Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Project] Vouwwagen als BOT (Bug Out Trailer)


Communicator

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
aansluitschema-stroom.png.8220b0d8ef36984494e7f6d81b6bdd6d.png

Zo steekt mijn stroomschema in elkaar.

 

Het enige wat niet klopt aan deze tekening is dat ik de aansluitingen naar de omvormer en van het zonnepaneel kruislings heb gedaan. zodat beide accu's gelijkwaardig worden geladen en ontladen. Althans, dat is wat ik mezelf heb laten wijsmaken door ons almachtige Google :D

 

Goed idee om het met zonlicht te laden. Ik heb momenteel twee accu's: een 70 Ah Optima accu voor portable gebruik (o.a. in de aanhanger) en een 200 Ah AGM deep cycle accu onder mijn auto, aan de bodemplaat. Deze wordt met een laadstroomverdeler bijgeladen en voorziet een 600W 230V aansluiting en drie 12V outlets.

Heb je geen diode nodig tussen je zonnepaneel en je accu? Hoe voorkom je nu dat die overlaadt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben wel benieuwd naar je zonnepaneel. Moet toch wel een beetje van het rugged type zijn? Het is wel een goed idee om de tonneau van de auto of het dak van de huif te voorzien met een goed te bevestigen en solide paneel. En hoeveel laadstroom levert je paneel? 12V of 15.4V?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@f150 het paneel levert 17v 45Watt.

 

Met een Nederlandse dag laadt hij mijn accu's met een kleine 2 Aph.

2013-09-04-13.10.21.jpg.0bd228f783281a50e9138792721d69a8.jpg

 

Vandaag komt er niet zo'n lekker weer aan. DUSSSSSS de ideale kans om de voortent te testen!

mini-camping in de regio opgebeld om te vragen of ze ruimte hebben voor 1 nacht.

 

Lekker dicht bij huis, mocht het qua weer toch los gaan vannacht, zijn we binnen 10 minuten thuis. Nu pakken we ff snel onze biezen en gaan een nachtje kramperen :D

 

2013-09-06-14.28.35.jpg.05a75f01270d361205e25179d1afd885.jpg

 

Tot lataaah!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, we zijn weer terug thuis, hebben heerlijk geslapen! De vouwwagen is erg simpel op te bouwen en af te breken :) Heb gelijk een lijstje kunnen maken wat we te kort kwamen in de vw tijdens zo'n snelle vertrek situatie.

 

Het was ook eigenlijk niet de bedoeling om te blijven overnachten, dus het was een soort surprise overnachting :D

 

De accu's hebben het prima volgehouden ondanks dat ze niet 100% geladen waren. 3x met een mini apparaatje koffie gezet, radio vrijwel heel de dag/avond aan gehad. Telefoons er aan opgeladen. lampje was niet nodig. we hadden een petroleumlampje mee. en dat gaf gezelliger licht :). Daarnaast had ik nog een zak vol waxinelichtje bedacht ik me zojuist :D

 

De tent heeft lekker Nederlands weer gehad om te testen... we kwamen wel tot het besef dat het wel wordt afzien met kouder weer, Daar moeten we even serieus over na denken. Kachel mee bijvoorbeeld...

 

Nu heb ik van die leuke kacheltjes gezien die op zo'n goedkoop gasstel lijken, die werkt op van die butaan flesjes. zou dat iets zijn?

 

Al met al weer een leerzame overnachting :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

We beleven er ook een hoop lol aan MyronPrps. Dat is iets wat nu ook nog kan, dat moeten we niet vergeten. Leuke onderneming om met je gezin te doen. Hoewel de oudste er niet bij was. Maar die geven we ook de ruimte om daar zelf over te beslissen. Maar met SC Gilze gaat ze wel mee! geen keuze mogelijk helaas.

 

goed, alles is weer uitgeruimd nu even een welverdiend bakkie zwart goud nuttigen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi ding . Zeker als het weinig of niets gekost heeft . Daar ga je nog jaren plezier aan hebben voor en na de shtf . Nu is het misschien beter dat men die camouflage kleuren niet ziet als je op een camping staat . Anders zullen de mensen wel denken wat raren is dit en die letters wat betekent dat .

 

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb vandaag de VW weer opengeklapt en ontdekt dat hij in opgevouwen toestand toch niet geheel waterdicht is. Geen ramp, want ik was er op tijd bij (geen schimmelplekken of stank). Maar ik moet dit natuurlijk wel oplossen.

Hij ging eigenlijk open om wat voorraden te wisselen en gereedschappen te pakken toen ik deze ontdekking deed.

 

Ik heb een extra zeiltje wat ik straks als topzeil er overheen ga spannen. Dan gaat de vw weer dicht voor een bepaalde tijd, en na een regenbui, controleer ik weer of dit afdoende blijkt.

 

Het is zo makkelijk als alles een vaste plek heeft. Hierdoor hoef ik niet te zoeken naar mijn spullen :) Ik heb nog niet alles onder controle, maar ben goed op weg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Door een gelukkig toeval is huize Communicator in het bezit gekomen van een leuke 4 persoons caravan! in top conditie welteverstaan!

 

Hierop volgend ben ik vanavond dus bezig geweest om de vouwwagen weer te ontdoen van alle aanpassingen en prepvoorraad. En binnen 10 minuten hebben wij ook iemand in onze vriendenkring gevonden die hem graag over neemt :) ondanks de camo kleuren ghehehe

 

Dus project vouwwagen stopt hier, en morgen begint project BOC! (Bug Out Caravan) ... ik hoop hem op orde te hebben voor SC Gilze :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel weer leuk, meteen de eerste foto was voor mij duidelijk een alpenkreuzer, ben opgegroeid in die dingen.

 

De laatste van mijn ouders stond al weer lange tijd stil (een jaar of 10/15) met nog een heel kort jaartje van gebruik vijf jaar geleden.

Inmiddels had mijn moeder m al afgeschreven en wilde ze m verkopen. Gelukkig was ik dat net voor en heb m kunnen demonteren om er vervolgens onze oude ME bus (mercedes 407) mee om te kunnen bouwen tot kampeer bus. luifel van tentdoek, keukenblokje zoals ook in dit topic op de foto staat (3 pitter met wasbakje etc) .

 

Niet gebouwd met BOV idee, maar zeker wel bruikbaar mocht het nodig zijn, hoog op de poten en achterin nogsteeds slagvast glas :-)

 

Succes met de caravan :-)

 

 

GreetZ,

Pjotr78

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...