Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wifi versterker om andermans signaal te extenden/repeaten?


Dr.Prepper

Aanbevolen berichten

Ik zoek een oplossing voor het volgende:

 

Op (vakantie)adressen waar wifi beschikbaar is, valt het bereik vaak wat tegen. Bijvoorbeeld dat je in je vakantiehuisje in de keuken wel bereik hebt, maar achter in de tuin niet meer. En daar wil je juist lekker onderuitgezakt in de zon liggen wifi'en :) Ik zou dus op de plek met goede ontvangst een wifi versterker willen inpluggen, zodat ik overal betere ontvangst heb.

 

Maar de lastigheid is natuurlijk: ik beheer niet het bronsignaal van de wifi. Slechts heb ik een wachtwoord voor toegang op die wifi. Maar die extender/repeater zou dus helemaal zelfstandig - d.w.z. zonder de master wifi hoeven te managen - moeten versterken. Ken det? Of is dat kansloos ...

 

Het zou mij in ieder geval een gelukkiger reiziger kunnen maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

 

Dit is een ontvanger, dat zou natuurlijk kunnen werken omdat je met een betere ontvanger zwakkere signalen beter kunt ontvangen. Nadeel is wel dat het niet werkt met je smartphone, tablet en overige draadloos spul. En het vreet wat meer stroom uit je laptop accu. @Dr.Prepper; je gaf het antwoord al in de topic titel. Koop een wifi repeater. Kost een paar tientjes en je hoeft niet de wifi-beheerder te zijn om dat wifi signaal te repeaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet mogelijk zijn dit simpelweg met twee wifi routers te doen?

 

De ene plaats je in 't keukentje waar je wel ontvangst hebt en ontvangt het camping signaal.

UTP kabeltje naar de wan poort van router 2 in de woonkamer en voila?

 

Of zie ik hier iets over het hoofd? :confused: (Ben nu eenmaal geen netwerk man)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet mogelijk zijn dit simpelweg met twee wifi routers te doen?

 

De ene plaats je in 't keukentje waar je wel ontvangst hebt en ontvangt het camping signaal.

UTP kabeltje naar de wan poort van router 2 in de woonkamer en voila?

 

Of zie ik hier iets over het hoofd? :confused: (Ben nu eenmaal geen netwerk man)

 

Dat kan, maar dan moet je een kabel trekken. Een wifi-repeater is even duur en dan hoef je geen kabel te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...