Roel communicatie Geplaatst: 27 januari 2013 Delen Geplaatst: 27 januari 2013 Na de invoering van C2000 is het een stuk rustiger geworden op de scanner. Toch valt er nog een hoop te beluisteren, maar wat zijn nou belangrijke/ interessante frequenties om te beluisteren. Denk aan verhuur, bedrijfs, (semi)-overheidsinstellingen. Een goede bron is http://www.scannerforum.nl maar misschien hebben jullie goede aanvullingen. 27mc, lpd, pmr en amateur frequenties zijn denk ik al vanzelfsprekend. Ben benieuwd naar de input. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel communicatie Geplaatst: 8 april 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2013 Gezien het grote aantal reacties op mijn post vraag ik me af of er wel mensen zijn die een scanner paraat hebben staan. Wie heeft er wat, vooral mobiel en portable gebruik? Welke frequenties lopen er standaard mee? Zal vast een hoop nuttige info op te horen zijn, naast CB een nuttige aanvulling lijkt mij Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 8 april 2013 Delen Geplaatst: 8 april 2013 Een scanner is zeker bruikbaar, echter je hebt al reeds de betere bron genoemd. Je hebt door alleen al te luisteren, waarschijnlijk al veel informatie, Echter daar hoort wel wat speurwerk bij.. Welke partijen zenden in de buurt van je thuis, werk, en/of bol. Wat als er veranderingen zijn, in hun communicatie. Welke informatie geven ze vrij.. Dus je kan relatief eenvoudig aan informatie komen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 9 april 2013 Delen Geplaatst: 9 april 2013 Ik heb een scanner, Uniden Bearcat XLT780 TrunkTracker, heel mooi spul! Luister vooral naar de CB, LPD, PMR en Jachtradio banden; alsook wat luchtvaart. Tijdens de Zweedse Rally luister ik mee met de verschillende teams; standaard lopen ook de regionale HAM 2m/70cm repeaters mee in de lijst, erg interessant soms Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 10 april 2013 Delen Geplaatst: 10 april 2013 Als ik luister, luister ik van 50Mhz tot 1700Mhz. via mijn laptop en een handig programmaatje dat gebruikt maakt van de hardware van een usb TV stick: klik HIER Om daar meer over te lezen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
techie Geplaatst: 10 april 2013 Delen Geplaatst: 10 april 2013 @Communicator Dat zijn handige dingetjes als je de goede hebt. Gebruik ik ook. Je pakt best aardig wat, vooral als je zelf ook een goede antenne maakt voor de frequenties die je beluistert, i.p.v. de standaard DTV antenne. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 10 april 2013 Delen Geplaatst: 10 april 2013 @Communicator Dat zijn handige dingetjes als je de goede hebt. Gebruik ik ook. Je pakt best aardig wat, vooral als je zelf ook een goede antenne maakt voor de frequenties die je beluistert, i.p.v. de standaard DTV antenne. Ik heb een AllBrecht All-Band discone antenne buiten hangen. En deze hangt dan aan mijn usb stick... echt ongelofelijk wat je allemaal oppikt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 10 april 2013 Delen Geplaatst: 10 april 2013 Check 864 MHz! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 10 april 2013 Delen Geplaatst: 10 april 2013 Check 864 MHz! 864.0000 Mhz word vaak gebruikt door draadloze microfoons ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 11 april 2013 Delen Geplaatst: 11 april 2013 Draadlzoe hoofdtelefoons voor thuis. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 6 mei 2013 Delen Geplaatst: 6 mei 2013 Ikzelf heb een uniden ubc 9000 xlt Ik heb er ooit wat frequenties ingezet maar hoor vaak alleen maar piloten, Ik vind het ook wel intressant om meer te kunnen horen Misschien zijn er wat belangrijke frequenties te benoemen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 6 mei 2013 Delen Geplaatst: 6 mei 2013 Ikzelf heb een uniden ubc 9000 xlt Ik heb er ooit wat frequenties ingezet maar hoor vaak alleen maar piloten, Ik vind het ook wel intressant om meer te kunnen horen Misschien zijn er wat belangrijke frequenties te benoemen? locale DARES frequenties? is het een zijbander of alleen AM/FM? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 6 mei 2013 Delen Geplaatst: 6 mei 2013 al sla je me dood, ik heb echt geen flauw idee waar kan ik dit aan zien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 6 mei 2013 Delen Geplaatst: 6 mei 2013 al sla je me dood, ik heb echt geen flauw idee waar kan ik dit aan zien? als het goed is heb je een bandkeuze mogelijkheid waar dat bij staat Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 20 mei 2013 Delen Geplaatst: 20 mei 2013 @12gauge Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 20 mei 2013 Delen Geplaatst: 20 mei 2013 Hoop dat het duidelijk is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
666Viper666 Geplaatst: 20 mei 2013 Delen Geplaatst: 20 mei 2013 Deze scanner kan alleen FM/AM aan. Ik had er altijd de volgende dingen in staan. Marifoon. 2 meter repeaters 70cm repeaters KNRM Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
666Viper666 Geplaatst: 20 mei 2013 Delen Geplaatst: 20 mei 2013 http://www.vaartips.nl/markanalen.htm dit is voor de scheepvaart http://www.vliegtuigenspotter.nl/spottersinfo/frequenties.html Luchtvaart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 20 mei 2013 Delen Geplaatst: 20 mei 2013 Heey, super bedankt @666Viper666 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
f150 Geplaatst: 20 mei 2013 Delen Geplaatst: 20 mei 2013 P2000 zal in de nabije toekomst ook gecodeerd verzonden gaan worden waardoor transparante informatievoorziening nog moeilijker gaat worden: http://webwereld.nl/netwerken/59595-opstelten-dwarsboomt-scannen-112-meldingen Ik heb weinig trek in de gesprekken van de buurvrouw op de 864 MHz, en heb liever de politie/brandweer berichten. Alhoewel dat inmiddels al knap lastig is geworden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 20 mei 2013 Delen Geplaatst: 20 mei 2013 @12gauge ] hier in ieder geval de handleiding http://www.uniden.com.au/RESOURCES_MAIN/pdfs/UBC9000XLT.pdf wat ik er van zie is dat het inderdaad alleen AM/FM is wel een mooi apparaatje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast ancestral-viking Geplaatst: 20 mei 2013 Delen Geplaatst: 20 mei 2013 ik heb hier een p2000 pieper liggen met de belangrijkste cap-codes ingeprogrameerd Politie,brandweer,ambu ,ovj,hovj,pers voorlichter ,etc etc ben redelijk op de hoogte ...... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.