Ga naar inhoud
GENEGEERD

Juridische zaken, wat je wel en niet wilt weten


12gauge

Aanbevolen berichten

bepaalde messen (vlindermessen en knipmessen b.v) zijn onderhevig aan lengte en breedte van het lemmet. dit geldt echter niet voor gewone vaste messen.

maar het bezit ervan is niet verboden.

bajonetten vallen onder weer een andere categorie en zijn verboden TENZIJ ze deel uitmaken van of bestemd zijn voor een verzameling. justitie ziet iedere bajonet als zijnde bestemd voor een verzameling.

1 bajonet kan immers het begin zijn van een verzameling.

 

Sinds 1mei van dit jaar is de niewe wwm van kracht dit houd in dat ALLE vlinder messen,valmessen,stilettos en veermessen verboden zijn.

tevens zijn alle vouwmessen(folders) met meer dan 1 snijkant verboden

vouwmessen met openings asist. zijn toegestaan mits in ongeopende toestand niet groter dan 28 cm

voor cat.4 wapens is vrijstelling verleend voor het in bezit hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

schreef al dat is per gemeente verschillend dat zou je moeten informeren.

maar tja hoeveel controles voert men uit op diegene met een wapenvergunning?

ik heb ze in de tijd dat ik een revolver had 2 keer gezien en na de koffie waren ze weer vertrokken............., welke controle?, ik schoot met een s & w 22 mm vanaf 1982 tot 2004.

ik wil op dit ogenblik keurig conform de wetgeving leven omdat ze dat eist en als men gaat eisen worden de lijntjes dat je iets mag steeds dunner en steeds scherper aangescherpt en als die nieuwe wet komt dat je de patronen en magazijnen in de club moet gaan bewaren dan stoppen er een hoop.

en mijn keuze is de handboog handteren en dan heb ik geen vergunning nodig en ik kan 7 dagen in de week schieten en ruim een jaar met mijn 35 pijlen doen, want dan steevast neem ik dan nieuwe carbon met een vikingpijlpunt, de wat oudere pijlen gaan in de koker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

terugslag viel wel mee een speldenprikker maar ik wilde iets raken :) waar ik mn dubbeltje tussen kon plaatsen.............. en niet met een stoere 9 mm waar de meeste na 6 x schieten een hoekje van t bord af wisten te schieten en geen arm meer overhielden en 3 weken niet kwamen omdat die terugslag net iets teveel was.

en kogels kosten toch steeds meer geld hoe vaker je op de baan stond.

ik heb n tijdje ook met de clock geschoten, maar beviel me toch niet.

weleens een 22 mm ingekerft............

maar de meeste hebben een goed bereik op 20 á 25 meter, daarna mag je alvast het geweer uit de kast gaan halen.

nu met de handboog schiet ik op 30, 60 en 90 meter en op de vlag 135 meter hier moet ik mij nog meer op bekwamen echter in nederland regent t in de zomer steeds vaker dus minder buiten oefenen en met de hand kruisboog op 25 meter dat gaat redelijk.

 

http://www.smith-wesson.com/webapp/wcs/stores/servlet/CustomContentDisplay?langId=-1&storeId=750001&catalogId=750051&content=11001

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat in de politieverordening

het COM (schietvereniging contactgroep oud mariniers) was daar strict in overigens en hing compleet aan de muur in adam-noord

 

Een sportschutter die een wapenvergunning wil

moet minstens 1 jaar lid zijn van de KNSA.

moet minimaal 18 keer per jaar daadwerkelijk schieten op de baan van de vereniging.

moet zijn wapen als hij dit thuis bewaart in een kluis doen die aan de muur verankerd is.

moet de munitie apart en niet in de buurt van de wapens bewaren.

krijgt ieder jaar onaangekondigde controle op bovengenoemde zaken door de politie.

heb gezocht maar kan t niet vinden in mn map kom daar op terug greener want ik moet t nog ergens hebben liggen.

 

dit is t stukje waar ik nog steeds kippevel van krijg: http://zembla.vara.nl/De-schietclub.10247.0.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Josd bedoeld een .(punt)22 is 5,5mm ;)

 

En oja...je hebt een vuurwapenverlof en geen vergunning.

 

[schoolmeestermode uit]

 

Sorry maar snap je punt niet zo

josd is een ex marinier dus hij weet waar die over praat(lees de posts)

ik zelf weet niet zo heel veel van dit vuwa wereldje dus ben blij met info van de kenners

maar als je op n post van josd wilt reageren moet je dat niet via mij doen

Grtz Partizan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Volgens mij zijn er landelijke regels wat gaat over wwm en dan met name hier op de site cat 1 tot 4. Handbogen(geen kruisboog ander cat.)mag je hebben, maar niet gebruiken. Politie en defensie hebben een geweldsmonopolie en mogen vuurwapens gebruiken, mits..........Als verlofhouder mag je je wapen thuis houden, maar inderdaad je patroonhouder en patronen moeten gescheiden opgeborgen worden en niet direct voor handen aanwezig zijn. Patroonhouders dienen leeg te zijn( of de trommel). Cat 4 zijn sierwapens, die je zou kunnen[gebruiken in geval van nood.

Dit is landelijk en de politie (bijzondere Wetten) zullen de verlofhouders controleren op wet en regelgeving van wet wapens en munitie.

Messen dragen aan de riem of bij je hebben ( maakt niet wat voor mes) is niet handig in een veiligheid-risicogebied ( door de burgemeester aangewezen) je word gelijk aangehouden.

Maar het is handig om je verstand te gebruiken en bij twijfel na te vragen hoe en wat bij bijzondere wetten.

 

groeten Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel SHTF is begonnen.

 

Al die wetten, velen zullen dan niet meer in acht genomen worden.

Denk dat het dan enkel zo is: Ieder voor zich.

Denk niet dat er nog boswachtertjes e.d. nonchalant door de bossen wandelen en je dan hard aanpakken als de hele wereld in rep en roer is en jij word aangetroffen met een wapen. Laat staan dat je (nog volgens de wet niet mag kamperen in bossen) een boete krijgt omdat je daar "woont".... Maar ja, ga er ook vanuit dat die mensen enkel over de paden lopen en niet dwars door het bosgebied waar waarschijnelijk de meeste bushcrafters zullen zitten, zouden ze nog daar zijn. Als ik hen was, ging ik ook voor mezelf gaan zorgen ipv nog steeds boswachtertje spelen.

 

Aan de andere kant, zullen er ook fanatieke wethandhavers zijn ookal krijgen ze geen salaris meer, maar gewoon omdat ze in hun baan geloven.

 

Dan is het gissen welke wetten nagevolgd worden tijdens en na SHTF...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het handig als mensen die willen weten hoe het zit de vragen stellen en mensen die weten hoe het zit daar antwoorden op geven.. Dan kunnen de mensen die denken dat ze weten hoe het zit daar ook iets van leren zonder dat ze kletspraat verkopen of verouderde wetgeving of zelfs fabels posten waardoor t topic volledig volloopt met kletspraat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar snap je punt niet zo

josd is een ex marinier dus hij weet waar die over praat(lees de posts)

ik zelf weet niet zo heel veel van dit vuwa wereldje dus ben blij met info van de kenners

maar als je op n post van josd wilt reageren moet je dat niet via mij doen

Grtz Partizan

 

Hoi Partizan,

 

Ik zie nu pas je reply.

Ik haakte in op jou grappige opmerking over de terugslag, vandaar. Ik was van mening dat jij, net als ik, dacht dat Josd een typefout had gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Partizan,

 

Ik zie nu pas je reply.

Ik haakte in op jou grappige opmerking over de terugslag, vandaar. Ik was van mening dat jij, net als ik, dacht dat Josd een typefout had gemaakt.

 

Hallo snap de verwarring

was een steekje onder water richting Josd ,hij is ook niet meer online geweest

en nee hij meende dat dus in alle ernst, dus dat is inkoppen voor een leeg doel;)

grtz Partizan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het handig als mensen die willen weten hoe het zit de vragen stellen en mensen die weten hoe het zit daar antwoorden op geven.. Dan kunnen de mensen die denken dat ze weten hoe het zit daar ook iets van leren zonder dat ze kletspraat verkopen of verouderde wetgeving of zelfs fabels posten waardoor t topic volledig volloopt met kletspraat.

 

Goed punt

mensen lees even de allernieuwste updates betreffend de CWM en de WWM

ga hier nu niet je eigen ideen lopen verkondigen,dat zaait allen maar verwarring

deze staan boven in bij de handige links

grts Partizan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast gerbewoner

Da's mooi balen. In de vorige wwm waren pijlen bedoeld om afgeschoten te worden met een boog opgenomen. In de nieuwe staat alleen nog maar "Pijlen" als categorie 1 wapen. Dat maakt ineens de pijltjes voor een blaaspijp tot een categorie 1 wapen. Jammer, wilde altijd nog graag een bigbore blaaspijp aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...