blaster Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 http://www.nieuwslog.nl/2013/02/06/smakeloze-nep-aardbeitjes-veroveren-nederland/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 "Vanwege de razendsnelle opmars is schijnaardbei zeker als invasief te betitelen. Ze kunnen grote oppervlakten bedekken, waardoor andere planten daar niet (meer) kunnen groeien." Zie ik in mijn tuin alleen maar als positief. De schijnaardbei is heel makkelijk in de hand te houden en van ander onkruid heb je geen last meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Rotspul is het, die sieraardbei! Als kind baalde ik er al van.. denk je een lekkere rode vrucht te hebben, nee hoor, smaakt naar niets. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gebruikersnaam Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 waarschuwing is te laat, onze tuin staat er al vol mee. Heeft waarschijnlijk ook wel iets te maken met mijn zeer regelmatig tuinonderhoud De wereld wordt overal veroverd door niet inheemse/ vreemde planten en diersoorten die door toedoen van de mens plekken bereiken waar ze op een natuurlijke manier niet konden komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Het is er ook zo weer uit. Paar keer trekken en de grond is weer kaal. Nee, geef mij die plant maar als bodembedekker. Tegen mijn maagdenpalm kan hij op den duur niet op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 De wereld wordt overal veroverd door niet inheemse/ vreemde planten en diersoorten die door toedoen van de mens plekken bereiken waar ze op een natuurlijke manier niet konden komen. Is dit een indirekte poging om te zeggen dat de mens de grootste bedreiging voor deze aardkloot is? We zijn zo inteligent dat de vraag is: gaat de natuur eerder ingrijpen of zijn we de natuur te slim af en doet de mensheid zichzelf de das om.. Hoe triest dat de hoogst ontwikkelde soort zo weinig wijsheid bezit........... Ik geloof er niet in, maar ik zou heel graag willen zien dat de mensen die andere levens ondergewaardeerd zien aan persoonlijk gewin, of persoonlijk gewin boven een leefbare planeet zetten, zich nog eens mogen verantwoorden aan iets of iemand en welke straf daar tegenover zal staan? Prep ze, Kans 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Rotspul is het, die sieraardbei! Als kind baalde ik er al van.. denk je een lekkere rode vrucht te hebben, nee hoor, smaakt naar niets. Nu vraag ik me af of het voedzaam is of niet, smakeloos vind ik wat minder interessant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 @dR3: 'k Weet dat ze niet giftig zijn. Maar suikers zitten er bv. niet of nauwelijks in. Zou er nog wat zetmeel in zitten? Er is niets te vinden over de voedigswaarde van sieraardbeien op 't internet, noch in mijn boeken. 'k Schat het echter laag in, je proeft geen suikers en ook niet het stroeve van zetmeel op de tong. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Nu vraag ik me af of het voedzaam is of niet, smakeloos vind ik wat minder interessant. http://www.sierrapotomac.org/W_Needham/IndianStrawberry_080617.htm Wel medicinaal gebruik: Many herbal compendia include the Indian strawberry as a medicinal plant, probably from association with Asian applications. As is often the case, every part of the plant, and sometimes the plant as a whole, is prescribed as a treatment for a different malady, in this case ranging from an anticoagulant blood thinner to a febrifuge for lowering the high temperatures of a fever. A decoction of the leaves is called out for the treatment of edema, or swelling and a poultice made from the leaves can be used as a vulnerary in the treatment of wounds, boils, burns and abscesses. Even the fruit is singled out for its restorative properties, serving as a cure for various skin diseases. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 Nu vraag ik me af of het voedzaam is of niet, smakeloos vind ik wat minder interessant. Ik heb dit gevonden: The Indian strawberry has 3.4 percent sugar 1.5 percent protein and has about 60 milligrams of Vitamin C in a liter of juice. For comparison, a regular strawberry has about 6 percent sugar with ten times as much vitamin C. http://www.sierrapotomac.org/W_Needham/IndianStrawberry_080617.htm (Schijnaardbei = Potentilla indica = Indian strawberry). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 @Heksenboot: Goeie link met goede info. Alsnog niet iets wat je gaat aanplanten, maar je kunt het inmiddels verwilderd vinden. @Rothbard: Allebei dezelfde site gegoogled, bedankt! Alleen is een liter voor je dag behoefte vit C niet te doen. Die dingen zijn namelijk nog gortdroog ook. Al met al een wat minder interessante plant voor ons dus. Voedingswaarde bijna noppes. Medicinaal ook niet zo interessant dus, er zijn veel inheemse alternatieven voor. 'k Vind het jammer dat er niet vermeld word, tegen welke huidziektes de vrucht zou kunnen helpen. Daar zou nog wat interessants tussen kunnen zitten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 6 februari 2013 Delen Geplaatst: 6 februari 2013 'k Vind het jammer dat er niet vermeld word, tegen welke huidziektes de vrucht zou kunnen helpen. Daar zou nog wat interessants tussen kunnen zitten. Zou me niks verbazen als het gordelroos verlicht..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 7 februari 2013 Delen Geplaatst: 7 februari 2013 Er zijn wel meer dingen die nergens naar smaken. Stevia (suikervervanger) erbij en je hebt toch eten. In een SHTF zou ik niet kieskeurig zijn. Alles wat niet giftig is en je buik vult, ben je denk ik dolgelukkig mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vincent Geplaatst: 7 februari 2013 Delen Geplaatst: 7 februari 2013 het is toch niet giftig ofzo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 7 februari 2013 Delen Geplaatst: 7 februari 2013 Wat staat er nou? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 7 februari 2013 Delen Geplaatst: 7 februari 2013 Er zijn wel meer dingen die nergens naar smaken. Stevia (suikervervanger) erbij en je hebt toch eten. In een SHTF zou ik niet kieskeurig zijn. Alles wat niet giftig is en je buik vult, ben je denk ik dolgelukkig mee. Er zit wel erg weinig in hoor, blikje. Waarschijnlijk ben je meer calorieen kwijt met het verzamelen dan je binnen krijgt. Die afweging is altijd belangrijk te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.