Zanshin Geplaatst: 8 mei 2012 Delen Geplaatst: 8 mei 2012 In de prepwinkellijst zag ik al wat posts voorbijkomen over zaklampen, maar ik heb nog niets gelezen over andere verlichting. Ik ben op zoek naar een LED-lantaarn waarmee je een ruimte kunt verlichten, en dan wel met een dynamo graag Wat hebben jullie/raden jullie aan? Hanzaamheid voor in mn BOB zou ook prettig zijn... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 8 mei 2012 Delen Geplaatst: 8 mei 2012 Hallo Zanshin, Ik heb een dynamo led hoofdlamp (wordt soms verkocht als fietslamp). Verlicht niet de gehele kamer, maar wel de richting waar je naar kijkt. En een aantal 9-dagen kaarsen (a E 3,-- per stuk) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 8 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2012 thnx. Ik ben zelf op zoek naar een lantaarn, omdat deze bijvoorbeeld de tafel kan verlichten waaraan ik zit te lezen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 8 mei 2012 Delen Geplaatst: 8 mei 2012 Ik heb dit model (maar dan zonder kompas). Voelt redelijk robuust aan, en geeft voldoende licht om op een meter of 2 afstand te kunnen lezen. Niet zo comfortabel als met een gerichte straal, maar daar kom je met dynamo lantaarns niet onderuit. Je kunt ook eens hier kijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Preppie Geplaatst: 8 mei 2012 Delen Geplaatst: 8 mei 2012 Bedankt voor de links Rothbard Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 8 mei 2012 Delen Geplaatst: 8 mei 2012 je kan ook aan n deffusor denken. Op de juiste zaklamp verlicht die zeker je kamer... http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fenix-diffusor-wit.htm eigelijk raad ik je gewoon n LD20 van fenix aan met n deffusor...zoiezo handzaam in je BOB en je hebt al t licht dat je maar wilt van flauw tot tlbuis.Ik weet t geen dynamo...wel gewone AA batterijen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast oliestel Geplaatst: 9 mei 2012 Delen Geplaatst: 9 mei 2012 ik heb er zo eentje : http://www.kalizoi.nl/photos/olielamp.JPG alleen dan een tafelmodel die op de tafel staat, en ook een aanrader, geeft best wat licht, en werkt natuurlijk op olie. die olie is bij een elektrische shtf ook zelf te maken van natuurlijke producten. (stink wel maar ja) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 9 mei 2012 Delen Geplaatst: 9 mei 2012 heb een mut van die tuinlampen op zonne energie en een paar van die olie lampen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 9 mei 2012 Delen Geplaatst: 9 mei 2012 Op de site van toplicht.de kun je meest fraaie olielampen verkrijgen. Van de gewone stormlantaarn tot prachtige hang- of wandlampen. De meeste lampen zijn er in elektrische en olie uitvoering. Het is een site voor traditionele scheepvaart, dat maakt alles redelijk prijzig, maar het is kwalitatief goed materiaal. Ze hebben ook kachels en kooktoestellen op olie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast oliestel Geplaatst: 9 mei 2012 Delen Geplaatst: 9 mei 2012 Ik weet niet zeker of ik het al gemeld had , maar xenox heeft ook "storm olie lampen". persoonlijk zou ik voor de 1 na grootste gaan, 4 euro - 30 cm hoog. hier zit dezelfde lont in als de kleinere versies, maar een betere hitte verdeling. voor mijn gevoel zijn de kleinere "te klein". maar dat is mijn gevoel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 9 mei 2012 Delen Geplaatst: 9 mei 2012 persoonlijk zou ik voor de 1 na grootste gaan, 4 euro - 30 cm hoog. Ik ben niet weg van grote stormlantaarns, door de brede lont branden ze vaak moeizaam. Maar ik kan het slecht getroffen hebben. Koop er eerst 1 en probeer hem uit. Die van mij kwamen trouwens van Xenos. Da's rommel. En by the way, goedkope, merkloze stormlantaarns hebben de onhebbelijke neiging tot lekken, is mij al vaker opgevallen. Ik heb geen ervaring met die van Toplicht.de, maar daar staan nu ook van die vrolijke gekleurde op en dat wekt geen vertrouwen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast oliestel Geplaatst: 9 mei 2012 Delen Geplaatst: 9 mei 2012 dan hoop ik dat jij pech had met die lampen van de xenox, de lonten in die va 4 euro zijn niet echt groot te noemen. ze branden nu een paar keer per week al 2 maand bij ons op de eettafel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daryl Dixon Geplaatst: 9 mei 2012 Delen Geplaatst: 9 mei 2012 Ik heb zelf erg goede ervaringen met de stormlampen van Feuerhand, iets duurder dan die van Xenos maar wel kwaliteit. Ik heb er zelf hier 2 gekocht: http://www.klettersteigshop.nl/feuerhand-stormlamp.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 9 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2012 Bedankt allemaal voor de goeie ideeën; vooral de diffusor en de stormlamp spreken mij wel aan. (maar ik wil nog steeds een opwindbare lantaarn hahaha) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 10 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2012 Ik heb gevonden wat ik zocht: http://www.noodzaken.nl/freeplay-indigo-kampeerlantaarn-p-1161.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 11 mei 2012 Delen Geplaatst: 11 mei 2012 Ik heb gevonden wat ik zocht: http://www.noodzaken.nl/freeplay-indigo-kampeerlantaarn-p-1161.html Ik heb trouwens ook de Freeplay radio/zaklamp en die doet het ook goed, dus hier heb ik wel vertrouwen in. Ziet r goed uit Zanshin als je m hebt laat dan ff weten of die 60seconde draaien klopt met de tijd die ze opgeven dat ie brand.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2012 Ziet r goed uit Zanshin als je m hebt laat dan ff weten of die 60seconde draaien klopt met de tijd die ze opgeven dat ie brand.. Ik heb hem gekocht en hij doet wat er beweerd wordt. Het licht is mooi helder, en het is prettig om zelf de intensiteit te kunnen bepalen. De losse LED schijnt schuin naar beneden en is wel oké om iets op te zoeken op een kaart, maar de bundel is erg smal. Je kan er niet bij lezen. De lantaarn heeft een groene batterij-indicator. De lantaarn voelt solide aan, ligt prettig in de hand. 1 minuut opwinden=5 minuten felste stand, 150 minuten zwakste stand (kan je niet mee lezen, meer een nachtlampfunctie), of 60 minuten single LED. 16 uur via USB opladen = 150 minuten felste stand, 4200 minuten zwakste stand, of 2100 minuten single LED. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnRambo Geplaatst: 3 juni 2012 Delen Geplaatst: 3 juni 2012 Aan bugging out ga ik denk ik niet doen. Ik heb 7 (verschillende modellen) campinggaslampen, en voldoende kousjes. Verder ben ik bezig een vaste lijn aan te leggen van het aggregaat, die in een zeecontainer staat, naar het huis. Daar plaats ik op diverse plaatsen stopcontacten die ik in geval van nood kan gebruiken. De uitlaat/luchttoevoer van het aggregaat gaat door de vloer van de container, dus die kan gewoon dicht. Ik spaar ook looplampen, kabelhaspels, en tafelcontactdozen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 3 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 juni 2012 Ik spaar ook looplampen, kabelhaspels, en tafelcontactdozen. Ik spaar euro's, dus als je er nog wat over hebt... (haha) OT: ik heb dus die ene freeplay lantaarn, goed spul, maar treurig weinig licht om een heel huis te verlichten. Je kan hem op tafel zitten, maar dan heb je alleen daar licht. Wat logisch is. Zucht, wat een post. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnRambo Geplaatst: 4 juni 2012 Delen Geplaatst: 4 juni 2012 Ik spaar euro's, dus als je er nog wat over hebt... (haha) OT: ik heb dus die ene freeplay lantaarn, goed spul, maar treurig weinig licht om een heel huis te verlichten. Je kan hem op tafel zitten, maar dan heb je alleen daar licht. Wat logisch is. Zucht, wat een post. Ik bedoelde ermee, dat ik behalve dat ik een aggregaat heb, ook altijd op zoek bent naar verlengkabels en lampen. Anders heb je niks aan je aggregaat. Verstuurd van mijn GT-P1000 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 4 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2012 Snap ik, mijn post was dan ook een onzin-post...ik heb soms van die dagen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kaat Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Ik ben ook op zoek naar een olielamp. Een mooie, die ik meteen vaak kan gebruiken. Ik vond een lamp met ingebouwde radio. Niet mooi, wel grappig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
backschless Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 http://www.thebushcraftstore.co.uk/solar-powered-or-hand-crank-lantern-9597-p.asp dit is een goed lampje en ben er zeer tevreden over. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
frank1964 Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Ik ben ook op zoek naar een olielamp. Een mooie, die ik meteen vaak kan gebruiken. Ik vond een lamp met ingebouwde radio. Niet mooi, wel grappig. Ben persoonlijk nogal gek van de olielampen van Feuerhand. Duitse degelijke dingen, veel licht. Wel aan de prijs en een stormlantaarn model, daar moet je van houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rodin Geplaatst: 18 juli 2012 Delen Geplaatst: 18 juli 2012 Ben persoonlijk nogal gek van de olielampen van Feuerhand. Duitse degelijke dingen, veel licht. Wel aan de prijs en een stormlantaarn model, daar moet je van houden. Heel sfeervol op de buitentafel tijdens een zwoele zomeravond. Niet dat we die hebben in Nederland dankzij de Global Cooling, maar het gaat om het idee, nietwaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.