=1723640

 

Of deze

http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=1452

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner

Die Derby mesjes scheren minder dan die van Merkur. Als je net met een krabbertje begint zou ik fie van Merkur aanraden. Scheren met een ouderwets krabbertje is niet te vergelijken met een gilette mesje. Het krabbertje scheert stukken beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...