Ga naar inhoud
GENEGEERD

Overleven - hoe lang?


Aanbevolen berichten

Gast gebruikersnaam
Hoelang ik het uithouden ? Oneindig denk ik . En als ik moet vertrekken ? Is afhankelijk van de situatie . Met voertuigen ? Maanden jaren ? Te voet of met de fiets ? Een maand denk ik . En dan ben ik nog de zwakste van de groep waar ik voor prep . Daarom groepen met andere preppers is heel interessant . Daarom ben ik ook hier . Geert

 

Geert dan doe je jezelf tekort.

 

Ik denk dat de SC bezoekers je hebben leren kennen als de willie wortel of tita tovenaar van de SC. Dat je minder goed ter been bent dan enkele anderen wil niet zeggen dat je de zwakste uit de groep bent. Een groep super atleten in de ardenne is nergens zonder de skills en vaardigheden van @Geert. En in de "oude" volken waren ook niet allen de meest vitale mannen interessant. Ja als het gaat om oorlog voeren wellicht wel, als er (levens)ervaring bij komt kijken zijn ook de in eerste instantie oninteressante groepsleden wellicht doorslaggevend omdat die er later voor zorgen dat de groep uit de problemen blijft daar ze hun opgedane kennis toepassen/gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Heksenboot
Ja maar jullie zitten zo'n beetje aan de andere kant van de wereld. Hoe moet ik nu in een flinke shtf met mijn OV kaart bij jullie komen?;)

 

Op het ogenblik staan er 3 weekenden op het programma, met een 4e op komst.

 

1. Nunspeet

2. Flevo

3. Vlaanderen

4. Brabant

 

Er zijn 2 zaken, verwarrend misschien, maar hou dat uit elkaar:

1. Nu kan je langskomen bij 1 of meerdere meetings.

2. Voor de nabije toekomst wordt er gewerkt aan vaste lokaties, verspreid over het land, zodat het voor iedereen in Nederland makkelijker bereikbaar is, WTSHTF.

Dan is er geen OV, dus dat wordt toch wel fietsen.

 

Daarnaast werken we aan een concept, dat voor iedereen bruikbaar is.

Dan kan je een aparte groep vormen, met mensen bij jou in de buurt en vertrekken naar een BOL naar keuze.

Dat zijn nou precies de dingen waaraan we werken, bij Shelter Camping.

 

Dus je kan langskomen en eraan meewerken, of je kan wachten tot het concept klaar is en een uitgewerkt plan hier op de site lezen.

Het principe is heel simpel: je hebt een BOL op een camping (dat kan je zo low budget of duur maken als je maar wilt), stash in de buurt en een gezamenlijke BOL in de buurt. Wat mij betreft, wordt dat een verdedigbare vesting van zandzakken en zandzak-koepels, op een gezamenlijk stuk land.

 

Een meeting-point kies je vrij centraal.

Een BOL kies je weg van de steden en liefst nog op een route naar het buitenland van keuze.

Wat mij betreft, zonder moeilijke routes door dichtbevolkte gebieden.

 

Beste plan van aanpak ooit, is nu al vertrekken en zelfvoorzienend gaan leven in een land van keuze. Dat is pas preppen, zoals @Piroska en @Mrsjones, al hebben gedaan en @Flow van plan is.

 

Zelf ben ik in Drenthe gaan wonen, weg uit de Randstad. Hier komt een gezamenlijke BOL in de buurt.

 

Nou, dat was dan weer Shelter Camping in het kort.

Eigenlijk nog in de kinderschoenen, maar op het punt volwassen te worden.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu 6 weken in mijn upsie op het platteland zonder vervoer of winkels, ik eet dus uit bos/veld/moestuin en voorraad, prima te doen, dus 6 weken kan ik aan ...

 

Ik heb voor een jaar rijst ingeslagen, dit aanvullende met bos/veld/moestuin eten (voor de winter gedroogd en geweckt etc) kan ik er wel een jaartje aanplakken als het moet, of 2 of 3 of 4... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

als er een giga shtf komt pak ik mijn i.n.c.h pack en ga ik naar mijn volgende B.O.L in scandinavie .....heb de veiligste route met veel stukken door bossen etc naar het noorden uitgestipeld.

ik zal voornamelijk snachts kilometers maken en overdag zo veel mogenlijk down-under zijn voedsel hier voldoende om 3 weken uit te zingen als er na die tijd geen verbetering is trek ik aan mijn stutten mijn atb reis documenten en wat cash en baai baai zwaai zwaai !!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Piroska Maar woon je in een boerderij oid? En is daar voldoende water en voedsel te vinden als je voorraad op is?

 

Ja ik heb een boerderijtje met 5000 meter grond met waterput en een beekje, dus water is er wel al heb ik ook 2 1000 litervaten staan voor bij extreme droogte, daar staat regenwater in en kan gezuiverd tot drinkwater.

 

. Voedsel zat ook, vandaag paddenstoelen verzameld in het bos (dat kan sowieso het hele jaar door, zelfs in de winter) een heerlijk pannetje vol :-) Ik vind het nogal van belang dat je weet wat je uit de natuur kan eten, ikzelf heb daar jaren op gestudeerd en hoef zodoende ook niet van die gigantische voorraden te hebben, bovendien bestaat de kans dat je wtshtf niet thuis bent of kan komen en dus niet bij je voorraden geraakt.

 

 

yummie bospaddenstoelen:

 

regen-011.jpg.e653f9cd381d52b9fb5e485a177ba273.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

^^ Kijk dat is nou zelfvoorzienend leven! Maar eet je elke dag bospaddestoelen of kan er ook nog een hamburgertje vanaf? Succes daar!

 

Nee geen hamburger..... Maar de buuv gaf me biologische zelfgerookte ham en salami zelf gemaakt, ook lekker :-)

Maar ik hoef in principe geen vlees, ik bak lekker zelf pizza in mijn leemoven en bak frieten op een houtvuur met zelfgemaakte mayo, salade uit de tuin, echt ik kom niets te kort hoor :-)

 

ja thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen hamburger..... Maar de buuv gaf me biologische zelfgerookte ham en salami zelf gemaakt, ook lekker :-)

Maar ik hoef in principe geen vlees, ik bak lekker zelf pizza in mijn leemoven en bak frieten op een houtvuur met zelfgemaakte mayo, salade uit de tuin, echt ik kom niets te kort hoor :-)

 

ja thanks!

 

Hahaha, wij komen een pizza bij je eten Piroska. Lijkt me heerlijk!

 

En @Bartje, Piroska zit een level of 6 hoger in het preppen als jij en ik samen. Zij en haar man zijn de Johathan Livington Seagulls onder de preppers. :D

 

'Most gulls don't bother to learn more than the simplest facts of flight -- how to get from shore to food and back again.

For most gulls it is not flying that matters, but eating. For this gull, though, it was not eating that mattered, but flight.'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, wij komen een pizza bij je eten Piroska. Lijkt me heerlijk!

 

En @Bartje, Piroska zit een level of 6 hoger in het preppen als jij en ik samen. Zij en haar man zijn de Johathan Livington Seagulls onder de preppers. :D

 

'Most gulls don't bother to learn more than the simplest facts of flight -- how to get from shore to food and back again.

For most gulls it is not flying that matters, but eating. For this gull, though, it was not eating that mattered, but flight.'

 

Ja dat wordt smikkelen! ..

 

btw, dit is jullie campeerplek, heb je er zin in? :-)))))) zo prep je water, zo is dat opeens niet meer nodig... (is trouwens puur regenwater, geen overstroming van rivier o.i.d. het regent al 16 dagen flink)

 

006.jpg.9faf85f421ddb39a0cac6096acde3153.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

als er een giga shtf komt pak ik mijn i.n.c.h pack en ga ik naar mijn volgende B.O.L in scandinavie .....heb de veiligste route met veel stukken door bossen etc naar het noorden uitgestipeld.

ik zal voornamelijk snachts kilometers maken en overdag zo veel mogenlijk down-under zijn voedsel hier voldoende om 3 weken uit te zingen als er na die tijd geen verbetering is trek ik aan mijn stutten mijn atb reis documenten en wat cash en baai baai zwaai zwaai !!! :)

 

Hoe ga je dat stuk water tussen Denemarken en Zweden overbruggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flow dat is een mooi filmpje . Zo zie ie maar hoe moeilijk het is een vis te vangen of een vogel neer te halen . Op een muis na niets gevangen . Er is toch enige ervaring nodig zelf in een wild rijk gebied als Alaska . Als het daar niet lukt gaat het op de veluwe ook niet lukken . Blijven trainen .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja dat wordt smikkelen! ..

 

btw, dit is jullie campeerplek, heb je er zin in? :-)))))) zo prep je water, zo is dat opeens niet meer nodig... (is trouwens puur regenwater, geen overstroming van rivier o.i.d. het regent al 16 dagen flink)

 

006.jpg.9faf85f421ddb39a0cac6096acde3153.jpg

 

Zo dan, lekker groen soepje voor je tent. :eek:

 

Jullie mogen wel eerst een vlot bouwen, net als zo'n Zweden-vlot-vakantie. :D

 

http://www.elkedagvakantie.nl/index.php/2010/op-vakantie-met-een-vlot/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat wordt smikkelen! ..

 

btw, dit is jullie campeerplek, heb je er zin in? :-)))))) zo prep je water, zo is dat opeens niet meer nodig... (is trouwens puur regenwater, geen overstroming van rivier o.i.d. het regent al 16 dagen flink)

 

006.jpg.9faf85f421ddb39a0cac6096acde3153.jpg

 

Amai! We hebben dus een tent nodig op een vlot. Volgens de weerradar Hongarije is het er gewoon steeds lekker weer, half bewolkt. Op het plaatje van vandaag zie ik voor het eerst donkere wolken alom.

 

Ik ga nog even checken of m'n zwemdiploma niet verlopen is :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.youtube.com/#/watch?feature=related&v=1ws3whtSlt8

 

Survival "into the wild" experiment, do you have what it takes?

 

I sure do hope so.

Een ding weet ik wel, ik zou niet kost wat kost mijlen maken. Ik zou eerst proberen wat voedsel te verzamelen voor onderweg. Onderweg, zoals bij die hut, een tijdje op krachten komen en weer voedsel verzamelen. Ik heb alleen de intro nog maar gezien, dus misschien redden ze het, maar na het zien van die intro, heb ik mijn twijfels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De boeren hebben het vrij goed, die hebben de kennis, ookal zijn ze behoorlijk bezig geweest met automatisering.

 

Gezien mijn voorbereidingen houd ik het 6 maanden tot een jaar vol. 6 Maanden omdat ik nu nog niet echt volledig gedisciplineerd ben qua consumering. Moest meer gaan eten en dat doe ik dus met alle gevolgen van dien. Maar goed, we kunnen nog terug, dus... Even wennen is dat gewoon weer. Maar als de SHTF langer duurt dan die periode zonder overvallen te worden of erger, dan ben ik net zo hongerig als de rest. Maar wel rijk aan wat voorkennis waardoor het ietsie pietsie minder moeilijk voor me zal zijn. Tenminste, je weet ongeveer wat je moet doen en dat weten veel mensen niet. Daar is geen app voor om je buikje minder door te laten grommen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...