Ga naar inhoud
GENEGEERD

Krachten bundellen met ieders expertise


Extreme Fuselier

Aanbevolen berichten

Ik ben al heel lang bezig om een vorm die werkt te vinden, maar zolang ik wil 'anoniem' blijft enz.

Een van de mogelijkheden is een prepaid telefoonkaart die anoniem is.

Maar dan leer je elkaar nog niet kennen.

Maar er zijn meer zaken voor mij, de afstand moet klein zijn, anders zijn de mogenlijkheden te beperkt.

Of concreet met een paar gezinnen of personen een bol bouwen enz, maar dan wil ik die mensen toc echt wel goed kennen enz..

 

Het blijft heel moeilijk.. Tot nu toe....

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Op het moment dat het echt misgaat heb je weinig aan een "groep" als de 1 in Pieterburen (boven in Groningen) en de ander op de st.Pieter, Maastricht zit!

 

Zorg ervaar dat je in je directe omgeving de verschillende skils van mensen te weten komt & gebruik die kennis op het moment dat het misgaat om je groep te organiseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Dusver zijn we het er denk ik over eens dat we eerst moeten categoriseren? Wie wil wat? Bug In/ Bug Out (waar en op welke wijze hiernaartoe)?

 

2 Radius bepalen waarin mensen binnen een bepaalde straal (bv 50km) en categorie(Bug in/Bug out) met elkaar in contact(nader vast te stellen op welke wijze) kunnen komen.

 

3 Scenario's voor een ieder bepalen. De een prept voor een Nucleair-scenario de ander voor een Economic-collapse. Kijken of hier overlap tussen te vinden is of dat er binnen deze scenario's valt te combineren anders opsplitsen. (het kan bv voor een budget prepper niet uit als hij puur voor Economic collapse wil preppen om bv een Fall-out shelter te bouwen omdat de ander in de groep dit noodzakelijk vindt)

 

4 Groeps aantallen bepalen en kijken indien groepen te klein of te groot zijn hoe deze het beste zijn te verdelen/samenvoegen zodat elke groep optimaal is voorzien in verschillende skills/kwaliteiten. Op deze manier kunnen de groepen bv los van elkaar opereren maar wel elkaar ondersteuning bieden indien nodig. (meerdere bol locaties 10km van elkaar vandaan bv, waarin in elke groep is voorzien van: knokploeg/medic's/werkers/tactische leider(s) etc..

 

Wellicht handigste om dit op een meeting uit te praten of om een nieuw draadje te openen met een poll/meer keuze formulier waarbij iedereen zijn punten aangeeft?

 

*voeg toe of verbeter als ik wat ben vergeten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat de paar mensen die ik ken die preppen in andere delen van het land wonen.

 

Hier zit ik tussen de "Belachelijk, ons kan niks gebeuren. Denk toch eens positief." crowd. Die zeg ik dus niks.

 

Daarom doe ik niks aan communicatiemiddelen. Mobiele telefoon valt bij een stroomstoring uit omdat er geen noodstroomvoorziening is (zelf twee keer meegemaakt). Dus ik zal het toch zelf moeten zien te rooien. Is nu ook al (met de "ieder voor zich en God voor ons allen" mentaliteit) dus het zal na SHTF niet anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=TyrionLannister;24581

 

 

Daarom doe ik niks aan communicatiemiddelen. Mobiele telefoon valt bij een stroomstoring uit omdat er geen noodstroomvoorziening is (zelf twee keer meegemaakt).

 

Ik neem aan dat je geen walky-talky en dergelijke bedoeld maar toch wel AM/HAM-radio om bv op de hoogte te blijven van zaken? Kennis is macht helemaal in een SHTF-situatie. .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat de paar mensen die ik ken die preppen in andere delen van het land wonen.

 

Hier zit ik tussen de "Belachelijk, ons kan niks gebeuren. Denk toch eens positief." crowd. Die zeg ik dus niks.

 

Daarom doe ik niks aan communicatiemiddelen. Mobiele telefoon valt bij een stroomstoring uit omdat er geen noodstroomvoorziening is (zelf twee keer meegemaakt). Dus ik zal het toch zelf moeten zien te rooien. Is nu ook al (met de "ieder voor zich en God voor ons allen" mentaliteit) dus het zal na SHTF niet anders zijn.

 

Stroomstoring of niet, bij vrijwel iedere SHTF situatie zal het mobiele netwerk platliggen vanwege het hoge piekgebruik op dat moment. Wil je communiceren met andere preppers dan zullen alternatieve middelen noodzakelijk zijn, zoals HAM-radio bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Dusver zijn we het er denk ik over eens dat we eerst moeten categoriseren? Wie wil wat? Bug In/ Bug Out (waar en op welke wijze hiernaartoe)?

 

2 Radius bepalen waarin mensen binnen een bepaalde straal (bv 50km) en categorie(Bug in/Bug out) met elkaar in contact(nader vast te stellen op welke wijze) kunnen komen.

 

3 Scenario's voor een ieder bepalen. De een prept voor een Nucleair-scenario de ander voor een Economic-collapse. Kijken of hier overlap tussen te vinden is of dat er binnen deze scenario's valt te combineren anders opsplitsen. (het kan bv voor een budget prepper niet uit als hij puur voor Economic collapse wil preppen om bv een Fall-out shelter te bouwen omdat de ander in de groep dit noodzakelijk vindt)

 

4 Groeps aantallen bepalen en kijken indien groepen te klein of te groot zijn hoe deze het beste zijn te verdelen/samenvoegen zodat elke groep optimaal is voorzien in verschillende skills/kwaliteiten. Op deze manier kunnen de groepen bv los van elkaar opereren maar wel elkaar ondersteuning bieden indien nodig. (meerdere bol locaties 10km van elkaar vandaan bv, waarin in elke groep is voorzien van: knokploeg/medic's/werkers/tactische leider(s) etc..

 

Wellicht handigste om dit op een meeting uit te praten of om een nieuw draadje te openen met een poll/meer keuze formulier waarbij iedereen zijn punten aangeeft?

 

*voeg toe of verbeter als ik wat ben vergeten :)

In grote lijnen wel mee eens. In welke gevallen is groepsvorming een must ? Ik denk dan aan een scenario waar er geen kans op verbetering op de korte termijn meer is, het puur survival is en je veilige havens moet opzoeken. Het is dan waarschijnlijk totale chaos en weet je niet of je "buddies" nog in leven zijn om elkaar op te zoeken. Hoe werk je hier een plan voor uit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In grote lijnen wel mee eens. In welke gevallen is groepsvorming een must ? Ik denk dan aan een scenario waar er geen kans op verbetering op de korte termijn meer is, het puur survival is en je veilige havens moet opzoeken. Het is dan waarschijnlijk totale chaos en weet je niet of je "buddies" nog in leven zijn om elkaar op te zoeken. Hoe werk je hier een plan voor uit ?

 

Daar is dan wel een oplossing voor te vinden, dat zien we wel als we bij punt B zijn. Eerst stap A dan niet? HAM-netwerk/walky-talky grid/postduif/GPS/Messengers? En juist omdat het chaos is dan zou het verstandig zijn om in een georganiseerde en voorbereide colonne te reizen/verblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Daar is dan wel een oplossing voor te vinden, dat zien we wel als we bij punt B zijn. Eerst stap A dan niet? HAM-netwerk/walky-talky grid/postduif/GPS/Messengers? En juist omdat het chaos is dan zou het verstandig zijn om in een georganiseerde en voorbereide colonne te reizen/verblijven.

De voordelen van een georganiseerde groep lijken me wel duidelijk. Er moet wel genoeg animo zijn. Wie heeft hier nog meer interesse in ? Of is het algemene beeld dat we nog te ver verwijderd zijn van een totale Armageddon ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...