Ga naar inhoud
GENEGEERD

Spanje privatiseert de ZON: Hoge boetes voor opvangen van zonlicht (zonnepanelen)


Tom

Aanbevolen berichten

@Nonkel Jones Het is maar wat je gelul noemt, er is een post over gemaakt op het forum. Die start met een artikel over net die opmerking.

http://preppers.nl/forum/threads/5440-Water%28taks%29-een-basisrecht

De post is wel vermengd met een ander topic over de privatisering van water.

 

Wat betreft de taks op zonne-energie, in België hebben we ook zo'n taks op zonne-energie, een netvergoeding heet dat.

Groot verschil bij ons tov Spanje, in Spanje moet iedereen met zonnepanelen de taks betalen, in Belgie alleen de installaties onder 10KWp (de kleine man dus)

In Belgie wordt je ook 'belast' (mag eigenlijk niet dus noemen ze het een vergoeding ;) ) op je installatie, niet op je productie.

Je zal maar eens een slecht productiejaar hebben en minder moeten betalen ... ;) ;)

 

Het grote geld zit hem in de talrijke zonnevelden die Spanje rijk is, deze gesubsidieerde industrie staat op springen.

Spanje krijgt geen geld meer om de subsidies te betalen, of moet daar een veel te hoge intrest op betalen.

En de banken zien hun goudmijntje liever niet verdwijnen, want het zijn hun fondsen die de zonnevelden hebben mogelijk gemaakt, niet de Spanjaarden zelf.

 

Hoe kan je dit Spanje kwalijk nemen, moeten zij dan verder de zonne-energie-industrie blijven subsidieren met veel te duur geld dat ze eigenlijk toch niet kunnen terugbetalen,

om dan de opbrengst te zien vertrekken naar net diezelfde banken...

Ik had ook liever gezien dat particulieren (de kleine installaties) ontzien waren in deze maatregel.

Maar het doet me echt goed te zien dat ook de bedrijven moeten bijdragen om de immense beerput weer toegedekt te krijgen.

 

Het is trouwens ook verboden om zonne-energie op te slaan in batterijen, maar ik denk dat een doordeweekse Spaanse prepper zich van dit alles geen reet aantrekt.

 

Goed lezen, scheelt je een hoop typen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wat scheelt me een hoop typen? Volgens mij sta je wat chagrijnig van de warmte ofzo.

Ik geef mijn mening over de taks die in Spanje gehoffen wordt (of zal worden, of ook niet,...). Daar gaat deze topic namelijk over.

En ik link jou de juiste topic om de mening over watertaks gelul te vinden, zo kunnen we het on topic houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..in België hebben we ook zo'n taks op zonne-energie, een netvergoeding heet dat.

..

 

Nu haal je volgens mij diverse dingen door elkaar.

taks is heel iets anders dan het betalen van een vergoeding voor het gebruik van een dienst.

 

In Nederland hebben ze de energieprijs compleet uit elkaar getrokken en is er een onderdeel wat men "transportkosten" noemt.

 

http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/woning/energieleveranciers/extra/energierekening/

 

In België hebben ze dat recentelijk gedaan, en sommige mensen noemen dit ineens taks, maar dat mag je naar mijn idee zo niet noemen

Zonder transport van energie kan je niet terugleveren, en eigenlijk was het in België nooit "eerlijk", want de kosten werden verrekend in de energieprijs, en nu is het ook gesplitst.

 

Ik heb heel sterk de indruk dat heel dit verhaal een zeer foutieve vertaling is geweest van dit artikel/onderwerp

 

http://www.nu.nl/economie/3533007/banken-dreigen-verliezen-zonne-energie.html

 

 

 

OT:

Dat Nonkel Jones (terecht) de opmerking maakt dat het gelul is over die watertaks, is een reactie op een uitspraak van Hamster in dit topic.

En hij neem wel de moeite om het artikel goed te lezen, en samen te vatten, dus wat is het probleem?

(artikels goed doorlezen zouden meer mensen moeten doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn mening over de taks die in Spanje gehoffen wordt (of zal worden, of ook niet,...).

 

‘Geheven’, maar dat geheel terzijde.

 

Als het harde gegevens betreft ben ik niet zozeer geïnteresseerd in jouw mening, danwel in feiten die aantoonbaar zijn.

 

Ik heb heel sterk de indruk dat heel dit verhaal een zeer foutieve vertaling is geweest van dit artikel/onderwerp

 

http://www.nu.nl/economie/3533007/banken-dreigen-verliezen-zonne-energie.html

 

 

 

Sterker nog: ik heb de stellige indruk dat we te doen hebben met bewuste stemmingmakerij door een obscure sensatiezoekende klotesite die zich niet al teveel aantrekt van de waarheid in de hoop dat lezers – die zich op een of andere manier ook ‘slaven van hun regering’ voelen - er intrappen. Een ouderwets woord daarvoor is opruien.

 

NB: ik bemerk op dit forum een voorliefde voor opruien en opnaaien. Zo heeft het me bijvoorbeeld buitengewoon gestoord dat diverse users bijna over elkaar heen buitelden om hun verontwaardiging kenbaar te maken in het topic http://preppers.nl/forum/threads/6459-AAAARGH!-Krijg-de-T-ring! , er van de gelegenheid gebruik werd gemaakt moslims te bashen, terwijl niemand de moeite nam op z’n gemak uit te zoeken wat er werkelijk gebeurd was.

 

FEIT: De Noorse vrouw, Marte Dalelv, ging in straalbezopen toestand vrijwillig met haar eveneens dronken baas mee naar een hotelkamer.

FEIT: In die hotelkamer werd, al dan niet vrijwillig, een stevig partijtje gewipt

FEIT: E.e.a. werd ontdekt.

FEIT: Al dan niet om haar kont eruit te draaien deed de Noorse vrouw aangifte van verkrachting.

FEIT: De rechtbank in Dubai oordeelde dat de dame, doordat ze vrijwillig de hotelkamer betreden had, kon weten dat ze daarmee aangaf seksueel niet afwijzend tegenover haar werkgever te staan. In Nederland zouden we anders redeneren, maar ik kan me de gedachtegang wel voorstellen.

FEIT: Om een of andere reden bedacht ze dat ze haar positie kon versterken door haar aangifte wegens verkrachting in te trekken.

FEIT: Doordat ze haar aangifte introk was de rechtbank van mening dat de aangifte dus meineed was.

 

Uiteindelijk werd de vrouw veroordeeld voor dronkenschap, iets dat in dat land streng verboden is, buitenechtelijk geslachtsverkeer, eveneens in Dubai verboden, en meineed, overal ter wereld verboden. In aanmerking genomen dat ieder soeverein land het recht heeft eigen wetten uit te vaardigen en ook buitenlanders zich daaraan hebben te houden, ben ik van mening dat die Noorse er met die zestien maanden gevangenisstraf niet eens zo ongenadig vanaf was gekomen en dat het met het barbaarse in Dubai wel meevalt.

 

Ter vergelijking: als je in Singapore met een paar gram coke wordt betrapt, iets waarvan wij vinden dat het niet zo’n vaart loopt, krijg je de doodstraf. Tijdens de rechtszaak wordt je stropdas van touw bij wijze van spreken alvast geknoopt. Reken daar niet op clementie, zoals in Dubai. De niet-moslims in dat deel van Azië trekken zich niets aan van onze geveinsde westerse verontwaardiging. En terecht!

 

Waarom kom ik met dit voorbeeldje? Omdat ik denk dat dit forum aan kracht kan winnen als er meer naar feiten gekeken wordt en emoties van ondergeschikt belang zijn, zeker als ze met onderbuikgevoelens en vooroordelen te maken hebben. Dat zouden meer preppers moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik wel erg denigrerend als het over een land in shtf gaat zoals spanje, waar bijna iedereen zonder werk zit.

 

Ik had het over Nederland, als je elke post leest kom je daarvanzelf achter.

de spaanse overheid kan ik niks over zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het spijt me Wish, maar op een bron waarop ook ‘Extraterrestrials Interrupt Live TV Broadcast In UK, Deliver Important Message, No Hoaxer Found’ te lezen is, http://beforeitsnews.com/beyond-science/2013/07/extraterrestrials-interrupt-live-tv-broadcast-in-uk-deliver-important-message-no-hoaxer-found-2442790.html , ga ik niet in omdat ik het niet serieus neem.

 

Je andere bron vermeldt letterlijk ‘Oregon's Water Resources Department said that though it is legal to set up rainwater collection barrels on roofs or other artificial surfaces, Harrington's reservoirs go way beyond that and required permits.’

 

Als ik dan naar het bijgevoegde plaatje kijk, kan ik me voorstellen dat er voor het aanleggen van dergelijke grote vijvers een vergunning nodig is, al was het maar dat op die manier ook een gigantische hoeveelheid kostbaar water verdampt:

 

qog3k6.jpg

 

Overigens lijkt mij de plek eerder een plaats om te waterskiën, dan een plek waar door een prepper een noodvoorraad water is aangelegd. Laten we reëel blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet zo in alle staten, in sommigen is het bijvoorbeeld verboden om regenwater op te vangen.

 

Kortom: je mag overal regenwater opvangen alleen is in sommige staten het aanleggen van vijvers ter grootte van fjorden waar walvissen zich lekker in voelen verboden. Mwoah, ik kan me het voorstellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe krijg je tegenwoordig nog de indruk dat de overheid er is voor de burger en niet andersom?

 

Goede vraag, volgens mij is de overheid er alleen (nog) om zichzelf in stand te houden. Een andere logische verklaring heb ik niet kunnen vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom: je mag overal regenwater opvangen alleen is in sommige staten het aanleggen van vijvers ter grootte van fjorden waar walvissen zich lekker in voelen verboden. Mwoah, ik kan me het voorstellen...

 

Ik niet, het is toch je FU**ING eigen grond?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik niet, het is toch je FU**ING eigen grond?!

 

En? Als je FU**ING eigen grond hebt, heb je dan ook meteen het recht daarop dingen te doen die tegen de belangen van de gemeenschap indruisen zoals het verstoren van de waterhuishouding?

 

Geeft het hebben van veel poen een vrijbrief te doen en laten wat je wilt? Mooie redneckredenatie is dat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En? Als je FU**ING eigen grond hebt, heb je dan ook meteen het recht daarop dingen te doen die tegen de belangen van de gemeenschap indruisen zoals het verstoren van de waterhuishouding?

 

Geeft het hebben van veel poen een vrijbrief te doen en laten wat je wilt? Mooie redneckredenatie is dat...

 

Kun je dat toelichten? Ik heb geen water gestudeerd. Begrijp ik dat we alle meren, vijvers etc moeten dichten omdat dat de waterhuishouding verstoort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je dat toelichten? Ik heb geen water gestudeerd. Begrijp ik dat we alle meren, vijvers etc moeten dichten omdat dat de waterhuishouding verstoort?

 

Ik weet niet wat jij begrijpt.

 

Maar het lijkt me logisch dat niet iedereen op eigen initiatief en naar eigen goeddunken enorme meren mag graven. Zoiets heeft invloed op het milieu en dient gereguleerd te worden. Het laatste zouden ze dus meer moeten doen.

 

De bewering

Dit is niet zo in alle staten, in sommigen is het bijvoorbeeld verboden om regenwater op te vangen.
, en daar reageerde ik primair op, is complete onzin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het lijkt me logisch dat niet iedereen op eigen initiatief en naar eigen goeddunken enorme meren mag graven. Zoiets heeft invloed op het milieu en dient gereguleerd te worden. Het laatste zouden ze dus meer moeten doen.

 

Voor de 2e keer, kun je uitleggen waarom dat een negatieve invloed heeft op het milieu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de 2e keer, kun je uitleggen waarom dat een negatieve invloed heeft op het milieu?

 

Als jij op een of andere bizarre manier uit wat dat ik tot nu toe heb beweerd, meent te kunnen distilleren dat ik van mening ben dat alle meren en vijvers gedempt moeten worden, heeft het volgens mij weinig zin je uit te leggen wat de mogelijke milieueffecten zijn van het naar eigen inzicht graven van uit de kluiten gewassen meren.

 

Kun je dat toelichten? Ik heb geen water gestudeerd. Begrijp ik dat we alle meren, vijvers etc moeten dichten omdat dat de waterhuishouding verstoort?
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.youtube.com/watch?v=6jjxg8f3Gq0

 

Bovenstaande link is een nieuwsuitzending in de US, die gaat erover dat het illegaal is om regenwater op te vangen in Utah.

 

Lijkt mijn dus zeker geen onzin.

 

 

Natuurlijk als al het regenwater wordt opgevangen heb je een ecologisch probleem, dan word immers het grondwater peil niet meer aangevuld.

Echter is het grootste gedeelte van de grond in de wereld onbewoond, dus daar word al niets opgevangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit nu in Spanje. 200e boete en meteen afrekenen als je met flip flops (slippers) auto rijdt. Ze posten bij het strand. Prachtig land :-)

 

Nog een reden waarom ik NOOIT en te NIMMER naar Spanje zal gaan.

 

Ben wel vaderlandslievend genoeg om in eigen land getild te willen worden.

 

Verstuurd van mijn sponzige nozem brein. Met rozijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach iedereen weet dat de primaire taak van de politie in ieder land het uitschrijven van boetes is.

De Nederlandse economie stort nog verder in, en dus zal de politiek wel nog meer creatieve overtredingen bedenken, zodat de politie nog meer kan ophalen.

(en natuurlijk standaard alle boete bedragen met minimaal 10% verhogen)

 

Eigenlijk zou iedereen in Nederland zich als "protest" een paar maanden aan alle verkeersregels houden, zodat de overheid inkomsten heeft uit verkeersboetes.

Zullen ze wel met "éénmalige" lastenverzwaringen komen voor de burgers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...