Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ray heeft een andere insteek dan Dave en Cody.

Allemaal wel aardig om te zien.

maar toch liever Dave en Cody.

Wie gaat Dave vervangen? (anders geen dual...)

 

(en de andere survivors uit Man, woman, wild, Survivorman, en die ene adhd-survivor... naam kwijt)

 

bear grylls:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ray heeft een andere insteek dan Dave en Cody.

en de andere survivors uit Man, woman, wild.

 

Mykel Hawke met zijn vrouw Ruth England. Persoonlijk mijn favoriete reeks samen met Dual Survival.

 

Joe Teti is een militaire klassebak, hij heeft net zoals Mykel Hawke en Dave Canterbury gekozen om een signature mes via TOPS te laten maken. Allemaal mooi deftig materiaal maar ook best prijzig.

 

Maar Mykel Hawke heeft nu toch al een tijdje een eigen lijn via SMKW, betaalbaar en deftige kwaliteit. http://www.mykelhawkeknives.com/products.html

 

Itt de rommel-overpriced BG series van Gerber... Bear Grylls had nooit mogen afstappen van zijn S4 van Bayley.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man, Woman, Wild. vond ik ook wel een aardige informatieve serie. Ze zijn er mee gestopt na twee seizoenen.

Bear Grylls komt ook niet meer terug met een nieuw seizoen als ik me niet vergis.

 

Canterbury laat zijn (Pathfinder School) messen maken door Blind Horse Knives, erg prijzige messen. http://www.blindhorseknives.com/

Het TOPS mes van Joe Teti kun je exclusief via zijn site kopen http://josephteti.com/?page_id=68 het is wel een joekel van een mes.

 

Ik heb een kleinere TOPS/BUCK Nighthawk, aangeschaft voor ongeveer 100 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man, Woman, Wild. vond ik ook wel een aardige informatieve serie. Ze zijn er mee gestopt na twee seizoenen.

Bear Grylls komt ook niet meer terug met een nieuw seizoen als ik me niet vergis.

 

Canterbury laat zijn (Pathfinder School) messen maken door Blind Horse Knives, erg prijzige messen. http://www.blindhorseknives.com/

Het TOPS mes van Joe Teti kun je exclusief via zijn site kopen http://josephteti.com/?page_id=68 het is wel een joekel van een mes.

 

 

Discovery heeft het contract met BG stopgezet en Mykel en Ruth hebben met wederzijds akkoord besloten om geen 3de seizoen meer te draaien. Deels door een te grote druk van men van hen verwachtte en ook omdat hij nog andere projecten had lopen.

 

TOPS heeft ook een Pathfinder mes gemaakt voor Dave. http://www.woodsmonkey.com/index.php?option=com_content&view=article&id=580:tops-knives-pathfinder-school-review&catid=34:knives&Itemid=55

 

Het mes ( SURV TAC 7) van Joe lijkt ook een beetje op de TOPS Hellion 2020 van Mykel Hawke, echter is de Hellion uit productie genomen nadat bekend werd gemaakt dat het mes van Joe beschikbaar was. Beide vind ik wel mooie items, maar ik voor mij persoonlijk zie ik in beide ontwerpen kleine minpuntjes die me weerhielden om ze aan te kopen. (moest er een TOPS Armageddon met een halve zaagrug uitkomen zou ik zeker interesse hebben maar ze zijn zo prijzig om ze over te laten komen...

 

Bij Dual Survival S3 in de aflevering waar Cody zijn been spalkt, gebruikt Joe een TOPS Anaconda 7B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem even aan dat veel van jullie het YT kanaal van Nutnfancy wel kennen (http://www.youtube.com/user/nutnfancy) en hij heeft een paar jaar geleden beweerd dat hij gevraagd is door Discovery Channel om mee te doen met Dual Survival maar dit te hebben afgewezen.

Niet dat ik overigens een Nutnfancy adept ben maar zeker zijn outdoor (hiking / knife testing) videos zijn erg leuk en leerzaam. Hij is wel heel erg Amerikaans en soms wat narcistisch, maar dat is mijn mening.

Overigens vond ik die Joe Teti maar een irritant mannetje, beetje teveel geldingsdrang. Dan vind ik de bescheiden Cody sympathieker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg Dual Survival nog wel, maar mijn favoriet was Les Stroud, kerel deed alles zelf, was boeiend en informatief om te volgen...

 

Les maakte het zichzelf wel extra moeilijk door afstanden dubbel te doen om z'n camera's op te stellen en terug te recupereren. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Les maakte het zichzelf wel extra moeilijk door afstanden dubbel te doen om z'n camera's op te stellen en terug te recupereren. :o

Idd, en als je hem soms bezig zag vroeg je je af waar hij de moed en energie vandaan haalde om telkens die camera's te plaatsen en weer terug te halen^^, langs de andere kant was het praten tegen de camera's soms wss het enige dat hem op de been hield :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, en als je hem soms bezig zag vroeg je je af waar hij de moed en energie vandaan haalde om telkens die camera's te plaatsen en weer terug te halen^^, langs de andere kant was het praten tegen de camera's soms wss het enige dat hem op de been hield :)

 

Dat deed die Ed Stafford van naked en marooned toch ook en die kreeg toch af en toe een inzinking, zelfs op de eerste dagen.

Misschien is het de ervaring in dagboekvorm dat Les heeft, maar Ed heeft toch ook 'walking the amazon' gedaan...

 

Iig ik vind DS interessant genoeg om er ooit eens een DVD-pakketje van te bestellen :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit 1 aflevering Dual Survival gezien, WAT SLECHT GEMAAKT!

 

Je kan zien dat alles in scene was gezet, en daarna slecht geacteerd.

 

Was aflevering in Afrika, waar ze naar bewoonde wereld moesten lopen.

 

Vonden ze "toevallig" een verstopt kamp van de stropers met van allerlei handige benodigd heden (het leekt wel de schuur vol materiaal waar the A-team werd opgesloten).

Tevens waren er lege hulsen van een AK-47 in het kamp, ooh, DRAMA! (waarom zouden jagers gaan schieten binnen hun kamp en waarom jagen met een AK-47?)

Onder weg vonden ze ook nog "toevallig" de vallen van de stropers, jaa die ene stond er bijna in! (nog meer DRAMA!). Die militair was heel erg boos op die gemene stropers! En ook dit werd me toch slecht geacteerd!!

Nu kwam er een extra DRAMA bij, want dan zijn de gemene & gevaarlijke stropers van in de buurt! oooh, spannend!!! (ik hield het niet meer, van het lachen).

 

Kwamen ze vervolgens bij een beekje, en ze hadden water nodig, en snel ook (DRAMA). Maar er waren nijlpaarden in het water, en die zijn gevaarlijk (kunnen ze ook echt zijn) dus geen drinken.. Wel werden ze van voren gefilmd, dus de camera man stond wel bij/in het water..

 

Later vonden ze vies water, en door de "toevallig" gevonden items van de stropers: een schone plastiek kan + en waterzuiveringstabletten (heeft elke Afrikaanse stroper op zak) konden ze dat drinkbaar maken. Ja, niet dat je het ze zag drinken, ze deden alleen voor hoe het moest..

 

Dit ging zo nog even door, einde van de aflevering werden ze door "toevallige" voorbijgangers opgepikt. (in een GROOT Afrikaans wildpark kom je "toevallig" mensen tegen, erg plausibel. Ook hier weer stond de cameraman hun van voren te filmen terwijl ze de hun redders zagen.

 

Jullie begrijpen, ik kon dit niet serieus nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is Dual Survival in scene gezet om het geheel te dramatiseren...

Dat is logisch, als ze namelijk moeten wachten voordat bepaalde scenario's echt gebeuren, dan zouden de opnames van Dual Survival een eeuwigheid duren.

Lundin en Teti zijn geen acteurs in een dramaserie (daarom acteren ze zo slecht :-)), ze laten zien wat je kan doen en wat je kan verwachten in bepaalde opgezette survival situatie's.

Vrijwel niets in de serie word aan het toeval overgelaten, anders zou het productieteam (inclusief Lundin en Teti) onnodig in gevaar worden gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Onlangs gelezen dat Dave Canterburry zou gelogen hebben over zijn militaire achtergrond en daardoor werd gevraagd om het programma te verlaten... jammer.

Ik vind dat hij net als Joe nu wel een goede inbreng had om het programma in balans te brengen.

 

Maar zoals hij zelf aangaf, ligt z'n hart bij zijn eigen projecten als hij daarvoor (al dan niet met opzet) via tv bekendheid kon verwerven is dat imo z'n goed recht. Heb al een paar interessante dingen gezien op zijn youtubekanaal en hij geeft ook de kans aan anderen die een tof ding bedacht hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...