joepen Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 perfect tondel gevonden als je in een droger hebt. meestal heeft een droger een bakje waar al het stof in wordt opgeslagen maakt dat open en zie daar perfect droog stof heb het getest met een firesteel brandt heet en goed had in een mum van tijd een vuurtje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Inderdaad, ik spaar ook al een tijdje die rommel op in een zakje, kost niets en werkt super! Voor de dames nog een andere tip als je ooit eens fikkie moet stoken en geen aanmaakspul hebt, tampons uit elkaar trekken, brandt ook fantastisch! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Weet je wat ook perfect werkt? Neem een puntenslijper mee in je BOB. Hiermee kan je perfect een takje omvormen tot tondel met het slijpsel van de puntenslijper. Weegt niets en gaat jaren mee, zolang er takken beschikbaar zijn. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 14 februari 2013 Delen Geplaatst: 14 februari 2013 Weet je wat ook perfect werkt? Neem een puntenslijper mee in je BOB. Hiermee kan je perfect een takje omvormen tot tondel met het slijpsel van de puntenslijper. Weegt niets en gaat jaren mee, zolang er takken beschikbaar zijn. He, dat is een handige tip! Kende ik nog niet. Overigens zijn van dit onderwerp al meerdere draadjes, wellicht samenvoegen @mods. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bijenman Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 Wat ook goed werkt zijn gedroogde lisdoddes (rietsigaren) De lisdodde is zelfs ook nog voedzaam. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_lisdodde 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 Weet je wat ook perfect werkt? Neem een puntenslijper mee in je BOB. Hiermee kan je perfect een takje omvormen tot tondel met het slijpsel van de puntenslijper. Weegt niets en gaat jaren mee, zolang er takken beschikbaar zijn. Dat kan je toch met uw mes ook . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 Precies @Geert je hebt volledig gelijk. Het gaat mij met name om het "out of the box" denken.... en mogelijkheden zien..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 @ prepass ok ik snap het alle ideeën zijn welkom Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 Navelpluis is beroemd onder stoere mannen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 De tondel zwam heb ik laatst ontdekt en inderdaad fikt prrrrrrrima! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 14 mei 2013 Delen Geplaatst: 14 mei 2013 droger pluis is best goed mits er niet teveel syntetische stoffen doorheen zitten ......echter op dezelfde manier waarop je charcloth maakt van katoen zo kan je dit ook doen met touw(katoen 100%) drogerpluis , en zelfs de aar van lisdodde stop het in een blikje en leg deze op wat kooltjes of zacht vuurtje ..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harkonen Geplaatst: 15 mei 2013 Delen Geplaatst: 15 mei 2013 Heb je een spijkerbroek aan of andere katoenen broek? 'scheer' met je mes over je been heen en er komt instant navelpluis af; brandt als een dolle Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 15 mei 2013 Delen Geplaatst: 15 mei 2013 Ik verzamel nu al enige tijd 'drogertondel' en heb het al meer dan eens gebruikt om hier de vuurkorf aan te steken, in combinatie met een firesteel. De reacties hierop zijn altijd erg leuk! Heuj, das handig!, ik doe dat altijd met benzine/spiritus/aanmaakblokjes/brandgel/etc met alle gevolgen van dien. Zo is het ook erg lang geleden dat ik mijn BBQ heb laten blaffen WOOF! ... weg wenkbrauwen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 15 mei 2013 Delen Geplaatst: 15 mei 2013 @Geert op deze manier blijft je mes wel langer scherp en wat weegt nou een puntslijpertje Dat kan je toch met uw mes ook . Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jorisb Geplaatst: 6 december 2014 Delen Geplaatst: 6 december 2014 Weet je wat ook perfect werkt? Neem een puntenslijper mee in je BOB. Hiermee kan je perfect een takje omvormen tot tondel met het slijpsel van de puntenslijper. Weegt niets en gaat jaren mee, zolang er takken beschikbaar zijn. Die is slim, zometeen maar eens een puntenslijper aan de bob toevoegen. Zou inderdaad ook met je mes kunnen, maar dit lijkt me een stuk sneller te gaan en vind ik ook wel leuk bedacht eigenlijk . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.