Ronin Kogaratsu Geplaatst: 9 februari 2013 Delen Geplaatst: 9 februari 2013 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JohnVonSchutz Geplaatst: 9 februari 2013 Delen Geplaatst: 9 februari 2013 Prachtig. Blijkbaar is er ook nog een deel 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boothuisje Geplaatst: 9 februari 2013 Delen Geplaatst: 9 februari 2013 Staat hier al: http://preppers.nl/forum/threads/472-Interessante-youtube-filmpjes en hier: http://preppers.nl/forum/threads/43-Prepper-films Desondanks wel een geniale documentaire. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 9 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2013 oh mijn excuses, ik had gezocht op dick proenneke, maar geen resultaten anders had ik de docu niet gepost. groet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boothuisje Geplaatst: 9 februari 2013 Delen Geplaatst: 9 februari 2013 oh mijn excuses, ik had gezocht op dick proenneke, maar geen resultaten anders had ik de docu niet gepost. groet Ach, met zo'n docu maakt het mij niet zoveel uit dat het z'n eigen draadje krijgt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charlie Geplaatst: 9 februari 2013 Delen Geplaatst: 9 februari 2013 @chulodogo Schitterend, jammer dat die film er niet helemaal op staat. Ik ben geen grote fan van het Amerikaanse, maar ik benijd ze wel om de ruimte en grootsheid van hun natuur. Hier in Europa moet je toch aardig ver reizen (Rusland of Polen misschien) wil je zoiets nog tegenkomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 9 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2013 @chulodogo Schitterend, jammer dat die film er niet helemaal op staat. Ik ben geen grote fan van het Amerikaanse, maar ik benijd ze wel om de ruimte en grootsheid van hun natuur. Hier in Europa moet je toch aardig ver reizen (Rusland of Polen misschien) wil je zoiets nog tegenkomen. je kan de film wel kijken in zijn geheel volgens mij als je even zoekt via google. in polen heb je nog oerbossen idd. mijn vader ging daar vroeger wel eens jagen. Maar Canada lijkt mij veel mooier Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
driehart Geplaatst: 18 februari 2013 Delen Geplaatst: 18 februari 2013 Voor mij het absolute walhalla. Canada. Ik ben er in 2005 geweest. Banff, Calgary, Edmonton, the Rocky Mountains. Ik was hier zo verliefd op dat ik wilde emigreren. Mijn vrouw zette de hakken in het zand en besloot niet door te zetten. Nu ik die filmpjes heb gezien van Proenneke verlang ik er toch stiekem weer naar. Driehart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
survivor1 Geplaatst: 25 februari 2013 Delen Geplaatst: 25 februari 2013 Prachtig. Blijkbaar is er ook nog een deel 2 ik heb alle 3 delen deel 1 is van dick proenneke zelf gefilmt door hemzelf in 1968 deel twwe is ook van hem maar dan woont hij er al een tijdje en verkent de omgeving en bouwt zijn voedsel opslag op palen. deel 3 is een reis van anderen en bezoeken hem in zijn huisje ( daar is hij al ruim 75 jaar oud) erg mooie serie en geweldig om te zien wat hij maakt met basic tools 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 25 februari 2013 Delen Geplaatst: 25 februari 2013 De mens is de ultime overlever, helaas heeft hij zijn gelijke gevonden die denkt dat overleven oa het vermoorden van anderen inhoud.... Prep ze, Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronin Kogaratsu Geplaatst: 25 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2013 De mens is de ultime overlever, helaas heeft hij zijn gelijke gevonden die denkt dat overleven oa het vermoorden van anderen inhoud.... Prep ze, Kans jammer genoeg waar. mensen kicken op oorlog, ze vinden het het leukste wat er is. het is het meest ultieme spel. de eerste mensen werden gevonden met speerpunten in hun lijf. mens is een apart wezen soms http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/323298/2009/03/16/Oorlog-als-bron-van-vreugde.dhtml Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
survivor1 Geplaatst: 25 februari 2013 Delen Geplaatst: 25 februari 2013 De mens is de ultime overlever, helaas heeft hij zijn gelijke gevonden die denkt dat overleven oa het vermoorden van anderen inhoud.... Prep ze, Kans het jammere @Kans is dat je nog gelijk hebt ook....... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boothuisje Geplaatst: 25 februari 2013 Delen Geplaatst: 25 februari 2013 Het enige waar wij als mens met andere dieren verschillen is de schaal waarop wij oorlog voeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 Voor wie deze docu nog niet kent: Ed Wardle "Alone in the wild". Interessant in die zin dat het een realistisch beeld geeft van hoe zwaar het is (voor een "stadsmens") om langere tijd zonder andere mensen / hulp "in het wild" te leven. En dan heeft hij zich nog redelijk aardig voorbereid. Het is een romantische gedachte om op eigen kracht te overleven in het wild maar de werkelijkheid zal minder romantisch zijn. (in de docu mag hij niet op groot wild jagen wat er wel is, dat maakt zeker een groot verschil). Geeft goed beeld van de problemen om in je onderhoud te voorzien maar ook hoezeer je je eigen vijand kan worden en dus het belang van mentale voorbereiding onderstreept. P.S. geen intentie het topic te hijacken, had gewoon direct een associatie - TS bedankt voor de docu. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 ik heb alle 3 delen deel 1 is van dick proenneke zelf gefilmt door hemzelf in 1968 deel twwe is ook van hem maar dan woont hij er al een tijdje en verkent de omgeving en bouwt zijn voedsel opslag op palen. deel 3 is een reis van anderen en bezoeken hem in zijn huisje ( daar is hij al ruim 75 jaar oud) erg mooie serie en geweldig om te zien wat hij maakt met basic tools Ik heb er gisteren naar zitten kijken, geweldige serie, bedankt voor je attentie hierop, zeer interessant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
survivor1 Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 Ik heb er gisteren naar zitten kijken, geweldige serie, bedankt voor je attentie hierop, zeer interessant. dank voor deze vriendelijke woorden ik kijk ze zeker 1 of twee keer per jaar. kijk dan ook even of je rubber tramps kunt vinden ( klinkt schunniger dan het is ) kan je denk ik ook wel bekoren of anders " live on the mesa "" rubber tramps gaat over mensen die in een voertuig wonen ( net als ik in mijn verleden ) maar dan extremer.) live on the mesa gaat over een soort vrijstaat op amerikaanse slabs Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amazing Dree Geplaatst: 26 februari 2013 Delen Geplaatst: 26 februari 2013 dank voor deze vriendelijke woorden ik kijk ze zeker 1 of twee keer per jaar. kijk dan ook even of je rubber tramps kunt vinden ( klinkt schunniger dan het is ) kan je denk ik ook wel bekoren of anders " live on the mesa "" rubber tramps gaat over mensen die in een voertuig wonen ( net als ik in mijn verleden ) maar dan extremer.) live on the mesa gaat over een soort vrijstaat op amerikaanse slabs Wederom dank, daar ga ik ook eens naar kijken ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.