Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bilaminaat, trilaminaat? Welke militaire jas te nemen?


Gast gebruikersnaam

Aanbevolen berichten

Gast gebruikersnaam

Op zoek naar een jas, ook geschikt gedurende een SHTF kom ik terecht bij militaire jassen. De prijs komt me nu beter uit dan de in dit forem vermelde "super" merken waarvoor het spaarpotje nog gevuld moet worden.

 

Ondertussen moet ik toch een nieuwe allround survivaljas hebben en mijn oog is gevallen op een woodland bilaminaat of trilaminaat jas van het leger uit diverse landen. Daar dit spul via internet besteld moe worden:

  1. heb ik geen idee of het wat is
  2. wat het verschil is tussen bi en trilamaat
  3. van welk de beste keuze zou zijn

 

Zijn er hier ervaringsdeskundigen of mensen met andere budget ideen? .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Waarom een militaire jas?

Daarmee val je op straat wat meer op...

 

Niet als iedereen nu zo'n jas gaat kopen, of als je gewoon een effen kleur neemt ipv camouflage. Geen idee wat dat bi- of trilaminaat is, ik vermoed het aantal lagen waaruit de jas bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gebruikersnaam

Ik zelf heb een cc jack zwart. (ECWCS-parka)

http://www.usadump.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=743&category_id=31&option=com_virtuemart&Itemid=25

Een super mooie, water en wind dichte jas.

Komt officieel uit Amerika, en word nu ook hier gedragen.

Heeft ook een uitneembare fleece voering.

Ik draag hem nu een half jaartje en ben er zeer tevreden over.

(dit jack werd vaker ook door dave in ds gedragen)

 

Groeten S.T.A.L.K.E.R. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gebruikersnaam

 

Vwb bi en tri-laminaat zie antwoord @wodan.

 

Een bi-laminaat lijkt mij voldoende

 

Wat de beste is? Dit is feitelijk niet uit te drukken en dat geldt voor vele andere zaken. Wat heb je en wat wil je besteden?

 

De bi-laminaat die tegenwoordig bij de KL wordt gebruikt en regelmatig wordt aangeboden op MP is een fijne jas die tegen een stootje kan. Nadeel: de camouflage kleuren. Leuk voor in het bos maar minder leuk om mee in de stad te lopen.

 

Er zijn echt wel meer keuzes neem bv het merk Jack Pyke. Deze heeft in het assortiment een jagersjas, effen groen, wind/waterdicht, bi-laminaat en een geruisloos/stille stof.

De kosten vallen mee en liggen rond de de 80 euro.

 

BJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Waarom een militaire jas?

Daarmee val je op straat wat meer op...

 

Klopt, alleen is hier bos voldoende in de omgeving. En daar issie voor bedoeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
@gebruikersnaam

Er zijn echt wel meer keuzes neem bv het merk Jack Pyke. Deze heeft in het assortiment een jagersjas, effen groen, wind/waterdicht, bi-laminaat en een geruisloos/stille stof.

De kosten vallen mee en liggen rond de de 80 euro.

 

BJ

 

thnxs, zal een googlen. Maar net zo "hufterproof" als een army? Heb al diverse jagersjassen gezien, ze voldoen prima voor dat doel alleen lijkt me de stof niet echt geschikt om ergens door het bos te tijgeren. Wel ideaal om lang te wachten in de stromende regen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bilaminaat is Een textiellaag met daaronder het waterdicht membraam

trilaminaat is Twee textiellagen met daartussen een waterdicht membraam

 

Bilaminaat is geschikt voor het nederlands klimaat, de membraamlaag kan wat raar aanvoelen op blote huid

Het is meestal ook iets goedkoper dan Tri

 

trilaminaat is meer comfortabel vanwege de extra textiellaag aan de binnenkant

maar wel zwaarder, warmer en waarschijnlijk duurder door die extra laag.

 

je zal zelf even de afweging moeten maken waar je de jas voor gaat gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
@gebruikersnaam

Ik zelf heb een cc jack zwart. (ECWCS-parka)

http://www.usadump.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=743&category_id=31&option=com_virtuemart&Itemid=25

Een super mooie, water en wind dichte jas.

Komt officieel uit Amerika, en word nu ook hier gedragen.

Heeft ook een uitneembare fleece voering.

Ik draag hem nu een half jaartje en ben er zeer tevreden over.

(dit jack werd vaker ook door dave in ds gedragen)

 

Groeten S.T.A.L.K.E.R. :)

 

thnxs, ziet er idd goed uit. Prijs is ook in de richting die ik zocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gebruikersnaam

Ik zelf heb een cc jack zwart. (ECWCS-parka)

http://www.usadump.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=743&category_id=31&option=com_virtuemart&Itemid=25

Een super mooie, water en wind dichte jas.

Komt officieel uit Amerika, en word nu ook hier gedragen.

Heeft ook een uitneembare fleece voering.

Ik draag hem nu een half jaartje en ben er zeer tevreden over.

(dit jack werd vaker ook door dave in ds gedragen)

 

Groeten S.T.A.L.K.E.R. :)

 

 

Is de jas ook echt warm? hij ziet er zeker ok uit.

 

De prijs is ook goed, ik vraag me af wat de kwaliteit is en de verwachte levensduur.

 

Groeten

Neoclyps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou toch voor een Jack van Fjallraven gaan, heeft de zelfde eigenschappen en zowel in de winter

als in de zomer te dragen doordat je extra of minder wax aanbrengt.

Die kletskoek over camouflage dragen en opvallen is onzin, alsof een effe kleur niet opvalt tegen een achtergrond midden in de stad.

Ieder ander die je treft is een potentiële gevaar, en of die nou in clownspak, effen kleur of camo is gekleed maakt niet veel uit.

Volgens mij moet je maken dat je snel uit de stad komt en zullen de meesten zich ophouden in een bos gebied, en dan is die camouflage erg handig!

 

 

Ushiro

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zakken zijn inderdaad lekker ruim. Echter kom ik wel een paar zakken tekort. 2 vind ik in mijn optiek niet genoeg. Verder is het echt een topjas en ben er zeer tevreden over. Bijna 3 uur door de regen gelopen en niets aant handje. Wat ik me wel afvraag: waar dient de verticale flap met drukker voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik ben op dit moment in bezit van een Ex NL Landmacht Parka 3 delig met daarin een laminaat voering.

Zelf is de jas stevig aan het gewicht maar desondanks goed warm en niet broeierig. Qwa prijs kwaliteit verhouding vond ik het de moeite waard en heb ik deze met veel plezier

aan op expedities

 

Link: http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=1395

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zoek naar een jas, ook geschikt gedurende een SHTF kom ik terecht bij militaire jassen. De prijs komt me nu beter uit dan de in dit forem vermelde "super" merken waarvoor het spaarpotje nog gevuld moet worden.

 

Ondertussen moet ik toch een nieuwe allround survivaljas hebben en mijn oog is gevallen op een woodland bilaminaat of trilaminaat jas van het leger uit diverse landen. Daar dit spul via internet besteld moe worden:

  1. heb ik geen idee of het wat is
  2. wat het verschil is tussen bi en trilamaat
  3. van welk de beste keuze zou zijn

 

Zijn er hier ervaringsdeskundigen of mensen met andere budget ideen? .

 

Drielandenpunt = in limburg?

 

Zo ja ga eens kijken in Beek , www.usadump.nl of bel even van tevoren of ze hebben liggen wat je zoekt. Ben er nu twee keer geweest en ben goed geïnformeerd. Eigenaar heeft een onderbouwde mening maar liet mij zeker in mijn waarde.

 

Gegroet en succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

 

Buitenjas neem ik graag een drie-lagen jas met goretext oid als middelste laag.

Daaronder een fleece, meestal horende bij de jas, maar dat moet uiteraard niet.

Daaronder een katoenen overhemd.

Daaronder een zweet-wegtransporterend hemd (lange mouwen)

 

In totaal 4 lagen die je naar behoeven aan of uit kunt trekken.

 

Het 3 lagen systeem/concept is in mijn opinie inderdaad het beste wat er is,

Veelal word dit systeem gebruikt bij alpenisten en wintersporters.

Wel ben ik benieuwd wat u gebruikt als 1e laag? Merk/stof

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zoek naar een jas, ook geschikt gedurende een SHTF kom ik terecht bij militaire jassen. De prijs komt me nu beter uit dan de in dit forem vermelde "super" merken waarvoor het spaarpotje nog gevuld moet worden.

 

Ondertussen moet ik toch een nieuwe allround survivaljas hebben en mijn oog is gevallen op een woodland bilaminaat of trilaminaat jas van het leger uit diverse landen. Daar dit spul via internet besteld moe worden:

  1. heb ik geen idee of het wat is
  2. wat het verschil is tussen bi en trilamaat
  3. van welk de beste keuze zou zijn

 

Zijn er hier ervaringsdeskundigen of mensen met andere budget ideen? .

 

BI=2 en TRI = 3 Laminaat = zijn op elkaar geplakte laagjes (in dit geval verschillende soorten stoffen)

Woodland, is een camoflage patroon

 

Men kiest vaak voor meerdere laagjes stof, omdat men dan verschillende eigenschappen kan combineren., zeg maar brandwerende\slijtfaste buitenlaag, waterdichte tussenlaag; en ademende binnenlaag. daarnaast is er vaak nog een voering voor comfort. Een voorbeeld van een tri-laminaat is een goretex

 

Op basis van jou vraag, kan je niet zeggen of een bi / of tri laminaat beter is.. Alles hangt af van welke stoffen er op elkaar worden geplakt..

 

Daarnaast heeft een BI of TRI Laminaat op zich niets te maken met een Isolatiemodel van meerlaagse kledingpakket. behalve dat een tri-of bi laminaat misschien een onderdeel is van 1 van de buitenlagen van het kleding model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...