Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe te beginnen met preppen?


Carlton

Aanbevolen berichten

Een heleboel goede tips, dank jullie wel!

 

Heb nu wel een idee waar ik zo'n beetje moet beginnen.

 

Sommige mensen op het forum hebben het alleen over eten en drinken, maar ik denk dat vaardigheden en kennis ook een belangrijk deel van het preppen is.

 

Nog meer tips zijn uiteraard welkom! :)

 

tuurlijk zijn kennis en vaardigheden belangrijk maar eten en drinken zijn na lucht toch wel de belangrijkste dingen om te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben zelf begonnen met een bug out bag voor mezelf, 3 dagen voorraad, tools en een klein EHBO doosje. Daarna eentje voor de vrouw gemaakt.

Eten hebben we doorgaans standaard minimaal voor 2 weken in huis, dus daar lag mijn prioriteit niet.

Langzaam beginnen de bug out bags serieuze vorm aan te nemen, ook het hoognodige aan zelfverdedigingsartikelen(mocht het in het uiterste geval nodig zijn) en waterzuivering aangeschaft en gaat mijn focus nu naar meer voorraad in huis, voor 3 maanden.

Ik denk dat dit een aardige tijd is om een eventuele ramp te overbruggen.

(afhankelijk welke het is, maar goed, is 100% indekken mogelijk?)

Zodra ik een punt bereikt heb dat de voorraad in huis en voor een snelle vlucht van huis op orde is zal ik gaan kijken naar een bug out locatie.

Daar begint het van vooraf aan, voorraad opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook nog maar kort aan het preppen en eigenlijk heel ongestructureerd bezig met van alles tegelijk: bij de supermarkt telkens wat extra's meenemen en iedere dag even Marktplaats afstruinen voor iets van mijn gading zoals petroleumstel, regenton, naaimachine ed. Ondertussen maak ik lijstjes van dingen die ik van anderen hier op het forum lees, om aan te schaffen als ik daar de financien voor heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan alle nieuwkomers.. Ik lees en typ ook nog niet zo lang mee, maar ik heb vrij in het begin het boek van Dick Berts onze medeprepper gekocht. Die vind ik erg handig. Er zijn ook verschillende websites te vinden met lijstjes ed. Maar zoek dan niet alleen op Preppers maar vooral ook op survival en self-reliance.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper

Well of course is het boek van Dick standaard kost. Wie hem niet in huis heeft mag niet op dit forum posten, toch? ;-)

 

 

Bunkerprepper

 

-... ..- -. -.- . .-. .--. .-. . .--. .--. . .-.

Methods are many, principles are few;

Methods always change, priciples never do.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk vooral naar je eigen situatie, en wat dat in jouw geval aan voorbereiding vraagt. Gebruik je veel koffie? Medicijnen? Heb je het graag erg warm in huis? Moet je de hele dag door snacken of eet je alleen hoofdmaaltijden? Woon je in een stad of op het land? Heb je een (moes)tuin? Ben je handig met gereedschap en kun je zelf dingen repareren? Heb je huisdieren? Etc. etc. Stem daar je voorbereidingen op af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ik merkte toen ik wilde gaan preppen en nu ik tijdje bezig ben dat bij beginnende preppers heel veel vragen rijzen waar te beginnen. Veel mensen beginnen met verkeerde zaken (ja ook ik heb fouten gemaakt). Daarnaast is het vaak lastig om in je directe omgeving (familie en vrienden die je graag bij het preppen wilt betrekken) erover te praten omdat de meesten een totaal verkeerd beeld hebben van het preppen. Dit forum is ideaal om heel veel informatie te vergaren en je als prepper te ontwikkelen maar als beginnende prepper kun je er ook aardig verdwalen. Ook ik merkte in een gesprek met mijn ouders dat ze totaal geen idee hebben waar ik mee bezig ben en ook nadat ze hier een kijkje hebben genomen is er nog geen begrip. Ik ben nu bezig om voor mijn ouders ff een eigen kleine website te maken zodat ze het wellicht beter kunnen (gaan) begrijpen en waar ik ook eventueel mijn schoonouders/vrienden naar kan verwijzen als het gesprek ter sprake komt. Het is een wat kleinere website die makkelijk leesbaar moet zijn. Wellicht is het voor beginnende preppers ook een leuke site om een kijkje te nemen en je al wat basis hebt zodat je hier niet verzuipt in de informatie. haha

 

Ben er nog wel paar daagjes mee bezig maar voor de nieuwsgierigen onder ons mogen best al een kijkje nemen http://preppen.jouwweb.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...