Ga naar inhoud
GENEGEERD

De Prepperstest!


Greener

Aanbevolen berichten

Ik vond de test eerlijk gezegd nogal algemeen/oppervlakkig. Weinig in details gegaan mbt EHBO, speciale kennis etc. Niets over hand gereedschap, kennis van oude ambachten etc. Echt amerikaans. Leuke voor vermaak zo'n test weinig zeggend verder.....

 

Komt ook wel overeen met de discussie hier, over wel/geen wapens etc in je preps. Er bestaat ook geen preppertest. Dat is altijd de zienswijze van de maker en ook geheel afhankelijk van je eigen senario waarvoor je prept.

 

Een sahara bewoner zal een groot deel anders preppen dan iemand bij de poolcirkel....maarja generalisatie is "ons" ook niet vreemd dus.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Greener en @12gauge.

 

Waarom niet een koe en wel een worm. Ik ging bij die stelling even van de SHS uit. En ik denk dat er div stadia moeten passeren eer ik me er toe zal zetten een dierenleven te nemen, hoe hoger de nood, hoe minder grenzen vermoed ik.

Waarom die worm? Behalve dat een worm een stuk minder snel rent dan een haas of hert, ;-) kan ik een worm of insect wel dood maken.

 

Dat gebeurt nu ook dagelijks zonder dat het mijn bedoeling is. Als ik in de tuin spit hak ik helaas ook wormen door de helft en als ik autorijd dood ik honderden vliegen op een dag. Echter ik dood maar zelden met opzet. Insecten in huis vang ik en gooi ik naar buiten, van die dingen. Bij mijn veganistische levenstijl wil ik leven met zo min mogelijk doden. Dat is in deze wereld een utopie en daar ben ik zelf ook debet aan. 100% zal dus nooit lukken, maar het is streven uit respect voor leven. Hey dat rijmt.

 

Afijn. Ik denk dus dat als de nood hoger en hoger wordt ik over zal gaan tot eerst het eten van insecten. 1 ze zijn makkelijker bereikbaar, 2 ze zijn minder aaibaar en dus emotioneel gezien geen binding. 3 er zijn er ontzettend veel van. 4 het slachten ervan is een stuk makkelijker. Van die dingen. Als insecten op zijn, zal ik mogelijk overgaan tot de volgende minder aaibare levensvorm slakken enzo. Vervolgens mogelijk vissen. Waarschijnlijk stopt het daar voor mij wat betreft SHS.

 

En of ik een biefstuk zal eten als die me voorgezet wordt? Ik denk dat er in een zo erge noodsituatie geen mensen waarbij ik gezellig op visite ga en ga eten. Mocht iemand zien dat ik honger heb en me een biefstuk aanbieden en het is echt het laatste voedsel ter wereld en ik wil toch overleven, ja dan zou ik het wel doen waarschijnlijk. Of ik gebruik het weer als ruilmiddel ;-)

 

Hetzelfde zou ik me af kunnen vragen of ik bijvoorbeeld dieren (zo die er nog zijn) die bijv van honger gestorven zijn en net dood zijn en in een land liggen, of ik die zou eten. Ja, dat denk ik dan weer wel. Dan is het dood, niet gedood, er was dus geen andere optie voor het dier kennelijk dan dood te gaan en dan zou ik het waarschijnlijk wel ten goede nut gebruiken.

 

Het zou ook maar zo kunnen zijn dat ik volkomen in een lethargie raak, en me zelf maar doodhonger. Ik denk dat ik meer een overlevingsdrang heb, maar je kunt niet voorspellen hoe je zelf zult reageren.

 

En ja, ik zou geloof ik nog eerder een mens opeten. Daar zijn er ook heel veel van, de meesten rennen niet zo hard en ik vind ze ook niet zo aaibaar ;-)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Blik(voer) op oneindig, mag ik vragen wat je dan zoal prept? Want veganisme draait imo om verse groenten, fruit, kruiden en noten. Ik eet nu ook heel bewust, altijd vers en zelden vlees en àls ik t al eet, dan van de bio boerderij. Maar als de poep de ventilator raakt, is alles vers vaak geen optie meer! Zelf inmaken vanuit de moestuin komt dan het dichtst bij vers. Maar een vers eitje van de kippen zou ik in mijn preps echt niet kunnen missen, en ook een blik soep, wat ik nu nooit eet, zou dan toch een welkome voedselbron zijn. Veganistische soep in blik ben ik alleen nog nooit tegengekomen!

 

Even snel in de kast gekeken, en in alle blikken soep die wij in de kast hebben zit iets dierlijks, al is het maar melk of (dierlijke)lactose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik lekker bot uit de hoek komen?

(doe het toch)

 

Als je een test nodig hebt om inzicht te krijgen hoe goed je bent voorbereid ben je al gezakt.......

Het is iets wat leuk is maar zoals bij bijna elke test absoluut niet compleet, betrouwbaar enz.

 

Ik weet letterlijk uit mijn hoofd, mede omdat ik een lijst bij hou, hoeveel en wat ik waar heb.

Ik heb dan ook voor ongeveer een jaar vooruit al in mijn hoofd welke spullen ik wil aanschaffen en welke skils enz ik ongeveer wil gaan beheersten.

Ik ben dan mischien een perfectionist maar ik hoop dat de meeste hier toch ook weten wat ze ongeveer in huis hebben en hoelang ze daar mee vooruit kunnen en dat er een balans is tussen de hoeveelheid rijst en spullen om daar een maaltijd van te maken?

 

Dat je geen strak plan hebt ok, maar je denkt toch na wat je vervolg stappen zullen zijn?

 

Wel grappig dat we elke keer weer terug komen op wapens.....

Ga nu eens een keer vier uur zitten.

Stel je voor dat het gebeurt.

Dat er inderdaad geen aanvoer van voedsel gedurende een langere tijd is.

Wat denk je dat mensen dan vooreen blikje voedsel over hebben?

Probeer je voor te stellen wat er gebeurt als er geen controlerende instantie als politie en leger meer zal zijn?

Als je dan nog steeds denkt dat je niet met geweld te maken zal krijgen hoop ik dat je over een goede bunker beschikt of dat je bol in nowhere in austalie ligt en dat je er nu al zit.......

 

Als ik trouwens graag info over preppers zou willen krijgen lijkt me zo'n test wel iets wat ik zelf In elkaar zou draaien........

 

Prep ze kans

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Greener en @12gauge.

 

Waarom niet een koe en wel een worm. Ik ging bij die stelling even van de SHS uit. En ik denk dat er div stadia moeten passeren eer ik me er toe zal zetten een dierenleven te nemen, hoe hoger de nood, hoe minder grenzen vermoed ik.

Waarom die worm? Behalve dat een worm een stuk minder snel rent dan een haas of hert, ;-) kan ik een worm of insect wel dood maken.

 

Dat gebeurt nu ook dagelijks zonder dat het mijn bedoeling is. Als ik in de tuin spit hak ik helaas ook wormen door de helft en als ik autorijd dood ik honderden vliegen op een dag. Echter ik dood maar zelden met opzet. Insecten in huis vang ik en gooi ik naar buiten, van die dingen. Bij mijn veganistische levenstijl wil ik leven met zo min mogelijk doden. Dat is in deze wereld een utopie en daar ben ik zelf ook debet aan. 100% zal dus nooit lukken, maar het is streven uit respect voor leven. Hey dat rijmt.

 

Afijn. Ik denk dus dat als de nood hoger en hoger wordt ik over zal gaan tot eerst het eten van insecten. 1 ze zijn makkelijker bereikbaar, 2 ze zijn minder aaibaar en dus emotioneel gezien geen binding. 3 er zijn er ontzettend veel van. 4 het slachten ervan is een stuk makkelijker. Van die dingen. Als insecten op zijn, zal ik mogelijk overgaan tot de volgende minder aaibare levensvorm slakken enzo. Vervolgens mogelijk vissen. Waarschijnlijk stopt het daar voor mij wat betreft SHS.

 

En of ik een biefstuk zal eten als die me voorgezet wordt? Ik denk dat er in een zo erge noodsituatie geen mensen waarbij ik gezellig op visite ga en ga eten. Mocht iemand zien dat ik honger heb en me een biefstuk aanbieden en het is echt het laatste voedsel ter wereld en ik wil toch overleven, ja dan zou ik het wel doen waarschijnlijk. Of ik gebruik het weer als ruilmiddel ;-)

 

Hetzelfde zou ik me af kunnen vragen of ik bijvoorbeeld dieren (zo die er nog zijn) die bijv van honger gestorven zijn en net dood zijn en in een land liggen, of ik die zou eten. Ja, dat denk ik dan weer wel. Dan is het dood, niet gedood, er was dus geen andere optie voor het dier kennelijk dan dood te gaan en dan zou ik het waarschijnlijk wel ten goede nut gebruiken.

 

Het zou ook maar zo kunnen zijn dat ik volkomen in een lethargie raak, en me zelf maar doodhonger. Ik denk dat ik meer een overlevingsdrang heb, maar je kunt niet voorspellen hoe je zelf zult reageren.

 

En ja, ik zou geloof ik nog eerder een mens opeten. Daar zijn er ook heel veel van, de meesten rennen niet zo hard en ik vind ze ook niet zo aaibaar ;-)

 

nja dat verduidelijkt een hoop, ik vraag me wel af wel minkukel er op min heeft gedrukt en waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Blik(voer) op oneindig, mag ik vragen wat je dan zoal prept? Want veganisme draait imo om verse groenten, fruit, kruiden en noten. Ik eet nu ook heel bewust, altijd vers en zelden vlees en àls ik t al eet, dan van de bio boerderij. Maar als de poep de ventilator raakt, is alles vers vaak geen optie meer! Zelf inmaken vanuit de moestuin komt dan het dichtst bij vers. Maar een vers eitje van de kippen zou ik in mijn preps echt niet kunnen missen, en ook een blik soep, wat ik nu nooit eet, zou dan toch een welkome voedselbron zijn. Veganistische soep in blik ben ik alleen nog nooit tegengekomen!

 

Even snel in de kast gekeken, en in alle blikken soep die wij in de kast hebben zit iets dierlijks, al is het maar melk of (dierlijke)lactose.

@eva1986. Veganisme draait in mijn beleving niet in hoofdzaak om gezond eten. Gezond eten is een mooie bijkomstigheid. Wat ik onder veganisme versta is een leven zonder doden van dierlijk leven en zonder dat dieren voor mij hoeven te lijden.

(zo heb ik bijvoorbeeld wel zelf kippen die over mijn land scharrelen. Als ze eitjes leggen die niet bevrucht zijn, eet ik die. Aangezien het mannelijk dier in de troep bijna 12 is, weet ik dat de eieren niet bevrucht zijn en aangezien de kippen het nest niet bebroeden berokken ik ze geen leed door de eitjes weg te nemen. Als ze net als nu door tekort aan daglicht niet meer leggen, is het jammer voor mij. Dan eet ik dus geen eieren, ook niet uit de winkel)

 

Wat ik in mijn prep heb is volgens de preppertest waar dit topic over gaat voor 8-12 maanden voorraad aan blikgroenten. Inderdaad geen conventionele bliksoep, want inderdaad zit overal melk doorheen. Maar kijk maar eens op veganistische bestelsites, voldoende soep beschikbaar. Het is totaal niet nodig om melk door soep te doen en dan nog heb je de heerlijkste soepen. Overigens gaat er uiteraard niets boven zelfgemaakte soep. Dus op mijn rekken staan blikgroenten en tomatenpuree, wat potgroenten die niet in blik te krijgen zijn en verder meel uiteraard en pakken vol met soja- of lupineproducten. Verder toast en drinken. Qua conventionele koekjes bijna alleen speculaasjes en verder alles via de veganwinkel. Dus als je veganistisch wilt leven Eva, wend je eens tot een vegan site. Er gaan een wereld voor je open.

@12gauge ik snapte je opmerking over min eerst helemaal niet, maar nu zie ik dat je een post kunt raten met plussen en minnen. Misschien heb ik daar zelf wel per ongeluk op gedrukt want ik wilde ergens antwoorden met citaat en dat lukte niet, misschien schoot ik uit of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan en @eva1986

Correct. Wat ik dus in correcte termen al zei.

Wij zijn veganisten.

Dus ik tracht te leven zonder dierlijk leven te doden en zonder hen te laten lijden voor mijn leven. Ook hier op Wikipedia op een andere stukje wiki staat het erg handig voor diegenen die zich afvragen wat Veganisme exact is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Veganisme

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch lijkt het me nog steeds een geweldige "reclame" voor preppers.nl om hier een test op de site te zetten die wat meer realistisch is naar Nederlandse maatstaven. Ook wat minder "extreem" zodat eigenlijk iedereen het kan doen. Allerlei mensen vinden het heel leuk om een testje te doen, voor de lol, en misschien zet het er een paar aan het nadenken. Met realistische adviezen op het eind van de test. En duidelijk onderbouwd en met links in de uitleg.

Zo kun je mensen op een positieve en leuke manier aanzetten tot nadenken en/of preppen, en tegelijkertijd maar je een leuke reclame. Mensen die er toch al zijn en dan iets leuks zien (linken naar forum-topics in de adviezen) zullen vaak doorklikken en zo gaan lezen op de site. Al doen ze het in eerste instantie "om die gekken eens te bekijken" misschien gaan ze zich toch wel achter de oren krabben als ze zien dat de mensen hier helemaal zo gek niet zijn...

Vaak zijn mensen wel deels prepper, maar vinden ze het een rare benaming en/of zien ze zichzelf niet zo. Als die test ze dan onder de neus drukt dat ze eigenlijk al "soort van prepper" zijn, om de logische redenen die ze zelf hebben, lijkt me dat een leuke aanzet om eens te gaan speuren...

voorbeeld:

1e vraag: scenario's die voor jou mogelijk lijken:

- (korte) (locale) stroomuitval

- afsluiting water

- economische crisis

- voedseltekort

- etc...

deze persoon heeft ingevuld stroomuitval. vervolgens wat vragen in de trant van de test van nat geo... Het blijkt een "normale" persoon te zijn met een paar blikken in de kast etc zoals in elk huishouden wel aanwezig is.

"je hebt een paar blikken bonen en wat water en kaarsen op voorraad, omdat je denkt dat misschien wel eens de stroom zou kunnen uitvallen, zoals dat wel eens gebeurt. Je bent al op weg! De overheid adviseert 3 dagen aan voedsel en water te hebben. Dit red jij wel! Maar wat als de stroomuitval langer dan 3 dagen is? Kijk eens op het forum van preppers.nl op deze thread: -link naar een topic over stroomuitval-. Als je meer info wil over de verschillende punten waar je je voorbereidingen kan verbeteren, kijk vrijblijvend eens rond op het forum!"

 

dit heb ik even vlug uit mijn mouw geschud. ik denk dat zoiets leuk zou zijn om door te sturen via e-mail naar mensen die zich totaal niet bezig houden met preppen. de meeste mensen zouden het wel invullen voor de lol, iedereen houdt van testjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch lijkt het me nog steeds een geweldige "reclame" voor preppers.nl om hier een test op de site te zetten die wat meer realistisch is naar Nederlandse maatstaven. Ook wat minder "extreem" zodat eigenlijk iedereen het kan doen. Allerlei mensen vinden het heel leuk om een testje te doen, voor de lol, en misschien zet het er een paar aan het nadenken. Met realistische adviezen op het eind van de test. En duidelijk onderbouwd en met links in de uitleg.

Zo kun je mensen op een positieve en leuke manier aanzetten tot nadenken en/of preppen, en tegelijkertijd maar je een leuke reclame. Mensen die er toch al zijn en dan iets leuks zien (linken naar forum-topics in de adviezen) zullen vaak doorklikken en zo gaan lezen op de site. Al doen ze het in eerste instantie "om die gekken eens te bekijken" misschien gaan ze zich toch wel achter de oren krabben als ze zien dat de mensen hier helemaal zo gek niet zijn...

Vaak zijn mensen wel deels prepper, maar vinden ze het een rare benaming en/of zien ze zichzelf niet zo. Als die test ze dan onder de neus drukt dat ze eigenlijk al "soort van prepper" zijn, om de logische redenen die ze zelf hebben, lijkt me dat een leuke aanzet om eens te gaan speuren...

voorbeeld:

1e vraag: scenario's die voor jou mogelijk lijken:

- (korte) (locale) stroomuitval

- afsluiting water

- economische crisis

- voedseltekort

- etc...

deze persoon heeft ingevuld stroomuitval. vervolgens wat vragen in de trant van de test van nat geo... Het blijkt een "normale" persoon te zijn met een paar blikken in de kast etc zoals in elk huishouden wel aanwezig is.

"je hebt een paar blikken bonen en wat water en kaarsen op voorraad, omdat je denkt dat misschien wel eens de stroom zou kunnen uitvallen, zoals dat wel eens gebeurt. Je bent al op weg! De overheid adviseert 3 dagen aan voedsel en water te hebben. Dit red jij wel! Maar wat als de stroomuitval langer dan 3 dagen is? Kijk eens op het forum van preppers.nl op deze thread: -link naar een topic over stroomuitval-. Als je meer info wil over de verschillende punten waar je je voorbereidingen kan verbeteren, kijk vrijblijvend eens rond op het forum!"

 

dit heb ik even vlug uit mijn mouw geschud. ik denk dat zoiets leuk zou zijn om door te sturen via e-mail naar mensen die zich totaal niet bezig houden met preppen. de meeste mensen zouden het wel invullen voor de lol, iedereen houdt van testjes!

 

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Lijkt me hartstikke leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts
@Greener en @12gauge.

 

Waarom niet een koe en wel een worm. Ik ging bij die stelling even van de SHS uit. En ik denk dat er div stadia moeten passeren eer ik me er toe zal zetten een dierenleven te nemen, hoe hoger de nood, hoe minder grenzen vermoed ik.

Waarom die worm? Behalve dat een worm een stuk minder snel rent dan een haas of hert, ;-) kan ik een worm of insect wel dood maken.

 

Dat gebeurt nu ook dagelijks zonder dat het mijn bedoeling is. Als ik in de tuin spit hak ik helaas ook wormen door de helft en als ik autorijd dood ik honderden vliegen op een dag. Echter ik dood maar zelden met opzet. Insecten in huis vang ik en gooi ik naar buiten, van die dingen. Bij mijn veganistische levenstijl wil ik leven met zo min mogelijk doden. Dat is in deze wereld een utopie en daar ben ik zelf ook debet aan. 100% zal dus nooit lukken, maar het is streven uit respect voor leven. Hey dat rijmt.

 

Afijn. Ik denk dus dat als de nood hoger en hoger wordt ik over zal gaan tot eerst het eten van insecten. 1 ze zijn makkelijker bereikbaar, 2 ze zijn minder aaibaar en dus emotioneel gezien geen binding. 3 er zijn er ontzettend veel van. 4 het slachten ervan is een stuk makkelijker. Van die dingen. Als insecten op zijn, zal ik mogelijk overgaan tot de volgende minder aaibare levensvorm slakken enzo. Vervolgens mogelijk vissen. Waarschijnlijk stopt het daar voor mij wat betreft SHS.

 

En of ik een biefstuk zal eten als die me voorgezet wordt? Ik denk dat er in een zo erge noodsituatie geen mensen waarbij ik gezellig op visite ga en ga eten. Mocht iemand zien dat ik honger heb en me een biefstuk aanbieden en het is echt het laatste voedsel ter wereld en ik wil toch overleven, ja dan zou ik het wel doen waarschijnlijk. Of ik gebruik het weer als ruilmiddel ;-)

 

Hetzelfde zou ik me af kunnen vragen of ik bijvoorbeeld dieren (zo die er nog zijn) die bijv van honger gestorven zijn en net dood zijn en in een land liggen, of ik die zou eten. Ja, dat denk ik dan weer wel. Dan is het dood, niet gedood, er was dus geen andere optie voor het dier kennelijk dan dood te gaan en dan zou ik het waarschijnlijk wel ten goede nut gebruiken.

 

Het zou ook maar zo kunnen zijn dat ik volkomen in een lethargie raak, en me zelf maar doodhonger. Ik denk dat ik meer een overlevingsdrang heb, maar je kunt niet voorspellen hoe je zelf zult reageren.

 

En ja, ik zou geloof ik nog eerder een mens opeten. Daar zijn er ook heel veel van, de meesten rennen niet zo hard en ik vind ze ook niet zo aaibaar ;-)

 

Ik vind mensen ook heel aaibaar. Maar ik kan het niet helpen dat ik als super dierenliefhebber toch heel blij word van dit verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...