Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

http://www.edcforums.com/forum/

Een website speciaal gericht op jullie EDC (every day carry). Een site waar ik momenteel veel op rond speur voor praktische tips&tricks omtrent mijn eigen EDC :). Onderwerpen die zoal behandeld worden zijn: electronic devices, first aid, flashlights, keychain, knives, pens&pencils, watches, clothing, bags en other every day carry items.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

misschien is dit ook iets solarpomp heb hem nog niet besteld maar ben van plan het te gebruiken voor mijn aquaponics maar natuurlijk zijn er tig van andere mogelijkheden

[modbreak] reclame verwijderd

Van kleine zonnepaneeltjes voor het opladen van de telefoon tot grote 80 Watt opvouwbare zonnepanelen ontworpen voor opladen van Accu of de laptop.

Een manier om stroom op te wekken in een SHTF is cruciaal zeker als je graag je electronische gadgets wil blijven gebruiken.

Een zonnepaneel maakt teven geen herrie zoals een generator en weegt slechts een fractie van een generator.

Deze post delen

@hamster ziet er wel leuk uit maar ik kan me zo geen voorstelling maken hoe dit mij van pas zou komen. Als je een vijver hebt is het wel nuttig misschien om mat zuurstof en het water te brengen en wat stroming te veroorzaken.

Maar erg lichtgewicht is het niet en al helemaal niet om mee te nemen, alleen het glas en de alluminium behuizing om het kleine zonnepaneeltje maakt het al een zwaar en onhandig voorwerp. ook zit er volgens mij geen optie bij om het zonnepaneeltje in te zetten om handheld gadgets van stroom te voorzien als tweede mogelijkheid.

Een dompelpomp zou misschien wel makkelijk zijn om water te verplaatsen maar dit pompje lijkt mij veel te licht om nuttig te zijn. Moet waarschijnlijk een uur pompen om hetzelfde werk te doen als zelf 1 emmer water te vullen uit het meer of rivier.

Deze post delen

klopt was iets te voorbarig :p maar misschien hebben anderen erwat aan

@hamster ziet er wel leuk uit maar ik kan me zo geen voorstelling maken hoe dit mij van pas zou komen. Als je een vijver hebt is het wel nuttig misschien om mat zuurstof en het water te brengen en wat stroming te veroorzaken.

Maar erg lichtgewicht is het niet en al helemaal niet om mee te nemen, alleen het glas en de alluminium behuizing om het kleine zonnepaneeltje maakt het al een zwaar en onhandig voorwerp. ook zit er volgens mij geen optie bij om het zonnepaneeltje in te zetten om handheld gadgets van stroom te voorzien als tweede mogelijkheid.

Een dompelpomp zou misschien wel makkelijk zijn om water te verplaatsen maar dit pompje lijkt mij veel te licht om nuttig te zijn. Moet waarschijnlijk een uur pompen om hetzelfde werk te doen als zelf 1 emmer water te vullen uit het meer of rivier.

Deze post delen

Gast ancestral-viking

:D hallo beste mede preppers :D

ik kwam deze website tegen met een schat aan informatie en in het nederlands :D

http://www.siegurd.nl/home

ik ga er binnenkort een workshop houden met de zoon van mijn vriendin, lijkt me erg leuk en het ligt centraal in nederland.

"mijn 2 kwartjes aan speuren "

groetjes

ancestral-viking "hans"

Deze post delen

http://shtfschool.com/

Website gebaseerd op overlevingservaringen in een stad omdat vluchten niet meer kon a.g.v. een oorlogssituatie.

Deel van de informatie is vrij te lezen.

Het volgen van de cursus en deelname aan het forum kan alleen als betalend lid.

Deze post delen

Hoi mannen en vrouwen hier nog een facebook pagina die elke dag een tip geeft over survival en preppen.

https://www.facebook.com/pages/Extreme-Survival-Preppen/403743803056198

Tips zijn altijd welkom :)

mijn tip;)

beste @Wolf13 ,je kunt je facebookpagina ook als onderschrift plaatsen.

op deze manier kunnen wij elke keer,als jij een berichtje plaatst, dit direct zien.:)

en jij hoeft het niet elke keer te vermelden.

Deze post delen

Is kijken of het nu werkt trouwens. o enne bovenstaande was voor jouw @dixy. Geen idee of je ook een melding krijgt zonder die @ erbij.

Deze post delen

Is kijken of het nu werkt trouwens. o enne bovenstaande was voor jouw @dixy. Geen idee of je ook een melding krijgt zonder die @ erbij.

@Wolf13 ,je onderschrift werkt perfect,...wat betreft @...geen idee eigenlijk.

ik zie het iedereen doen,dus het zal wel goed zijn.

0h,een tip? effe denken:confused:...... an apple a day,keeps the doctor away! :D

Deze post delen

Nu is er overal internet, maar dat is dus niet van zelf sprekend…

Hier nog een linkje naar het slagers handboek:

http://www.dbnl.org/arch/bare028hand01_01/pag/bare028hand01_01.pdf

voor slachten zijn er trouwens op internet veel howto's te vinden, deze heb ik gekopieerd in words en meteen geprint.

zoektermen:

diy - howto - tutorial - etc.

en

butcher - clean - gutting - skinning - tanning - fielddressing

en

deer - rabbit - bunny - squirrel - duck - pig - pigeon - chicken - racoon - badger etc wat voor diersoort je maar wil. er is veel te vinden.

Nog een plek om te zoeken naar torrent downloads:

http://www.kat.ph

dit is een site waar je torrents kan vinden, dit in plaats van de bekende pirate bay die geblokeerd is.. ik moet zeggen ,na een paar keer deze site te hebben gebruikt, bevalt die beter dan pirate bay.

Deze post delen

Gast Adriana

is de site van Martinvrijland.com hier al genoemd?Moeite waard om eens te bekijken.

Deze post delen

Ik vond net deze website, met een download link van een 1,5GB groot zipbestand met heel NL op schaal 1:25.000 Nederland is onderverdeeld in een stapel kaarten van 20-40MB, tiff formaat. Verplicht downloaden en bewaren op laptop/usb-stick etc.

Deze post delen

Onlangs een opvouwbaar zonnepaneel gekocht bij http://www.zonnepaneeltjes.nl, waar ik erg blij mee ben. Ik heb er een accu en een omvormer bijgekocht. Het werkt prima, een goed gevoel om nooit helemaal zonder stroom te hoeven zitten. Ik had er geen bal verstand van, maar kreeg daar een duidelijk advies.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...