Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Aanbieding] Benzine aggregaat bij Aldi miv zaterdag 03/11/13


Prepzel

Aanbevolen berichten

Dan is PPO toch wat makkelijker, voor diesel, denk ik. Daar heeft @jobs wel verstand van.

Een beetje.

Van ruwe, gefilterde gebruikte plantaardige olie tot bio-diesel is te gebruiken.

's Winters aanlengen met diesel of ander spul.

Iets langer voorgloeien en de brandstof verwarmen bij koude start, daarna via een warmtewisselaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Een beetje.

Van ruwe, gefilterde gebruikte plantaardige olie tot bio-diesel is te gebruiken.

's Winters aanlengen met diesel of ander spul.

Iets langer voorgloeien en de brandstof verwarmen bij koude start, daarna via een warmtewisselaar.

 

Thanx Jobs. :)

 

Dat scheelt een hele fabriek @zwellever ... :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een diesel aggregaatje zou je kunnen starten op pure diesel en als 't ding warm wordt overschakelen op plantaardige olie.

(of bijmengen in het tankje naar mate het langer draait)

 

Ja,kan,maar ik denk dat plantaardige olie net zo moeilijk verkrijgbaar is als diesel na een shtf.

Het zelf verbouwen en winnen van PPO lijkt me ook niet de meest eenvoudige oplossing,vandaar dat ik meer zie in houtgas als alternatief,alhoewel houtgas ook nogal wat nadelen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Een diesel aggregaatje zou je kunnen starten op pure diesel en als 't ding warm wordt overschakelen op plantaardige olie.

(of bijmengen in het tankje naar mate het langer draait)

 

2e tankje, die verwarmt wordt door de draaiende motor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we echt eens af moeten stappen van het idee dat als er eens iets fout gaat het ook meteen een worst case scenario zal zijn. Veel waarschijnlijker is dat een probleem een dag, aantal dagen of wellicht een handvol weken zal duren. In zo'n geval kan een generator er wel degelijk voor zorgen dat je redelijk pijnloos en comfortabel door zo'n periode heen komt. Er staan echt niet a la minute hordes gangbangers op je deur te bonzen omdat je een generator hebt. Het is goed om je bewust te zijn van het feit dat zo'n ding geluid maakt en aandacht op je kan vestigen en daar moet je je zeker bewust van zijn als de ellende echt langer aanhoudt en mensen wanhopig beginnen te worden. Ik denk dat je preppen kunt doen in gradaties of lagen, van milde scenario's tot landelijke, Europese, of globale scenario's, in de meeste gevallen zal een generator een fijne toevoeging zijn aan je mogelijkheden, nogmaals, je hoeft hem niet aan te doen natuurlijk, wel fijn als je hem hebt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

... in de advertentie dat hij stil en zuinig is.. Heeft hier iemand kennis en ervaring.
jawel, heb ik..en ik zou zeggen: forget it! :)

 

Deze dingen zijn niet stil, en al helemaal niet als ze hard werken en ouder worden. Het is inderdaad bami prep. Zoals al werd gezegd: neem een kleine Honda, eentje van rond de 1500 watt die je dragen kan, vervoeren kan, en waar heul veul onderdelen van zijn. Maarja, die kosten 2x meer maar hebben wel 10x meer waarde :o Voor wat gereedschap is het vaak voldoende.

En stil zijn ze nooit, behalve als je ze gaat inpakken zoals Homan doet: Homan%2050kva-ss.jpg En zelfs die zette ik op minstens 30 meter afstand tijdens film opname's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we echt eens af moeten stappen van het idee dat als er eens iets fout gaat het ook meteen een worst case scenario zal zijn. Veel waarschijnlijker is dat een probleem een dag, aantal dagen of wellicht een handvol weken zal duren. In zo'n geval kan een generator er wel degelijk voor zorgen dat je redelijk pijnloos en comfortabel door zo'n periode heen komt. Er staan echt niet a la minute hordes gangbangers op je deur te bonzen omdat je een generator hebt. Het is goed om je bewust te zijn van het feit dat zo'n ding geluid maakt en aandacht op je kan vestigen en daar moet je je zeker bewust van zijn als de ellende echt langer aanhoudt en mensen wanhopig beginnen te worden. Ik denk dat je preppen kunt doen in gradaties of lagen, van milde scenario's tot landelijke, Europese, of globale scenario's, in de meeste gevallen zal een generator een fijne toevoeging zijn aan je mogelijkheden, nogmaals, je hoeft hem niet aan te doen natuurlijk, wel fijn als je hem hebt.

 

in een scenario net als in de bommelerwaard is het heel niet erg om met een aggregaat jezelf en de vriezers van de buren vriezend te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt iets leuks wil: lister met generator.

 

Voor de echte diesel enthousiasten (maar die kennen de lister natuurlijk al!)

 

Listertjes :D

Worden nog steeds gemaakt in India (onder de namen Listeroid, Lovson, noem ze maar op), zij het met wat modernere productiemethoden..

Dingen zijn praktisch onverwoestbaar, kunnen door iedere dorpstechnicus onderhouden worden, en ja, ze zijn ook om te bouwen om op houtgas te draaien. (meer info)

Schijnt ook geen raketwetenschap te zijn. In India wordt dit gedaan om ze te laten lopen op afval uit de rijstbouw. Dan kan de dorpsmolen rijst niet alleen goedkoop pellen, kneuzen en malen, maar levert als bijproduct ook electriciteit aan het lokale internetcafe.

Enige nadeel aan dit soort motortjes is dat ze nogal prijzig zijn in aanschaf (voornamelijk vanwege het verzenden vanuit India). Andere nadeel is dat ze nu eenmaal ongelofelijk zwaar zijn, en niet stevig verankerd, willen ze nog wel eens aan de wandel gaan als je het gas iets verder open hebt als stationair.

Voor ons preppers dus niet zo heel erg interessant (qua gewicht-power ratio bouwen ze in China al veel aantrekkelijker motortjes), tenzij je er iets van een zeetjalk omheen wil lassen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerbewoner
Een beetje.

Van ruwe, gefilterde gebruikte plantaardige olie tot bio-diesel is te gebruiken.

's Winters aanlengen met diesel of ander spul.

Iets langer voorgloeien en de brandstof verwarmen bij koude start, daarna via een warmtewisselaar.

Werkt dit nou met iedere diesel zo? Voor 1200 euro heb je een Kipor dieselgenerator. Aangezien ik na mijn terugverhuizing direct volledig autonoom wil gaan ben ik goed aan het kijken naar een generator en wil het liefst een diesel die ik op PPO kan laten draaien. Wil niet zelf knutselen omdat ik een gen zoek die elektrisch gestart kan worden door mijn omvormer als de accuspanning van het net te laag wordt, dus hij zou best een uurtje of twee per dag aan kunnen staan. Kom er alleen niet goed achter of die moderne dieselapparaten ook op PPO kunnen lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt dit nou met iedere diesel zo?

Ja en nee.

Mits de olie schoon genoeg is (!) kan een diesel er op rijden.

Oudere diesels eenvoudiger dan moderne (common rail) diesels.

Viscositeit is een belangrijke factor, dus verwarmen en waar nodig verdunnen.

 

Zelf heb ik een pompverstuiver diesel die krap 100.000 KM op deze olie rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik heb hier 2 van en deze bevalt goed, starten lopen. Goeie sinus onderdelen achteraf ook verkrijgbaar sterk honda blok. 2200 watt 2000w continu 1 liter benzine per uur.

 

tothemax : Hier wat foto's welke ik hier even voor jou upload omdat jij er ook 1 wil.

034.jpg.415214d34dbed6fbd7e1640db307878e.jpg

035.jpg.68dce36dc2a2820e207dd30efaa06e30.jpg

033.jpg.8d6c71a5b12906621e4504891516b440.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...