Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Docu] Deze man is badass, kijk wat hij maakt zonder electriciteit


Ronin Kogaratsu

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@chulodogo

 

Schitterend, jammer dat die film er niet helemaal op staat. Ik ben geen grote fan van het Amerikaanse, maar ik benijd ze wel om de ruimte en grootsheid van hun natuur.

 

Hier in Europa moet je toch aardig ver reizen (Rusland of Polen misschien) wil je zoiets nog tegenkomen.

 

je kan de film wel kijken in zijn geheel volgens mij als je even zoekt via google. in polen heb je nog oerbossen idd. mijn vader ging daar vroeger wel eens jagen. Maar Canada lijkt mij veel mooier

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voor mij het absolute walhalla. Canada.

Ik ben er in 2005 geweest. Banff, Calgary, Edmonton, the Rocky Mountains.

 

Ik was hier zo verliefd op dat ik wilde emigreren. Mijn vrouw zette de hakken in het zand en besloot niet door te zetten.

Nu ik die filmpjes heb gezien van Proenneke verlang ik er toch stiekem weer naar.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig. Blijkbaar is er ook nog een deel 2

 

ik heb alle 3 delen

 

deel 1 is van dick proenneke zelf gefilmt door hemzelf in 1968

 

deel twwe is ook van hem maar dan woont hij er al een tijdje en verkent de omgeving en bouwt zijn voedsel opslag op palen.

 

deel 3 is een reis van anderen en bezoeken hem in zijn huisje ( daar is hij al ruim 75 jaar oud)

 

erg mooie serie en geweldig om te zien wat hij maakt met basic tools

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De mens is de ultime overlever, helaas heeft hij zijn gelijke gevonden die denkt dat overleven oa het vermoorden van anderen inhoud....

 

Prep ze,

Kans

 

jammer genoeg waar. mensen kicken op oorlog, ze vinden het het leukste wat er is. het is het meest ultieme spel. de eerste mensen werden gevonden met speerpunten in hun lijf.

mens is een apart wezen soms

 

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/323298/2009/03/16/Oorlog-als-bron-van-vreugde.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie deze docu nog niet kent: Ed Wardle "Alone in the wild".

Interessant in die zin dat het een realistisch beeld geeft van hoe zwaar het is (voor een "stadsmens") om langere tijd zonder andere mensen / hulp "in het wild" te leven. En dan heeft hij zich nog redelijk aardig voorbereid.

Het is een romantische gedachte om op eigen kracht te overleven in het wild maar de werkelijkheid zal minder romantisch zijn. (in de docu mag hij niet op groot wild jagen wat er wel is, dat maakt zeker een groot verschil).

Geeft goed beeld van de problemen om in je onderhoud te voorzien maar ook hoezeer je je eigen vijand kan worden en dus het belang van mentale voorbereiding onderstreept.

 

 

P.S. geen intentie het topic te hijacken, had gewoon direct een associatie - TS bedankt voor de docu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alle 3 delen

 

deel 1 is van dick proenneke zelf gefilmt door hemzelf in 1968

 

deel twwe is ook van hem maar dan woont hij er al een tijdje en verkent de omgeving en bouwt zijn voedsel opslag op palen.

 

deel 3 is een reis van anderen en bezoeken hem in zijn huisje ( daar is hij al ruim 75 jaar oud)

 

erg mooie serie en geweldig om te zien wat hij maakt met basic tools

 

Ik heb er gisteren naar zitten kijken, geweldige serie, bedankt voor je attentie hierop, zeer interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er gisteren naar zitten kijken, geweldige serie, bedankt voor je attentie hierop, zeer interessant.

 

 

dank voor deze vriendelijke woorden

 

ik kijk ze zeker 1 of twee keer per jaar.

 

kijk dan ook even of je rubber tramps kunt vinden ( klinkt schunniger dan het is )

 

kan je denk ik ook wel bekoren of anders " live on the mesa ""

 

rubber tramps gaat over mensen die in een voertuig wonen ( net als ik in mijn verleden ) maar dan extremer.)

live on the mesa gaat over een soort vrijstaat op amerikaanse slabs

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor deze vriendelijke woorden

 

ik kijk ze zeker 1 of twee keer per jaar.

 

kijk dan ook even of je rubber tramps kunt vinden ( klinkt schunniger dan het is )

 

kan je denk ik ook wel bekoren of anders " live on the mesa ""

 

rubber tramps gaat over mensen die in een voertuig wonen ( net als ik in mijn verleden ) maar dan extremer.)

live on the mesa gaat over een soort vrijstaat op amerikaanse slabs

 

Wederom dank, daar ga ik ook eens naar kijken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...