Tom Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 Het is een sjaal of een Bandana, op de link staat een speciale soort Survival Bandana, zie nog geeen adres in NL waar je die kunt kopen. Maar in de VS zijn er hele mooie te koop http://www.prepper-resources.com/the-best-4-50-you-ever-spent-on-survival-gear/ Bandana Een bandana is een zeer veelzijdige must have voor bushcraft en survival. Bandanas zijn verkrijgbaar in verschillende soorten en kleuren. Behalve dat je ze op verschillende manieren kan dragen (zie afbeelding hieronder) (klik op de link), kun je ze ook gebruiken voor o.a. de volgende doeleinden: Noodsignaal (als de kleur hiervoor geschikt is) Sjaal (droog bij koud weer; nat bij warm weer) Pannenlap Verband (repen eraf snijden) Hand- of theedoek Zakdoek Stofmasker Lensdoek (verrekijker, bril, vergrootglas, enz.) Knapzak Waterfilter (grof) Tourniquet Heb je je bandana even niet nodig en wil je hem ook niet op je hoofd, dan kun je hem gemakkelijk bewaren in een broekzak of om je pols. En mooie voorbeeldplaatjes op de link http://www.esmoreit.nl/?page_id=378 Zie in NL hier te koop; En dan nog effe de makkelijke uitleg 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nonkel Jones Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 En het staat natuurlijk reuze stoer, veel ruiger dan een zakdoek! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 80 doosjes zwaluw lucifers bij de makro Het bericht dat jij wilt plaatsen is te kort. Gelieve je berichten langer te maken tot 50 tekens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 @Tom deze bandana's kun je zelf maken van boerensjaaltjes en kun je vaak op de markt nog goedkoper kopen http://www.bouffante.nl/sjaals/bandana-boerenzakdoeken/rode-boerenzakdoek-bandana-met-klassiek-motief-105.html Hier zijn ze 2,95 pst. in camo, blauw of zelfs roze! PS en volgens mij gebruikte Bear Gryllis ze ook om het eerste vuil uit het water te filteren... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Overlever Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 een palestijnse sjaal kan precies dezelfde dingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2013 @Mrs.Lotte bedank voor de tip! weet je dan mischien ook waar je die cape van Clint Eastwood kunt kopen? http://www.animaatjes.nl/beroemdheden/c/clint-eastwood/animaatjes-clint-eastwood-20447.jpg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 @Mrs.Lotte bedank voor de tip! weet je dan mischien ook waar je die cape van Clint Eastwood kunt kopen? http://www.animaatjes.nl/beroemdheden/c/clint-eastwood/animaatjes-clint-eastwood-20447.jpg Dan google je even op Mexicaanse Poncho en dan vind je deze: http://nl.dawanda.com/product/38960730-MYSTIC-MAYA-Ethno-Azteken-Poncho-Mexiko-Hippie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2013 @Mrs.Lotte Wederom bedankt voor de tip, maar als ik de foto zie is deze anders als op het plaatje van Clint Eastwood Ik ben bang dat de Link van mexicaanse poncho me meer op een bejaarde hippie doet lijken die in de tijd is stilgestaan;) [ATTACH=CONFIG]2786[/ATTACH] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 @Mrs.Lotte Wederom bedankt voor de tip, maar als ik de foto zie is deze anders als op het plaatje van Clint Eastwood Ik ben bang dat de Link van mexicaanse poncho me meer op een bejaarde hippie doet lijken die in de tijd is stilgestaan;) [ATTACH=CONFIG]2786[/ATTACH] had Sun Tzu het niet al over het misleiden van de tegenstander ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 @Mrs.Lotte Wederom bedankt voor de tip, maar als ik de foto zie is deze anders als op het plaatje van Clint Eastwood Ik ben bang dat de Link van mexicaanse poncho me meer op een bejaarde hippie doet lijken die in de tijd is stilgestaan;) [ATTACH=CONFIG]2786[/ATTACH] Clint Eastwood komt toch ook uit een andere tijd? http://muziek-en-film.infonu.nl/filmsterren/54813-acteur-clint-eastwood.html Dit is de Clint Eastwood uit onze tijd: http://plazilla.com/filmster-brad-pitt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 had Sun Tzu het niet al over het misleiden van de tegenstander ? Hoezo tegenstander? Ik ben zijn medestander, want ik zoek met hem mee...... Of bedoel je die baard op de foto? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast der_obergefreiter Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 nee, ik bedoel degene die hij op straat tegen komt , hem slechts één blik waardig keurt en bij zichzelf denkt : bij die ouwe hippie met die stola valt niks te halen . (the art of disception) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Een belangrijke functie mis ik nog van de bandana: (Drink)water verzamelen: Je kunt hem gebruiken om 's ochtends bv dauw mee op te vangen in grasland. Je haalt de bandana door het gras met dauw heen en wringt vervolgens de bandana uit boven je veldfles. Ik heb gelezen dat je hiermee redelijk snel een veldfles vol zou kunnen krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nature Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Had ik dit maar op voorhand geweten. Met de buitenspeeldag kregen alle kinderen zo'n buff sjaaltje. Er staan wel afbeeldingen op van Nickelodeon maar zo erg is dit niet. Ik had er zelf nog een 5-tal en heb dit uit gedeeld aan neefjes en nichtjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast gerbewoner Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Een belangrijke functie mis ik nog van de bandana: (Drink)water verzamelen: Je kunt hem gebruiken om 's ochtends bv dauw mee op te vangen in grasland. Je haalt de bandana door het gras met dauw heen en wringt vervolgens de bandana uit boven je veldfles. Ik heb gelezen dat je hiermee redelijk snel een veldfles vol zou kunnen krijgen. Dit vraagt om een test natuurlijk. Laat je weten hoe lang je bezig was om een liter water te verzamelen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 @Nature zo zie je maar nooit iets te vroeg weg doen . Uit ervaring weet ik eist ligt een jaar in de weg dan geeft je het weg of gooi je het weg en een week later heb je het nodig . En dan heel veel spijt . Grts Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kungfufox Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 Dit vraagt om een test natuurlijk. Laat je weten hoe lang je bezig was om een liter water te verzamelen? '' Stewart has collected two gallons of water in an hour by soaking up dew and ringing out the bandanas.'' Bron: http://www.mensfitness.com/training/endurance/12-outdoor-survival-skills-every-guy-should-master?page=3 Het zal inderdaad niet zo snel gaan als vullen onder de kraan maar in een SHTF situatie kan zoiets je leven redden En als je de bandanas om je enkels knoopt kan je het deels 'on the move' verzamelen.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mrsjones Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 je kunt met vier bandana ,een bikini in elkaar knopen:o 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davena Geplaatst: 25 januari 2013 Delen Geplaatst: 25 januari 2013 nee, ik bedoel degene die hij op straat tegen komt , hem slechts één blik waardig keurt en bij zichzelf denkt : bij die ouwe hippie met die stola valt niks te halen . (the art of disception) Dus alle preppers even langs de kringloop om een oude cape of poncho te gaan kopen.. Ons nieuw preppers uniform! Of zo'n Nickelodeon bandana zoals @Nature noemde. Trouwens Bear Grylls deed zijn boxershort op zijn hoofd als bandana ter bescherming tegen de zon in Australie.. Ook een mooie prep voor de heren.. Of misschien zelfs voor de dames... Dames, gooi die string dus maar de deur uit en stap over op boxershorts! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Survivalgear.nl Geplaatst: 26 januari 2013 Delen Geplaatst: 26 januari 2013 Nog een alternatief: een mitella! te gebruiken voor al het bovenstaande en.. als mitella! Waarschijnlijk nog wel over van al die "overdedatum" verbandtrommels die overal rondslingeren en anders vanaf 1,33.. zie google Tip! verf m in je favo kleur met textielverf! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.