Ga naar inhoud
GENEGEERD

De Prepperstest!


Greener

Aanbevolen berichten

Nou Lotte, 1-2 maanden is nog altijd een stuk beter dan niets. Geeft ons in elk geval ademruimte om de zaak rustig te volgen en hopelijk om nog verder te preppen :D

 

Score is idd laag vanwege ontbreken vuurwapens en munitie, zoals de anderen ook al melden. Misschien moeten we zelf zo'n test maken die beter van toepassing is op de Nederlandse situatie....

 

Zal eens een berichtje sturen naar de moderators of dat te doen is of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Score is idd laag vanwege ontbreken vuurwapens en munitie, zoals de anderen ook al melden. Misschien moeten we zelf zo'n test maken die beter van toepassing is op de Nederlandse situatie....

 

Zal eens een berichtje sturen naar de moderators of dat te doen is of niet?

 

Ik heb mijn luchtdruk wapens etc. ingevoerd. cal25 71joul die kogels kop je ook niet terug..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Score is idd laag vanwege ontbreken vuurwapens en munitie, zoals de anderen ook al melden. Misschien moeten we zelf zo'n test maken die beter van toepassing is op de Nederlandse situatie....

 

Zal eens een berichtje sturen naar de moderators of dat te doen is of niet?

 

Ach, die testen zijn zo oppervlakkig... geinig om te doen, daar niet van, maar met een goede voorraadbeheer van je preps en spreiding van types preps kan je zelf met een veel realistischer antwoord krijgen op die vragen.

 

Maar aan de andere kant, ik hou wel van testjes :-))))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gelul weer

elke NLder van 18jr en ouder is het toegestaan een of meerdere wapens te bezitten/voorhanden te hebben.

Ook al bevalt je dat niet het mag ,dus schop eens ergens anders tegen aan.

En een wapen zal in een SHTF zn nut echt wel bewijzen dus hoort het ook in de test

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gelul weer

elke NLder van 18jr en ouder is het toegestaan een of meerdere wapens te bezitten/voorrhanden te hebben.

Ook al bevalt je dat niet het mag ,dus schop eens ergens anders tegen aan.

En een wapen zal in een SHTF zn nut echt wel bewijzen dus hoort het ook in de test

 

Wapens horen in een shtf uitrusting maar niet iedere NL mag een wapen hebben, als je een strafblad hebt wordt het lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Score is idd laag vanwege ontbreken vuurwapens en munitie, zoals de anderen ook al melden. Misschien moeten we zelf zo'n test maken die beter van toepassing is op de Nederlandse situatie....

 

Zal eens een berichtje sturen naar de moderators of dat te doen is of niet?

Het is een test van National Geographic... dus geënt op een situatie van het land van de producent ervan... en heeft eerder entertainment waarde dan iets anders. Moet je niet meer achter zoeken... Alles niet zo serieus opnemen ;)

Wapens zijn gereedschap zoals een schop, toiletpapier of een vrachtwagen... sommige zijn direct voor iedereen beschikbaar, voor andere heb je een opleiding / toelating met al dan niet een examen nodig... In de BeNeLux kan je als burger daar

nog altijd gebruik van maken, dus ik zie het 'probleem' niet. Maar maak gerust zelf eens een 'ludieke' test of zo, niet bedeesd zijn, een leuk initiatief wordt bijna altijd gewaardeerd.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik weer , Voor ruim 2 maanden geprept maar volgens de test ben ik na 4 weken de pijp uit, Het advies; 2 vuurwapens aanschaffen met minstens 1000 kogels per wapen.

 

Wil ik best doen maar bij mij op de hoek van de straat worden alleen maar verse eieren verkocht en geen vuurwapens zoals een medeprepper een paar weken terug verkondigde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je veroordeeld bent voor dronken rijden, ben je ook vaak je rijbewijs (even) kwijt... De samenleving heeft regels.... met een reden.

 

En daar bedoel je mee te zeggen dat?...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gelul weer

elke NLder van 18jr en ouder is het toegestaan een of meerdere wapens te bezitten/voorhanden te hebben.

Ook al bevalt je dat niet het mag ,dus schop eens ergens anders tegen aan.

En een wapen zal in een SHTF zn nut echt wel bewijzen dus hoort het ook in de test

 

Wat een gelul partizan, ook met een vergunning mag je die dingen niet eens gebruiksklaar in eigen huis hebben, en 3 keer raden wat een van de eerste dingen is die de overheid doet bij een maatschappelijke ontwrichting. Geregistreerde vuurwapens hebben voor burgers geen enkel praktisch nut in het voorzien van veiligheid. Die vraag is gewoon niet relevant in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rothbard Misschien even goed lezen

waar lees jij dat ik het woord Vuurwapens gebruik ?

dus als we het al over gelul hebben

 

ik denk dat je hierop reageerde:

ja we moeten echt een nederlandse test op de site hebben. met kilo's, liters en ZONDER (illegale) (vuur)wapens.

 

daar bedoelde ik mee dat we bijvoorbeeld moeten kunnen kiezen voor ja, ik bezit wapens, en ben bekend met: handboog, kruisboog, blowdarts, luchtbuks, dwergwerpen of iets anders wat in Nederland is toegestaan (voor iedereen, zonder uitzondering/vergunning) of iets dergelijks"

 

maar ik vond gewoon dat die nat geo test hier veel te veel vanuit ging dat je dus VUURwapens en munitie moet hebben en IK BEN VAN MENING dat dit in een Nederlandse test niet thuishoort. Dat je in Nederland ook over vuurwapens kunt beschikken klopt wel, maar daar moet je wel een vergunning voor hebben, en we hebben al eens in Amerika kunnen aanschouwen wat er gebeurde met de geregistreerde wapens na SHTF. IK VOND dat in de nat geo test niet genoeg werd gevraagd naar alternatieve beschermingsmiddelen (zoals dus eerder genoemde legale wapens) en dat het advies hier ook veel te veel vanuit ging.

 

dus ik schop nergens tegen, ik vertel alleen mijn mening, en die is dat het nut van vuurwapens tijdens SHTF in een Nederlands scenario niet heel groot is. Zonder vergunning is het illegaal en met vergunning ben je ze toch kwijt als je ze nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg de pest weer een preppertest, nee, grapje, nog nooit gedaan. Erg leuk. Even alles om moeten rekenen met sitejes uiteraard en zag pas later de link hier. Maar hoe goed voorbereid ik onszelf ook vind, ik krijg maar 63 punten en kan 8-12 maanden overleven. Wapens hebben we niet dus dik minpunt vindt het programma.

 

Lastig voor mij met zulke tests is dat ze vragen stellen of we wel vlees in huis hebben om te overleven, of lifestock, maar we zijn veganisten. Dus hebben dat niet nodig, maar daar krijg je geen puntenbijtelling voor, terwijl het me juist een voordeel lijkt.

 

Wel weer goeie tips gelijk erdoor gekregen met ruilgoederen in de zin van tabac en alcohol. Slim.

Dank voor de link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar bedoelde ik mee dat we bijvoorbeeld moeten kunnen kiezen voor ja, ik bezit wapens, en ben bekend met: handboog, kruisboog, blowdarts, luchtbuks, dwergwerpen of iets anders wat in Nederland is toegestaan (voor iedereen, zonder uitzondering/vergunning) of iets dergelijks"

 

Heb ik Partizan's misinterpretatie niet goed gelezen :p.

 

terwijl het me juist een voordeel lijkt.

Integendeel, als veganist ontneem je jezelf opties, terwijl opties juist exact is wat je nodig hebt in een tijd van schaarste. Goede kans dat overleven tijdens en na SHTF een kwestie van het opgeven van je veganistische principes wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Integendeel, als veganist ontneem je jezelf opties, terwijl opties juist exact is wat je nodig hebt in een tijd van schaarste. Goede kans dat overleven tijdens en na SHTF een kwestie van het opgeven van je veganistische principes wordt.

 

Ja en nee. Inderdaad beperk ik mijn opties en hoe meer opties is meer overlevingsmogelijkheden.

 

Aan de andere kant zullen duurdere dingen in tijden van schaarste het eerste afvallen, dus vlees zal een luxe artikel worden vermoed ik. Althans als ik naar de verhalen over de hongerwinter WOII kijk, dan was een groot deel van de bevolking tijdelijk vegetariër omdat vlees niet voorhanden en/of betaalbaar was. In die zin lijkt het me dus weer een voordeel als je niet van vlees afhankelijk hoeft te zijn. Mijn lichaam is gewend om zonder vlees te overleven en ik heb het dus niet nodig (ik ben vanaf de lagere school vegetariër en de laatste jaren veganist) Dat zou mij dus een voordeel lijken in die preppertest.

 

Uiteraard hebben wij verstokte veganisten discussies gehad what if. Dan hoop ik zo lang mogelijk mijn principes te kunnen handhaven, maar ik zal zeker niet ontkennen dat als mijn leven ervanaf hangt dat ik niet zal teruggrijpen op dierlijk leven. Ik zeg nooit nooit, daarin ben ik realistisch. Ik zal dan waarschijnlijk beginnen met wormen en dergelijke, en insecten. Mogelijk daarna vissen. Ik vermoed dat het bij pluimvee stopt. Ik geloof niet dat ik dat over mijn hart zal kunnen krijgen om verder te gaan. Maar mogelijk is mijn overlevingsdrang groter dan ik nu kan voorspellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
waarom wel een worm en geen bv een koe?

 

als ik t vragen mag

 

12 Gauge :mad: Vriend :D Wat is dat nou weer voor een vraag. Bij iedere stap die je zet trap je miljoenen bacterien dood. Kun je hem ook mee pesten. Tsja en als je geen onderscheid meer mag maken tussen de verschillende levensvormen, dan kun je na koe ook mens gaan eten......

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 Gauge :mad: Vriend :D Wat is dat nou weer voor een vraag. Bij iedere stap die je zet trap je miljoenen bacterien dood. Kun je hem ook mee pesten. Tsja en als je geen onderscheid meer mag maken tussen de verschillende levensvormen, dan kun je na koe ook mens gaan eten......

 

is ook geen aanval hoor ;) en een mens is voor ons kannibalisme dat is anders dan het oer jacht instinct

ik vraag t me als fervent vlees eter gewoon af

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...