Ga naar inhoud
GENEGEERD

LED zaklampen


Kans

Aanbevolen berichten

Kortgeleden heb ik een Powertac E5 gekocht, op dit moment een van de sterkste LED lampjes in klein formaat die je kunt kopen.

 

Heb me er zojuist mee verwend en hem besteld, alhoewel ik de $30 verzendkosten 'nogal' aan de hoge kant vond. In totaal was ik bij Howesknifeshop $ 97.46 kwijt, € 76.93. Ze hebben er nu nog eentje op voorraad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Good for you, en ik ben benieuwd naar je bevindingen zodra je hem hebt.

Zelf sta ik op het punt om er ook 2 stuks zgn 18650 Lithium-Ion accu's plus een ladertje bij te kopen zodat ik minder afhankelijk ben van CR123 Lithium batterijen, al blijven die de eerste keus vanwege de enorm lange houdbaarheid: na 10 jaar bewaren zit er nog zo'n 80-85 % lading in.

Moet je overigens wel 1ste keus batterijen kopen: Duracell of Surefire.

Die accu's en het ladertje koop ik bij Nkon.nl vanwege uitstekende eerdere ervaringen: de eigenaar heeft kennis van zaken en is betrouwbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel Nkon.nl als Knivesandtools voeren Duracell Ultra, en die zijn uitstekend ( en veel goedkoper dan elders)

 

Soort offtopic. Nkon is ok shop, hou er rekening mee dat deze winkel zelf importeert. Voor Fenix lampen kun je bijv. niet terugvallen op garantie via Fenix zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prepper-technisch gesproken oftewel met het oog op shit die de fan eventueel hit, koop ik enkel zaklampen waar AA of AAA batterijen ingaan (crank en solar lampen daargelaten). Ik weet dat CR123 zaklampen krachtiger zijn, maar het lijkt me dat tijdens schaarste of een SHTF dat de minst makkelijk verkrijgbare batterijen zijn.

 

Mijn favoriet en EDC is nog altijd de 4sevens Preon 2: 180 lumens op twee AAA'tjes; 35 USD ìnclusief verzendkosten :)

 

En beste oplaadbare batterijen ever: Sanyo Eneloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor AA en AAA batterijen valt ook zeker wat te zeggen, met name de verkrijgbaarheid en de relatief lage prijs zijn beslist voordelen.

CR123 lithium batterijen hebben daarentegen een veel langere shelf-life en presteren tevens vele malen beter in zowel zeer koude als zeer warme omstandigheden.

AA en AAA batterijen lopen in die situaties gewoon leeg zonder dat je ze hoeft te gebruiken.

Die Eneloops zijn inderdaad zeer goede batterijen, maar wel voor toepassingen die niet al te veel stroom trekken is mijn ervaring.

 

Voor mijn Powertac ga ik voor de 18650 lithum-ion accu's voor dagelijks gebruik, en een doos CR123's als back-up.

Aan mijn sleutelbos hangt een Fenix LOD-CE met lithium AAA, maar ik wil ook weer een paar oplaadbare 10440 accu's scoren vanwege de veel hogere lichtopbrengst ermee in hetzelfde lampje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...... En beste oplaadbare batterijen ever: Sanyo Eneloop.
Niet mee eens. Dit is NiMH technologie.

Een goede LIPO (LION) heeft een lagere ontlading EN kan hogere laad en ontladingstromen aan bij mijn weten EN is nog eens lichter van gewicht....

 

Ik verkies altijd LIPO (LION) boven NiMH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn bestelling bij Nkon.nl nu ook binnengekregen.

 

Het is dit Nitecore Intellicharger I2 multiladertje geworden: http://www.nkon.nl/maha-powerex-sanyo-eneloop-chargers/nitecore-intellicharger-i2.html

 

Review hier: http://lygte-info.dk/review/Review%20Charger%20SysMax%20i2%20UK.html

 

En 2 stuks van deze Keeppower 18650 3400 mAh oplaadbare batterijen: http://www.nkon.nl/keeppower-18650-3400-li-ion.html

 

Review hier: http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?341580-Test-Review-of-Keeppower-18650-3400mAh-(Black)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Good for you, en ik ben benieuwd naar je bevindingen zodra je hem hebt.

Zelf sta ik op het punt om er ook 2 stuks zgn 18650 Lithium-Ion accu's plus een ladertje bij te kopen zodat ik minder afhankelijk ben van CR123 Lithium batterijen, al blijven die de eerste keus vanwege de enorm lange houdbaarheid: na 10 jaar bewaren zit er nog zo'n 80-85 % lading in.

Moet je overigens wel 1ste keus batterijen kopen: Duracell of Surefire.

Die accu's en het ladertje koop ik bij Nkon.nl vanwege uitstekende eerdere ervaringen: de eigenaar heeft kennis van zaken en is betrouwbaar.

 

Bij deze. Ik heb hem de 9e rond 21.45 besteld, en kreeg hem net binnen. De batterijen had ik al bij Nkon besteld, levering duurde een dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kwakster

 

Zojuist ontving ik dus een heel klein doosje, met amper gewicht:

 

5agjh3.jpg

 

In dat kleine doosje zat een nog kleiner doosje:

 

vkmx1.jpg

 

En in dat hele kleine doosje zat dus mijn Powertac E5

 

ogl8w2.jpg

 

Een lamp met iets meer lengte dan twee Zippo’s

 

11ay9au.jpg

 

Maar vergis je niet: het ding geeft een ongelooflijke hoeveelheid licht af. Ik was zo dom er even in te kijken en zal daar nog geruime tijd ‘plezier’ van hebben…

 

De lamp heeft vijf standen, vijf bijbehorende tijden dat de batterijen meegaan:

 

1) Heel zacht licht, net voldoende om ongezien een kaart te kunnen uitpluizen. 706 uur.

 

2) Een stand waarbij je comfortabel kunt lezen. 65 uur.

 

3) Een stand om goed de directe omgeving te kunnen bekijken 9 uur.

 

4) Een ongelooflijke berg licht waarmee je (dus!) zelfs tijdelijk kunt verblinden: 700 lumen! 72 minuten.

 

5) Een stroboscoopstand om verwarring mee te zaaien. 140 minuten.

 

Ik ben van het dingetje zéér onder de indruk, vooral ook omdat het zo klein en licht van gewicht is. Fijnste lamp die ik ooit in mijn bezit heb gehad, absolute aanrader!

 

Totaalprijs € 76.93, geen importheffing o.i.d. betaald. Besteld bij Howesknifeshop op 9 januari om 21.45, ontvangen 17 januari rond half twee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, dat is een Surefire G2 zaklamp, o.a. onderdeel van de standaarduitrusting van Amerikaanse militairen.

Werkt uitsluitend op 2 x CR123 lithium batterijen en heeft een behuizing van door-en-door gekleurd Nitrolon kunststof, hetzelfde spul als de onderkant van Glock pistolen.

Dit is overigens al een oudje, waarbij ik het standaard gasgevulde lampje van 60 Lumen vervangen heb door een zgn LED drop-in module van 300 Lumen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...