Archie Bunker Geplaatst: 4 september 2012 Delen Geplaatst: 4 september 2012 aanstekers/lucifers dat soort spul kost niks, vergaat eigenlijk niet, en vuur is belangrijk Idd met een aansteker maak je mensen blij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ulco Geplaatst: 1 oktober 2012 Delen Geplaatst: 1 oktober 2012 Alles wat je prept is in principe ruilbaar. Je hebt het immers tijdens je voorbereiding ingeslagen met het idee dat er tijdens shtf moeilijk aan te komen is. Als je hier verder over na gaat denken kan je deze ruilhandel verdelen. In het begin zullen vooral de eerste levensbehoeften waardevol zijn: eten en drinken. Mensen die een grote ramp na enkele maanden nog steeds hebben weten te overleven zullen over het algemeen zelf aardig voorbereid zijn en dan kan de ruilhandel in luxere middelen als alcohol en tabak interessant worden. (pas op, de beste dieven horen ook bij deze laatste groep). Zelf ben ik niet zo'n voorstander van ruilhandel maar op een gegeven moment ontkom je er denk ik toch niet aan. Hoe goed je je ook voorbereidt hebt, bepaalde spullen raken op of gaan kapot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 1 oktober 2012 Delen Geplaatst: 1 oktober 2012 Ik wist niet dat er ook ruilwebsites bestonden. http://www.ruilen.nl/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kets_One Geplaatst: 1 oktober 2012 Delen Geplaatst: 1 oktober 2012 Ik heb sigaretten op mijn lijstje staan. Zelf rook ik niet. Whisky lijkt me een prima ruilmiddel, maar ik sluit niet uit dat ik het zelf ook opdrink... Dubbel voorbereid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 1 oktober 2012 Delen Geplaatst: 1 oktober 2012 Kleine suikerzakjes(die je bij je thee of koffie krijgt)En verder Tabak wat al in grote bussen in de prepvooraad is(kan makkelijk in kleine hoeveelheden in zakjes gestopt worden) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 1 oktober 2012 Delen Geplaatst: 1 oktober 2012 http://www.gratisoptehalen.nl/ http://www.haalgratisaf.nl/ http://www.allesgratisafhalen.nl/ http://www.gratisaftehalen.nl/ Hier uitzoeken alles voor niks:cool: je zult maar iets kunnen gebruiken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Basement Steve Geplaatst: 1 oktober 2012 Delen Geplaatst: 1 oktober 2012 Ik heb sigaretten op mijn lijstje staan. Zelf rook ik niet. in WW2 zijn er zo veel beginnen roken :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 1 oktober 2012 Delen Geplaatst: 1 oktober 2012 denk dat ik als hobby maar hout-gas branders van gebruikte blikken ga maken. is ook iets wat mensen kunnen gebruiken tijdens en na een shtf Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ulco Geplaatst: 1 oktober 2012 Delen Geplaatst: 1 oktober 2012 denk dat ik als hobby maar hout-gas branders van gebruikte blikken ga maken. is ook iets wat mensen kunnen gebruiken tijdens en na een shtf Een beetje prepper weet precies hoe dat moet maar als ruilmiddel voor 'minder-geprepten' zeker handig! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 1 oktober 2012 Delen Geplaatst: 1 oktober 2012 Een beetje prepper weet precies hoe dat moet maar als ruilmiddel voor 'minder-geprepten' zeker handig! en ze hoeven niet zoals de mijne zijn, zolang men er maar op kan koken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TMpre_p Geplaatst: 6 januari 2013 Delen Geplaatst: 6 januari 2013 Thee, koffie en van die chocolademelk-zakjes en ander luxegoed. vooral thee, is in kleine hoeveelheden verhandelbaar blijft lang goed, verschillende smaken/soorten beschikbaar, hoeft niet zo duur te zijn. verder batterijen, koffiefilters. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
samurai Geplaatst: 6 januari 2013 Delen Geplaatst: 6 januari 2013 Ik denk dat wc-papier geen waarde zal hebben. Als zaken echt zo slecht gaan dan heeft iedereen al een oplossing voor dit probleem. Tip: handenschudden alleen met rechts. Alcohol en sigaretten zijn wel goed, maar waarschijnlijk niet als ruilmiddel. Meer voor "goodwill" ............. Ik dacht eerst ook dat wc papier wel handig was, totdat je begint na te denken over de omstandigheden bij SHTF. Dan neem je het met hygiene een stuk minder, zeker als ruimte een issue is in opslag. Een schuur vol wc papier of een schuur vol blikken voedsel, dan weet ik mijn keuze, maar doe het gerust als je de ruimte hebt. Sta toch niet op erg goede voet met de buurman beneden, dus die kan mijn zelfgedraaide peentjes opvangen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boothuisje Geplaatst: 13 januari 2013 Delen Geplaatst: 13 januari 2013 Sta toch niet op erg goede voet met de buurman beneden, dus die kan mijn zelfgedraaide peentjes opvangen Hahahahaha, geweldige opmerking! Tsja verder zal ik ook zoals Prepper053 maar een paar hout gasbranders gaan maken, ook een leuke bezigheid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.