Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lyme ziekte!


Aanbevolen berichten

ik ben micro biologisch hoofdanalist in opleiding :3

 

en nee dram mijn kennis niet door ik geeft het door aan onwetende mensen

 

maarja als het nodig is ga ik in op serieuze vragen

 

Timo, ik was een heel vriendelijk stuk aan het schrijven over jouw onhandige wijze van kennis overbrengen. Toen las ik weer jouw reacties en dacht; dit gaat vriendelijk niet werken.

Snap jij Timo, dat wanneer jij mensen niet in hun waarde laat, je enorm arrogant overkomt, mensen je liever zien gaan dan komen en er werkelijk niemand iets van jou aan gaat nemen, of het nu wel of niet klopt?! iedereen is wat mij betreft welkom op dit forum maar wanneer je alleen maar in staat bent om er de Timo one-man show van te maken, vraag ik me af of je structureel iets toevoegt aan het forum, of dat je beter ergens op een vakforum rond kunt gaan hangen, waar jullie elkaar met alle enge beestjes mogen bestoken.

MENSEN ONWETEND NOEMEN KAN NIET!!! Ook jij weet niet alles en kunt zeker t.a.v communicatie, samenwerking, schrijfstijl en hoe je overkomt, nog veel leren.

In een SHTF situatie heb je hier in ieder geval m.i al een paar mensen die er geen probleem mee zouden hebben, jou in je sop gaar te laten koken, misschien moet je daar eens over nadenken. Mocht je zoals KS ergens insinueert autistisch zijn, dan geld mijn tekst niet, want dan kun je er weinig aan doen, maar dan moet je dat misschien even melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Bolo

owke stel maar en ik beloof me facebook taal te verminderen tot maximaal 1 xd per post ;)

(2 als het grappig is)

 

 

@frank

 

wat betreft de microbiologie zijn jullie idd ontwetend en het was niet heel handig van mij

ik geef gewoon goede raad ;)

 

les 1 : wikipedia niet doen als je geen expert ben

les 2 : microbewiki.be de naam doet ook niet veel goeds vermoeden

na 3 brieven van de UVA ,RUG en LUMC is er nu eindelijk een gigantisch deel aangepast.

iets over bacterien die niet bestonden dodelijker waren dan daar stond of uberhaupt structureel niet juist waren.

 

(als je middelbare school biologie gehad hebt leer je dat dieren en planten een dubbele naam hebben

bijvoorbeeld Cannis familiaris ( de hond)

zo ook bij bacterien nee Baccilus anthracis en E.coli zijn volgens ons niet verwant volgens die site is het een soort.

van daar google verstandig neem dan liever RIVM of een dokters site )

 

en ja heb het syndroom van asperger dat bevestigde ik al.

vandaar dat ik zo irritant veel weet over chemicalien en leuke micro organisme.

 

 

ik geef alleen ehbo /bhv / medisch advies ter betrekking op de beperking van infecties

 

en ja een autist kan bij de vrijwillige brandweer terecht komen

ik werk serieus ,nauwkeurig en veilig en ovezie alles

dus meer autisten zou zelfs soms handig zijn :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Timo, dan snap ik direct inderdaad jouw kennis en daarmee tegelijk jouw fixatie ( en dat weet je zelf wel). Goed dat je vermeld een asperger te zijn. T.a.v het nauwkeurig werken heb je helemaal gelijk, daar blinken jullie in uit.

Mensen, dit werpt een heel ander licht op de wijze waarop Timo reageert en handelt. Hij doet het niet om lastig te doen, maar omdat zijn vaardigheden t,a.v omgaan met mensen, anders ontwikkeld zijn dan die van de gemiddelde mens. Misschien kan of wil Timo dat zelf verder uitleggen en wanneer daar vragen over zijn wil ik daar eventueel ook nog wel antwoord op geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Timo, dan snap ik direct inderdaad jouw kennis en daarmee tegelijk jouw fixatie ( en dat weet je zelf wel). Goed dat je vermeld een asperger te zijn. T.a.v het nauwkeurig werken heb je helemaal gelijk, daar blinken jullie in uit.

Mensen, dit werpt een heel ander licht op de wijze waarop Timo reageert en handelt. Hij doet het niet om lastig te doen, maar omdat zijn vaardigheden t,a.v omgaan met mensen, anders ontwikkeld zijn dan die van de gemiddelde mens. Misschien kan of wil Timo dat zelf verder uitleggen en wanneer daar vragen over zijn wil ik daar eventueel ook nog wel antwoord op geven.

 

2 reacties :

bedankt

 

2e reactie : wow iemand die autisten begrijpt O__o

;) (duim omhoog )

 

maar ja idd ik ben vaak irritant met mijn kennis maar kan nuttig zijn .

en goddank weet ik nog niet alles .

 

ik kan snel overzichtelijk alles linken terwijl mijn werkplek soms echt een chaos is .

 

denken aan 4 studenten in zo kweek kamer.

mijn kast is altijd de grootte puinbak maar ik kan tot op heden alles vinden (mits het niet gejat is daar zijn studenten en zelfs profesoren nu al goed in na SHTF waarschijnlijk word het nog erger )

maarja er komen soms tot wel 250 monsters per persoon per dag binnen

 

ik leg dus sneller verbanden die jullie als niet asperger niet snappen.

 

simpele is met antibiotica zo als dat amoxicilline

waarom ik er op tegen ben

 

ik ga even een kleuter uitleg gebruiken niet omdat jullie dom zijn helemaal niet ;) maar omdat dat het duidelijkste is )

 

stel jij bent een bacterie en zit ergens lekker te zitten en je krijgt steeds het zelfde te eten macaronie bijvoor beeld.

eerst denk je lekker daarna eet je het tegen tot je het niet meer eet

 

bij bacterien is het zo eerst gaan ze dood aan antibioticum dan een beetje dan niet meer

daarom zijn de meeste biologen er zo op tegen op zelf te dokteren met antibiotica

het kan de shit later erger maken

 

 

maar @rank1964 thanks :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede tekentang is eigenlijk geen tang, maar een soort bankpasje, waarmee je de teek langs de huid wegschraapt.

Kijk ook even naar de tekenverwijderaar, die wordt aanbevolen door de patiëntenvereniging: http://www.lymevereniging.nl

 

 

Ja, zo had ik een man met één blauw been. Echt waar. Drie weekjes doxy en weg was het. Overigens is kans op Lyme na teken beet klein, niet leuk als je het hebt. Ut

 

Een teek kan waarschijnlijk het beste worden verwijderd met een pincet met dunne uiteinden, of met een speciale tekenverwijderaar (bijv. tekentang/tekenpincet) van goede kwaliteit. Niet elke tekenverwijderaar werkt even goed, vooral kleine teken en volgezogen teken zijn vaak lastig te verwijderen. In alle gevallen moet de teek zo dicht mogelijk op de huid worden vastgepakt bij de kop van de teek, waarbij er niet in het achterlichaam van de teek mag worden geknepen. Er mag ook niet aan het achterlichaam worden getrokken, want dan kan de teek in tweeën scheuren.Verwijder de teek zonder te draaien Irriteer de teek niet met olie, alcohol of vuur e.d., dit verhoogt de kans op besmetting!

 

Stap 1: teek beetpakken met pincet

teek-beetpakken-pincet.gif.b8d6bbb56d89999a4e6bbd8e28da0e3c.gif

 

Stap 2: teek uit de huid trekken

 

teek-omhoog-trekken.gif.ea2a72a788bc6488d9a4e561a06e7d5c.gif

Met een pincet met dunne uiteinden pak je de teek vanaf de zijkant beet, zoals op de afbeeldingen is te zien. Trek de teek voorzichtig recht uit de huid, in de lengterichting van de hypostoom, met langzaam toenemende kracht. Teken steken vaak een beetje scheef in de huid, dus niet loodrecht op de huid. Desinfecteer het bijtwondje na verwijdering van de teek met alcohol 70% of met jodium, en was de handen goed, liefst met desinfecterende zeep. De pincet kan na gebruik in kokend water worden gedesinfecteerd of een tekenverwijderaar op een door de fabrikant aangegeven manier.

 

Voorbeelden van teekverwijderaars:

http://www.enetorpet.nl

http://www.careplus.eu/nl/eerste-hulp-op-reis/tekenverwijderaar

http://www.teekweg.nl/

http://www.codaproducts.com/

http://www.otom.com/

http://www.byebites.nl/producten/steken-betenset/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen honderden (echt) teken van mijn honden verwijdert, en een paar van mijn vriendin, altijd met pincet met punt. Zo als de J.L. Nurse beschrijft.

Zelfs de kleine nimfen kan ik ermee uitkrijgen.

 

Werk super!

 

Belangrijk de teek er szm uit te halen, besmetting is duurt vaan even. Als je binnen 24 uur teek verwijdert is de besmettings kans kleiner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen honderden (echt) teken van mijn honden verwijdert, en een paar van mijn vriendin, altijd met pincet met punt. Zo als de J.L. Nurse beschrijft.

Zelfs de kleine nimfen kan ik ermee uitkrijgen.

 

Werk super!

 

Belangrijk de teek er szm uit te halen, besmetting is duurt vaan even. Als je binnen 24 uur teek verwijdert is de besmettings kans kleiner.

hey lekker( dit is wel erg gek)

op curacao, bonaire ect zijn de teken anders .ze zij geen dragers van lyme.de karpaten ziekte is ook een bacteria die overgedraght word door teken,maar allen je honden zijn er gevoelig voor.wees niet bang voor je vriendin dus.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 reacties :

bedankt

 

2e reactie : wow iemand die autisten begrijpt O__o

;) (duim omhoog )

 

maar ja idd ik ben vaak irritant met mijn kennis maar kan nuttig zijn .

en goddank weet ik nog niet alles .

 

ik kan snel overzichtelijk alles linken terwijl mijn werkplek soms echt een chaos is .

 

denken aan 4 studenten in zo kweek kamer.

mijn kast is altijd de grootte puinbak maar ik kan tot op heden alles vinden (mits het niet gejat is daar zijn studenten en zelfs profesoren nu al goed in na SHTF waarschijnlijk word het nog erger )

maarja er komen soms tot wel 250 monsters per persoon per dag binnen

 

ik leg dus sneller verbanden die jullie als niet asperger niet snappen.

 

simpele is met antibiotica zo als dat amoxicilline

waarom ik er op tegen ben

 

ik ga even een kleuter uitleg gebruiken niet omdat jullie dom zijn helemaal niet ;) maar omdat dat het duidelijkste is )

 

stel jij bent een bacterie en zit ergens lekker te zitten en je krijgt steeds het zelfde te eten macaronie bijvoor beeld.

eerst denk je lekker daarna eet je het tegen tot je het niet meer eet

 

bij bacterien is het zo eerst gaan ze dood aan antibioticum dan een beetje dan niet meer

daarom zijn de meeste biologen er zo op tegen op zelf te dokteren met antibiotica

het kan de shit later erger maken

 

 

maar @rank1964 thanks :p

 

ja maar hoe zit dat nou met die recestentie bij die antibiotica. zoals ik het lees in jouw makkelijke omschrijving komt het door gewenning van de bacterie aan de antibiotica. ??

hoe kan er een bacterie aan de antibiotica wennen als bij het afmaken van de kuur 100% van de bacterieen kapot moeten zijn.

ik heb van mijn schoonvader door gekregen ( hij is laborarts) dat de enige reden van recestentie is dat mensen de kuur niet afmaken zoals het zou moeten en daardoor een percentage van de bacterie cultuur blijft bestaan en deze zijn dan door het overleven van de kuur recistent???? deze vermeerderen zich weer en we hebben weer een antibiotica verloren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar hoe zit dat nou met die recestentie bij die antibiotica. zoals ik het lees in jouw makkelijke omschrijving komt het door gewenning van de bacterie aan de antibiotica. ??

hoe kan er een bacterie aan de antibiotica wennen als bij het afmaken van de kuur 100% van de bacterieen kapot moeten zijn.

ik heb van mijn schoonvader door gekregen ( hij is laborarts) dat de enige reden van recestentie is dat mensen de kuur niet afmaken zoals het zou moeten en daardoor een percentage van de bacterie cultuur blijft bestaan en deze zijn dan door het overleven van de kuur recistent???? deze vermeerderen zich weer en we hebben weer een antibiotica verloren.

 

 

dat is een optie.

als een bacterie went overleeft hij de volgende kuren ook wel.

 

de dummie uitleg :

zie een bacterie als ene kampeerend sukkeltje met een tas.(zijn genetische materiaal)

hij vind een 2e tas ( een extra ressistentie)

 

krijg je dan die kuur dan gaat sukkeltje zonder tasje 2 dood anders overleeft hij

 

zie het als een preppende bacterie ;)

 

de bacterien kunnen ook onderlind genetisch materiaal overdragen

-via opname van de delen van een kapotte bacterie

- de bacteriofagen

- labtestjes

 

dat draagt er ook aan bij niet alleen de kuur afmaken

 

ziekenhuis infecties zijn zo leuk.

veel antibiotica in hoge concentraties gevolg een MRSA

nu is het leuke er van (vind ik)

je kan aan VRE (vancomycine ressitente enterokok ) en een Methicilline(of multie ) Ressitente Sthapylococcus Aureus

samen kweken

wat gebeurt er dan zo als in ziekenhuizen :

ze dragen via de sexpillus de genen over

(ja bacteriesex komt het even plat op neer)

 

dus als die bacterien dat doen

ontstaat er een MRE of de dodelijke VRSA ( die is onder laboratorium omstandigheden gemaakt maar kan ook n de natuur ligt in amerika in gifpak lab ;) )

 

dan krijg je BRMO (bijzonder Ressistente micro organisme en heb je een gigantisch probleem.

 

 

dit is kunstmattige en klein stukje natuurlijke ressitentie

je hebt ook natuurlijke ressitentie

een antiviraal middel dood geen bacterie enzo ;)

 

zo genoeg uitleg?

(dit is wat ik leerde van mijn ARTS MB )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even zonder verder uitleg, gaat een beetje ver en kost me teveel tijd om uitvoerig antwoord te geven. Er is veel klepel en klok werk in deze discussie. Er is een nieuwe CBO richtlijn in ontwikkeling, over Lyme, die kun je Googlen, en lezen. Eind 2011 verschenen.

 

Voor wat betreft resistentie: bacteriën zijn in staat stukjes DNA over te dragen. Dat kan bijvoorbeeld info zijn hoe een bacterie zich kan wapenen tegen bepaalde stoffen, of antibiotica. Er zijnreeds bacteriën, bijvoorbeeld in water putten in India, die zoveel in contact zijn geweest met allerlei antibiotica, dat ze inderdaad resistent zijn tegen veel middelen. OP ZICH IS DAT GEEN PROBLEEM ALS JE GEZOND BENT. Wel als je baby bent, bejaard, of andere reden voor verlaagde weerstand.

Een andere reden en voorbeeld van resistentie van bacteriën voor antibiotica is het misbruik in de veeteelt en pluimvee houderij. Je gooit antibiotica door het eten van de dieren en voila, slimme beestjes.

Bacteriën, TBC en enkele andere uitzonderingen daargelaten, zullen niet direct een probleem gaan vormen. Virussen wel, dat komt omdat ze veel besmettelijker zijn.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even zonder verder uitleg, gaat een beetje ver en kost me teveel tijd om uitvoerig antwoord te geven. Er is veel klepel en klok werk in deze discussie. Er is een nieuwe CBO richtlijn in ontwikkeling, over Lyme, die kun je Googlen, en lezen. Eind 2011 verschenen.

 

Voor wat betreft resistentie: bacteriën zijn in staat stukjes DNA over te dragen. Dat kan bijvoorbeeld info zijn hoe een bacterie zich kan wapenen tegen bepaalde stoffen, of antibiotica. Er zijnreeds bacteriën, bijvoorbeeld in water putten in India, die zoveel in contact zijn geweest met allerlei antibiotica, dat ze inderdaad resistent zijn tegen veel middelen. OP ZICH IS DAT GEEN PROBLEEM ALS JE GEZOND BENT. Wel als je baby bent, bejaard, of andere reden voor verlaagde weerstand.

Een andere reden en voorbeeld van resistentie van bacteriën voor antibiotica is het misbruik in de veeteelt en pluimvee houderij. Je gooit antibiotica door het eten van de dieren en voila, slimme beestjes.

Bacteriën, TBC en enkele andere uitzonderingen daargelaten, zullen niet direct een probleem gaan vormen. Virussen wel, dat komt omdat ze veel besmettelijker zijn.....

 

je hebt een goede 80% goed ;) maar een kleine kant tekening.

er zijn bacterien van 300 meter diepte geisoleerd die tegen niks kunnen of tegen extreem veel.

 

en sommige bacterien zijn zoweizo een probleem .

kijk als jij TBC in neemt (voeding , wondje drinken ofzo ) nou ja maakt niet veel uit

maar als jij hem inademd dan wel.

 

borrelia burgdorferii wil het liefste in de bloedbaan.

(ziekte van lyme)

 

 

als jij gezond bent en listeria inneemt of zelfs HIV (even ter simpel voorbeeld dat het immuunsysteem faalt)

die bacterien over leven gewoon in de afweer cellen en het HIV virion ook.

 

andere immunogecompremiteerde mensen zijn : zwangeren , kinderen van -3 maanden tot pasgeborenen tot ongeveer jaar of 15.

(je immuunsysteem schommelt dan erg vaak denk aan puisten koortslip enzo)

 

 

en ja he keyser bacterien en virussen zijn slim :p

soms slimmer als mensen.

 

je hebt het over enkele uitzonderingen mogen dat er ongeveer 100 zijn?

je hebt vibrio cholerea extreem besmetelijk 10 deeltjes is ziekte

terwijl het polio virus 99.9% van de besmette mensen heeft geen infectie (dus geen symptomen)

 

dus je erg besmettelijk theorie over virussen kunnen we de prullenmand in schuiven ;)

hij is logisch maar je hebt meer micro organisme:

prionen moeilijk af te doden.

virionen- compleet virus

kijk een adeno virusje is zo erg niet verspreid snel beetje ziek (grieperig)

maar een filiovirus zo als EBOLA ja dan heb je een probleem 95% sterft

viroiden - genoom zonder mantel

Archea - vreemde bacterien die veel overleven voor zo ver bekent nog geen infecties bij mens

bacterien

 

anthax is standaart in grond aanwezig.

pseudomonas ook. leuke van die is hij kan met een soort erg veel ziekenhuis infecties geven

en brandwond infecties

voordeel hij ruikt lekker op de plaat naar linden bloessem.

 

in india bij voorbeeld is er een super TBC bug die tegen niks meer kan.

een salmonella die tegen 90% van de middelen ressitent is.

 

er zijn stammen op spciale labs (kunstmatig gemaakt of soms naturlijk zo geworden ) die kunnen tegen elk denkbaar middel

de BRMO S.aureus is de ergste

 

je kan er leuk mee spelen.

een extra ESBL gen er in (meer ressistentie )

of erger PVL gen (vleesetend gen)

 

 

 

bacterien kan je ook erg besmettelijk maken weet je waarom ?

we reizen zo veel.

als je nu zegt ik ga naar turkeije komt na een week terug kan je paar dozijn micro organisme mee nemen

 

 

maar Keyser wat ik zei over ressitentie klopt met wat jij zegt we zeggen het zelfde :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans echter dat je in een beschaafd land waar je goed let op hygiëne (!!!) In contact komt met erg vieze beestjes en er ziek van wordt, is net zo groot als een tijger beet; laatst is een jongetje gebeten omdat hij te dicht bij de kooi kwam....het kan wel, maar komt gelukkig niet heel veelvoor. En als het dan toch zo'n smerig beest is...helpt toch niets....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Mijn tante heeft aantal jaren geleden lyme gehad door tekenbeet. Duurde 3 jaar voor alles genezen was...

Werd gevolgd door centrum tropische ziekten om alles in goede banen te leiden ...geen grapje hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...