Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Ibrah24

Welke waterfilter zouden jullie adviseren voor (Nederlandse) slootwater(en)?

Recommended Posts

Had me op Reddit laten vertellen dat het helemaal niet zo'n goed idee zou zijn om slootwater te filteren, klopt dit? Hoe doen jullie dit? Aangezien we hier best veel slootjes hebben...

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Slootwater is opervlaktewater, en dit is vaak vervuild met insecticide, mest, virussen ,olie en benzine van auto’s etc.

Een gewoon filter zuivert dit niet. Sawyer mini etc zijn hiertegen nutteloos.

Ben dan ook benieuwd wat men hierover verteld, en welke goed functionerende filters men wel kan adviseren. 

Ben dit op WWW nog eigenlijk nergens echt duidelijk tegen gekomen.

• Leuk 1

Deze post delen

De enige manier is denk ik distilleren, en daarna verreiken met mineralen, calcium en andere bouwstoffen.

Wat ook nog zou kunnen is, uitwijken naar een natuur gebied, en daar op een afstand van natuurwater een gat in de grond maken en dat water er net zolang uitscheppen tot het water al een tijdlang glas helder is en dan nog een keer door een goede filter halen waar ook een actieve kool filter in zit.

Bij droogte met zonneschijn kan je nog gebruik maken van verdamping van gewassen en dat opvangen.

Er zijn ook bomen waar je vocht van kan onttrekken, ook nog eens gezond.

Er komen vast nog betere ideeën.

Het slootwater in de provincie groningen bevat al te veel zoutwater (verzilting) wegens grondverzakkingen.

Het water is in verschillende gevallen niet meer geschikt om het land mee te bevloeien.

En wat al eerder is genoemd is zeker het geval.

Deze post delen

Op 2-6-2020 om 21:43, steve zei:

Slootwater is opervlaktewater, en dit is vaak vervuild met insecticide, mest, virussen ,olie en benzine van auto’s etc.

Een gewoon filter zuivert dit niet. Sawyer mini etc zijn hiertegen nutteloos.

Ben dan ook benieuwd wat men hierover verteld, en welke goed functionerende filters men wel kan adviseren. 

Ben dit op WWW nog eigenlijk nergens echt duidelijk tegen gekomen.

Dat wordt inderdaad een duur filtertje met (relatief) korte levensduur: https://www.bushcraftshop.nl/s3-foam-waterfilter.html

• Leuk 1

Deze post delen

8 uur geleden, Jim90 zei:

Dat wordt inderdaad een duur filtertje met (relatief) korte levensduur: https://www.bushcraftshop.nl/s3-foam-waterfilter.html

Leuk ding , bij Sawyer voor 60 tot 90 dollar en dat is ongeveer dan ook de Euri prijs.

Bushcraftshop is dan bijna de helft duurder.

Dorst lijden of duur?

Als iemand naar USA gaat, misschien mee laten brengen?

Deze post delen

22 minuten geleden, Bealie zei:

Is LifeStraw hier niet goed genoeg voor?

Jazeker wel maar ik zou dan wel een lifestraw nemen die ook de virussen eruit filtert.

Deze post delen

Ik heb ergens eens opgevangen dat je ook zelf een filter kan maken, met gradaties van fijn zand tot ruwer gesteente, waardoor je dan al de meest gore zaken eruit filtert.

En daarna een sawyer, of iets dergelijks als tweede element?

Deze post delen

Op 2-6-2020 om 23:12, JJ&A zei:

De enige manier is denk ik distilleren, en daarna verreiken met mineralen, calcium en andere bouwstoffen.

Wat ook nog zou kunnen is, uitwijken naar een natuur gebied, en daar op een afstand van natuurwater een gat in de grond maken en dat water er net zolang uitscheppen tot het water al een tijdlang glas helder is en dan nog een keer door een goede filter halen waar ook een actieve kool filter in zit.

Bij droogte met zonneschijn kan je nog gebruik maken van verdamping van gewassen en dat opvangen.

Er zijn ook bomen waar je vocht van kan onttrekken, ook nog eens gezond.

Er komen vast nog betere ideeën.

Het slootwater in de provincie groningen bevat al te veel zoutwater (verzilting) wegens grondverzakkingen.

Het water is in verschillende gevallen niet meer geschikt om het land mee te bevloeien.

En wat al eerder is genoemd is zeker het geval.

@JJ&A

distillatie kan wel.

ik heb een distillatieketel en kolom en je kunt moeiteloos dit doen.

maar je mag niet onbeperkt water drinken uit zo'n ketel.

je verliest nl alle mineralen en andere goede stoffen die normaal in het water zitten.

als ik de ketel gereinigt heb wil ik nog wel eens een bekertje water eruit stoken om te drinken.

uiteraard heeft mijn ketel een totaal ander doel dan water maken.

ik maak er alcohol mee.

• Leuk 1

Deze post delen

13 uur geleden, Hermanusb zei:

@JJ&A

distillatie kan wel.

ik heb een distillatieketel en kolom en je kunt moeiteloos dit doen.

maar je mag niet onbeperkt water drinken uit zo'n ketel.

je verliest nl alle mineralen en andere goede stoffen die normaal in het water zitten.

als ik de ketel gereinigt heb wil ik nog wel eens een bekertje water eruit stoken om te drinken.

uiteraard heeft mijn ketel een totaal ander doel dan water maken.

ik maak er alcohol mee.

Maar dat is een ander forum. 

Destilleren is geen probleem, maar niet toegestaan met kolom/helm.

Maar uiteraard leerzaam voor de totale prepper.

Alcohol handgel wordt daar ook beschreven.

Deze post delen

10 uur geleden, steve zei:

Maar dat is een ander forum. 

Destilleren is geen probleem, maar niet toegestaan met kolom/helm.

Maar uiteraard leerzaam voor de totale prepper.

Alcohol handgel wordt daar ook beschreven.

Klopt.

dat forum zit ik ook op hoor.

mijn vorige ketel was van RVS maar die beviel niet.

nu volledig koper...

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...