Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Dilemma] Bug Out Aanhanger


Wonderland

Aanbevolen berichten

Met mijn transit mag ik niet meer mee doen :p

Maar ooit ooit ooit komt er nog een defender 130 op grijs kenteken. (geel kenteken krijg ik hier in amsterdam geen parkeerplek voor ivm een hokje wat op kadaster "impandige parkeergelegenheid" heet.)

 

maargoed, Bug Out Aanhangers was het topic, laten ik het topic niet kapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Heksenboot
En zorgen dat je over backup beschikt. Auto met fietsen erop en je kunt altijd lopen met de rugzak.

 

Uiteraard: dat is een standaard prep, als je met de auto wilt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zorgen dat je over backup beschikt. Auto met fietsen erop en je kunt altijd lopen met de rugzak.
moet je wel modulair inpakken want je zult dan steeds weer wat meer achter moeten laten.

 

Lijkt me wel relevant voor dit topic, als je een Bug Out Aanhanger inpakt sorteer dan niet per productsoort maar op prioriteit.

 

1. lopend in rugzakken, deze moet je zo kunnen pakken

2. fietsens in dingen die je aan je fiets kunt hangen

3. alles wat je aan het eind van de rit nog hoopt te hebben indien je met aanhanger op plek van bestemming aankomt.

 

je wilt niet onderweg alles moeten 'hersamenstellen' omdat je overgaat op een fiets of kleinere auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Die kans is dat een heilige of zo. :confused:

 

Maar inderdaad ik ben geen fan van een caravan in tshtf ...

 

K a n s

 

Die kans bestaat... :cool:

 

Maar jij zou nog een keer uitgebreid uit gaan leggen, wat de nadelen van een caravan zin WTSHTF. Ziehier je mogelijkheid... :D

(en ik ben benieuwd naar je verhaal..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik zou een demo geven als iemand met caravan naar de sc kwam!, heb geen caravan gezien?

 

Zal nog wel eens een mooi verhaaltje neer zetten.

 

K a n s

 

Ik ben ook zwaar benieuwd! ;)

 

Gaat 't om het rij technische aspect, inbraakveiligheid, comfort en uitrusting, flexibiliteit? 'k Heb echt geen idee!

 

Laat ons niet zo smachten naar jouw inzichten in deze materie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

inbraakveiligheid? == 0 :)

 

of je nou een caravan neemt of een vouwwagen. daar moet je niet op rekenen tijdens een shtf.

 

Qua rijden ligt het grotendeels ook aan de chauffeur(ze)...

Ik ben behoorlijk behendig achter het stuur, zowel met als zonder aanhanger, enkelasser of dubbel asser, maakt mij geen moer uit. Steek 'm in elke hoek :D

 

comfort en uitrusting heb je geheel zelf in de hand. ik probeer het hoog nodige mee te nemen. Zo heb ik voldoende gereedschap en reserve materialen bij. een extra pub-tentje, twee curverbakken met een weekvoorraad aan voedsel en nog wat dingetjes. we hebben altijd stroom 12v/220v tot onze beschikking (accu;s, zonnepanelen en een generator als backup).

 

en zoals ik al eerder vermeldde, ik zal het er mee moeten doen. Meer heb ik niet. en dan ben ik toch al 1000 keer verder dan mijn omgeving.

Alles valt of staat met de timing van vertrek in dit geval. Daarnaast hebben we nog legio mogelijkheden om zonder die vouwwagen te vertrekken mochten we daartoe beslissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inbraakveiligheid vergeleken bij een bivakzak, tarp of tent is dan opeens weer heel aardig. Voordat ze binnen zijn, heb je tenminste kans je machete te pakken of beter.

Een auto, bus of camper, daar ben je ook zo binnen.

 

Inderdaad, @Communicator, een vouwwagen of caravan kun je ditchen, een camper of bus blijft een sloom ding. (uitzonderingen daargelaten, ja ik kijk ook Topgear, een Jaguar XJ220 motor in een Transit proppen noem ik valsspelen. ;))

 

Belangrijkste wat je noemt bij een gemotoriseerde bug-out is timing. Nog voor de overheid doorkrijgt dat het niet goed gaat en een noodverordening afkondigt of erger, moet je al vertrokken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua beveiliging: ik heb in mijn aanhanger een bewegingsmelder en sirene met tie wraps aan het buizenframe onder de huif zitten, gevoed door een losse 12V accu. Deze kan ik inschakelen als de auto met aanhanger parkeer. Vanzelfsprekend zit er een disselslot bij de kogel. In de praktijk staat de aanhanger (met bagage) eigenlijk nooit onbeheerd.

En inderdaad @Raycoupe: uiteindelijk gaat het om timing. @jan001 stond ook niet in de file toen hij vertrok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua beveiliging: ik heb in mijn aanhanger een bewegingsmelder en sirene met tie wraps aan het buizenframe onder de huif zitten, gevoed door een losse 12V accu. Deze kan ik inschakelen als de auto met aanhanger parkeer. Vanzelfsprekend zit er een disselslot bij de kogel. In de praktijk staat de aanhanger (met bagage) eigenlijk nooit onbeheerd.

En inderdaad @Raycoupe: uiteindelijk gaat het om timing. @jan001 stond ook niet in de file toen hij vertrok.

 

Dat was het mooie en leerzame verhaal van de bug-out vanwege die brand toch.. @jan001 met gezin naar familie een heel stuk verderop vanwege een lokale ramp.

'k probeerde hem te zoeken, dat topic, goed en leerzaam verhaal, maar kan hem niet vinden met de zoekfunctie.

Was het geen brand maar wat anders? Dat soort praktijk voorbeelden first hand zijn zeldzaam, 'k vond het een pareltje van een post.

 

Help me effe, verdorie, 'k kan dat topic niet terugvinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...