Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel kilo weegt jou BOB tas/rugzak ?


hakin9

Aanbevolen berichten

ik ben in het bezit van 2 medium alicepacks ,

1 gebruik ik als bushpack de andere is mijn bob .

de inhoud rouleert regelmatig over en weer en ook met de seizoenen is er wel wat verandering aan de gang .

ik zal even wat foto,s plaatsen over de inhoud etc

 

mijn bushpack is geladen 22,5 kilo mijn bob met alles erop en eraan bijna 35 kilo

 

AV, even een vraag, en antwoord eens eerlijk, hoeveel/hoelang heb je met deze tassen daadwerkelijk achterelkaar gelopen? Als je antwoord rond 1 tot 5 kilometer is dan willen we ( @prepass en ikzelf) je hierbij graag voorzien van goed advies.

Ik ben erg benieuwd naar je antwoord en reactie.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik wil iets naar voren halen wat al vaker is gemeld in dit topic: de BOB's van sommigen zijn veel te zwaar! Mijn BOB zal als ie af is rond de 15 kilo wegen en dat vind ik echt al de max. voor mij persoonlijk. Een kleine kanttekening daarbij: ik ben een twintiger en doe al jarenlang aan zware krachttraining (5 keer/week). Het verbaast me dan ook om te zien dat er preppers zijn die verwachten met 30 kilo of meer even een aantal kilometers te gaan lopen (mogelijk ongetraind). WSHTF lach ik me rot (spreekwoordelijk uiteraard;)) als ik preppers inhaal die een volgepropte 120 liter Saracen-tas dragen. Mijn advies: ga eens een aantal kilometer lopen met je volle BOB en kijk hoe het is. Ik zal je verklappen dat het vies tegenvalt!

 

Een zware BOB is niet per se slecht. Als je weet dat je slechts kort hoeft te lopen of als snelheid niet van belang is kan het juist weer handig zijn meer mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

het langste stuk wat ik pas nog heb gelopen met mijn bob is ongeveer 9 KM .....

en ja dat ga je voelen na een tijdje maar ik verwacht tijdens een Bug out geen comfort tijdens het lopen , maar wel comfort van de spullen daarin .....

ik ben het ondertussen wel gewend om zwaar spul te sjouwen en te buffelen .....

iemand die niet veel beweegt en altijd op kantoor zit zal met dit gewicht vele male meer moeite hebben dan iemand zoals ik die altijd lichamelijk zwaar werk heeft gedaan .....

het is maar net wat je gewend bent ....:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is 9km zonder stress, hindernissen, vrieskou, regen of andere zaken die je "wandeling" minder prettig maken.... En wat is 9km? Dat is haast nog een bug-in te noemen....:D

 

het langste stuk wat ik pas nog heb gelopen met mijn bob is ongeveer 9 KM .....

en ja dat ga je voelen na een tijdje maar ik verwacht tijdens een Bug out geen comfort tijdens het lopen , maar wel comfort van de spullen daarin .....

ik ben het ondertussen wel gewend om zwaar spul te sjouwen en te buffelen .....

iemand die niet veel beweegt en altijd op kantoor zit zal met dit gewicht vele male meer moeite hebben dan iemand zoals ik die altijd lichamelijk zwaar werk heeft gedaan .....

het is maar net wat je gewend bent ....:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is op zich geen ramp om 1 of 2 dagen langer dan mogelijk naar je BOL te lopen toch? Met de inhoud van die tas (als het een inch is) moet je misschien wel de rest van je leven doen dus beter iets extra erin denk ik dan ipv minimalistisch.

 

Lichtgewicht spullen is wel een belangrijk ding vind ik zelf, heb ik ontdekt na nieuwe tas+tent+slaapzak gekocht te hebben, wat een heerlijkheid minder gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

ik heb na het comentaar van Prepass alles eruit gegooid wat redundancy wise dubbel of zelfs trippel was :) L.O.L and L.M.A.O XD

heb van beide tassen +/_ 4 kilo af weten te snoepen is niet veel maar toch net genoeg denk ik :) wat een beetje comentaar allemaal ksn doen @prepass

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ruim 10% eraf! Dat is aanzienlijk. Wat mijn punt met name is: richt alles zo efficient mogelijk in en train met je spullen. Dus niet de straat uit lopen op een fijne zonnige dag, maar ook die 20+ Km's maken bij zwaar kl0te weer. En pak dat meteen een overnachting erbij.....gewoon omdat je het kan.......:D

 

ik heb na het comentaar van Prepass alles eruit gegooid wat redundancy wise dubbel of zelfs trippel was :) L.O.L and L.M.A.O XD

heb van beide tassen +/_ 4 kilo af weten te snoepen is niet veel maar toch net genoeg denk ik :) wat een beetje comentaar allemaal ksn doen @prepass

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb na het comentaar van Prepass alles eruit gegooid wat redundancy wise dubbel of zelfs trippel was :) L.O.L and L.M.A.O XD

heb van beide tassen +/_ 4 kilo af weten te snoepen is niet veel maar toch net genoeg denk ik :) wat een beetje comentaar allemaal ksn doen @prepass

 

Doe nu ook eens al die potjes en doosjes vervangen door zip lock zakjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking
Dus ruim 10% eraf! Dat is aanzienlijk. Wat mijn punt met name is: richt alles zo efficient mogelijk in en train met je spullen. Dus niet de straat uit lopen op een fijne zonnige dag, maar ook die 20+ Km's maken bij zwaar kl0te weer. En pak dat meteen een overnachting erbij.....gewoon omdat je het kan.......:D

@prepass die 20 kilometer gaat nog wel lukken echter dat overnachten niet ben ik bang voor , ben nog steeds op zoek naar een hammock en tarp , en een degelijke slaapsysteem

tijdje terug op marktplaats een leuke set gezien maar die ging aan me neus voorbij , aangezien ik niet veel kan missen wordt ik heel snel overboden :(

 

maar goed we blijven doorzoeken .....

 

gr,

 

AV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass die 20 kilometer gaat nog wel lukken echter dat overnachten niet ben ik bang voor , ben nog steeds op zoek naar een hammock en tarp , en een degelijke slaapsysteem
Je hebt gezien hoe @Gamble het deed bij zijn Mini-Bob-test? Kom op joh, creatief blijven denken en doen. Bovendien is de nachttemperatuur deze week rond de veertien vijftien graden. Best te doen zonder al te veel poespas.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gezien hoe @Gamble het deed bij zijn Mini-Bob-test? Kom op joh, creatief blijven denken en doen. Bovendien is de nachttemperatuur deze week rond de veertien vijftien graden. Best te doen zonder al te veel poespas.

 

Survival is denken in oplossingen en niet in problemen.

AV al een pb gestuurd met nuttige tips....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

nee klopt helemaal Gamble vorige week hadden ze 2 tarps 4x3 groen bij de aldi in de rekken liggen .....

ikke snel centjuhs halen kwam ik terug .........foetsie !!!!! :)

maar thanks voor de tips maat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een pb en niet hier in de topic? Ik, en waarschijnlijk velen met mij, zijn altijd geïnteresseerd in nuttige tips ;)

 

*

 

Hangmat kijkshop (eigenlijk bedoeld om spullen van de grond te houden, maar tijdje terug als noodhangmat met twee maten in het veld getest) 10 euro

Pvc tarp/zeil gamma 5,95 (*http://www.pvc-tarp.com/nl/informati...afdekzeil.html*)

Touw action nog geen 2,50 geloof ik. Koop er twee voor 5 euro en je hebt meer dan zat.

 

kosten dus totaal: 20,50

 

Veel bosplezier*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangmat kijkshop (eigenlijk bedoeld om spullen van de grond te houden, maar tijdje terug als noodhangmat met twee maten in het veld getest) 10 euro

Pvc tarp/zeil gamma 5,95 (*http://www.pvc-tarp.com/nl/informati...afdekzeil.html*)

Touw action nog geen 2,50 geloof ik. Koop er twee voor 5 euro en je hebt meer dan zat.

 

Kijk goede tips! Die hangmat van de kijkshop ga ik eens naar kijken.

 

Dat touw van de action heb ik gekocht toen ik basale noodkitjes voor in de auto's van mijn ouders en zus ging maken. Het is op zich prima touw, al is het wel wat stug. De 4mm is nog geen euro per 20m, de 6mm is iets duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...