Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tent of Tarp in BOB


Wish

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Al stil liggend zal je het wel koud krijgen. Ondanks thermokleding, mylar blanket en dergelijke, kan je bij lage of vriestemperatuur wel onderkoeld raken in dit klimaat. Ik zou wat gaan proefliggen, beginnen in de zomer en zo langzaam de herfst winter in. Je merkt dan vanzelf op wanneer het niet meer comfortabel of verantwoord is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook aan het kijken naar welk type shelter ik zou gebruiken in men BOB.

 

Momenteel gaat de voorkeur uit naar een tarp in combinatie met een hangmat.

De tarp kan ik in verschillende configuraties gebruiken: als tent, als windschild, gewoon boven de hangmat als regen bescherming, noest het heel koud zijn kan je er een supershelter met bouwen. En de hangmat zorgt ervoor dat je vrij comfortabel ligt, van de grond af dus niet al te veel warmte verliest. Dan hoef ik hopelijk verder ook geen matje en slaapzak mee te zeulen. Ik zou me dan in de hangmat leggen met een mylar blanket als deken, dat weegt niets en neemt geen plaats in. Ik hoop dat dit in ons gematigd klimaat voldoende zal zijn.

 

Momenteel denk ik aan een 3x3 tarp en een travel hammock van DD Hammocks, dan heb je voor minder dan €100 en 2 kg toch een degelijk shelter. De hangmat is ook voorzien van een muskietennet en van een waterdichte bodem zodat je hem ook als bivy kan gebruiken.

 

Denken jullie dat je zonder matje en slaapzak warm genoeg kan blijven in zo'n hangmat?

 

Groeten,

PharmD

Met de tarp juist afgesteld en een kampvuur met muurtje ervoor zodat de warmte terug kaatst naar jou, kan je het redelijk warm blijven houden als je goede warme kleding draagt met thermo kleding er onder.

Let wel: Als het min 10 is, kan ik het je niet aanbevelen!

 

Als jij een bug out moet doen en het te gevaarlijk zal zijn zodat je geen vuur kan maken, ligt onderkoeling redelijk snel op de loer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das waar, maar bij een tent heb je ook nog matje en slaapzak nodig, en heb je niet de veelzijdigheid van een tarp.

Die hammock van DD heeft ook zo'n tussenstuk maar je normaal een matje kan insteken, maar je zou dat bijvoorbeeld ook vol bladeren kunnen proppen als extra isolatie. En -10 kom je niet zo veel tegen bij ons :)

 

Maar zoals je zegt, eens uitproberen in de zomer en zo opschuiven en dan zie ik van zelf wel hoe het gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das waar, maar bij een tent heb je ook nog matje en slaapzak nodig, en heb je niet de veelzijdigheid van een tarp.

Die hammock van DD heeft ook zo'n tussenstuk maar je normaal een matje kan insteken, maar je zou dat bijvoorbeeld ook vol bladeren kunnen proppen als extra isolatie. En -10 kom je niet zo veel tegen bij ons :)

 

Maar zoals je zegt, eens uitproberen in de zomer en zo opschuiven en dan zie ik van zelf wel hoe het gaat.

 

Met een tentje heb je ook meteen je muskietennet bij je. Vind ik toch wel een voordeeltje.

Een tarp + hangmat + muskietennet is veel zwaarder dan m'n nieuwe rugzaktentje (1050 gram).

 

Beide systemen hebben zo hun voor en nadelen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Deze vraag ligt aan de drager die uit de volgende voordelen kan kiezen:

 

Tent

- 4 zijde beschutting (tegen weer en insecten)

- zeer goed in warmte vast houden.

- van 1 persoon tot 10+

- stevig

 

Tarp:

- klein

- licht

- multi inzetbaar

 

 

Ik ben sinds kort in het bezit van een DD tarp 4x4 meter en met dit ding maak je evengoed een shelter waar je langs alle kanten bescherming hebt met ruimte zat voor 2-3 personen.

 

Ik heb een variant gemaakt op de 3 X 3 van het onderstaand fimpje maar dan zonder wandelstokken aan de binnenkant maar de tarp opgehangen aan de middenste daklus en de zijkanten ook iets breder gemaakt met de andere 2 daklussen lussen. (foto volgt binnenkort)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag gingen @survivallaar en ik het bos in om onze spullen te testen.

Ik ging mijn nieuwe tarp en hangmat testen.

En @survivallaar ging zijn hangmat testen.

Ik heb wat foto,s

 

We hadden alles neer gelegd.

 

dava7abu.jpg

 

Hier hangt de tarp

 

reby9u4e.jpg

 

Hier hamgt de tarp n de hangmat

 

ne5e5uge.jpg.

 

Ik heb goede ervaringen gekregen met de hangmat en de tarp.

De hangmat ligt echt super lekker.

 

En was een geslaagde dag

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gingen @survivallaar en ik het bos in om onze spullen te testen.

Ik ging mijn nieuwe tarp en hangmat testen.

En @survivallaar ging zijn hangmat testen.

Ik heb wat foto,s

 

We hadden alles neer gelegd.

 

dava7abu.jpg

 

Hier hangt de tarp

 

reby9u4e.jpg

 

Hier hamgt de tarp n de hangmat

 

ne5e5uge.jpg.

 

Ik heb goede ervaringen gekregen met de hangmat en de tarp.

De hangmat ligt echt super lekker.

 

En was een geslaagde dag

Ja het was leuk helaas viel ik 1x uit me hangmat in de brandnetels

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gingen @survivallaar en ik het bos in om onze spullen te testen.

Ik ging mijn nieuwe tarp en hangmat testen.

En @survivallaar ging zijn hangmat testen.

Ik heb wat foto,s

 

We hadden alles neer gelegd.

 

dava7abu.jpg

 

Hier hangt de tarp

 

reby9u4e.jpg

 

Hier hamgt de tarp n de hangmat

 

ne5e5uge.jpg.

 

Ik heb goede ervaringen gekregen met de hangmat en de tarp.

De hangmat ligt echt super lekker.

 

En was een geslaagde dag

 

Heb je die tarp expres zo opgehangen om water te verzamelen @homerun ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@survivallaar @homerun Van wie is de 60 assault pack ? Even een tip ;) : Aan de binnenkant van het grote vak zitten 3 of 2 vakken met rits aan het voorste gedeelte, deze kan je niet te zwaar beladen. Anders scheurt het binnenwerk eruit ;) ( spreekt uit ervaring )

 

bedankt voor de tip want onze BOB,s moeten wel heel blijven.

en ze zijn van ons bijdoe we hebben allebj dezelfde tas gekocht alleen in andere kleur. van mij is de zwarte. en van @survivallaar is die met camo

 

mvg homerum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...