medan Geplaatst: 20 mei 2012 Delen Geplaatst: 20 mei 2012 om af te trappen ben ik wel benieuwt waar jullie gebruik van maken. ik zelf gebruik het volgende... midland ct 790 porto uniden pc 404 mobiel magnum s9 mobiel alinco dx r8e scanner en heb nog een basis bak waar ik zo geen merk of type op kan vinden.. enigste wat er op staat is eigendom van de ptt dit alles draait met 2 zelfbouw antennes waar ik vrij weinig over kan zeggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 10 juni 2012 Delen Geplaatst: 10 juni 2012 Drie mobiele 27 mc sets, twee voor in de auto's een als basisstation. Twee portofoontjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 14 juni 2012 Delen Geplaatst: 14 juni 2012 dx5000 president grant export draad antenne en een GPA mobiel een teamroadcom export met 100w lineair + wat spul op reserve liggen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 14 juni 2012 Delen Geplaatst: 14 juni 2012 Ik helemaal niks nog. Maar ik vond het geen kwaad kunnen mee te lezen en dan zelf iets aan te schaffen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Benny Geplaatst: 15 juni 2012 Delen Geplaatst: 15 juni 2012 2x 27 MC bakkies eentje voor inde auto een paar standaard walkie talkties een scanner HAM ik zie het wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 25 juni 2012 Delen Geplaatst: 25 juni 2012 Nog niks.....vroeger wel 27mc gehad en k ga zeker wat zendapp aanschaffen..K hoop hier wat wijzer te worden over de keuzes die k maken moet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 10 september 2012 Delen Geplaatst: 10 september 2012 rigs: President Lincoln, Danita 640. antennes: Montova 8 Turbo Albrecht All Band 61700 Discone Antenne Wilson 1000 Mobiele magneetspriet Diamond SX-200 SWR/POWER meter 4x Ranex Horloge Portofoons. bereik ±1Km. 1x 13,8v 10Amp voeding 1x 13,8v 3-5Amp voeding 20meter dikke Coax 10 meter dunne coax, en een doos vol extra onderdelen Ik neem in mijn setuplijst toch ook mijn laptop mee, in combinatie met een DVB-T stick en de juiste software heb ik hier een all-band scanner van gemaakt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roeier Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Die horloge portofoons lijken me wel geinig... Doen die het een beetje? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 21 oktober 2012 Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 ze zijn inderdaad geinig... maar meer ook niet... leuk voor de korte afstanden, maar geen degelijke kwaliteit hoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Orca2000 Geplaatst: 1 november 2012 Delen Geplaatst: 1 november 2012 Heb nog niets aangeschaft, gaat in de toekomst wel gebeuren. Heb me laten wijsmaken dat een "President Johnson II" of een midland wel goede bakkies zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hotmeeler Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 ik heb mijn oude verhuisdozen eens doorzocht en nog wat aanvullingen gevonden. 2 x CB mobiel en porto, 2 pmr, 1 thuraya sat / gsm telefoon, mini scanner en een HDSDR (dvb-t stickie) met toughbook en infrastructuur om alles enige tijd aan de gang te houden. Alleen antennes moet ik nog iets voor verzinnen. Als ik dat zo even bekijk is het best veel, nou ja beter 1 ding teveel dan 1 te weinig. ben benieuwd wat andere op de plank hebben liggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 4 november 2012 Delen Geplaatst: 4 november 2012 Mobiele setup, met twee locaties met vaste masten.. 1. Breedband VHF/UHF mobilifoon Alinco 1. Condor UHF mobilofoon 1. Breedband VHF/UHF portofoon Alinca 8 UHF portofoon, merk Entel 9 Kenwood Portofoons UHF (4 afgeschreven) 4 wouxen Portofoons VHF/UHF 3 27Mc Mobiele mobilofoons (1 DX-5000 en twee kleinere varianten) 2 Scanners met discrimitor uitgang Natuurlijk met mobiele antennes, accus, een paar vaste antennes UHF/VHF en 27MC, Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 4 november 2012 Delen Geplaatst: 4 november 2012 Op 't moment niets aangesloten, maar ik heb: - Een Danita 640 FM met een 100W lineair (geschikt voor AM/FM/SSB) en een SWR meter - Een Uniden Bearcat 780 XLT scanner - Twee PMR porto's Voor de scanner heb ik een magneetvoet antenne die gemaakt is voor de 70cm en 2m amateur banden. Voor de bak heb ik een mobiele antenne en een hele simpele 5.5m lange draadantenne (open dipool). Ik wil eigenlijk een hoop meer radio spul, helaas geen budget voor... een HF HAM radio, een 70cm/2m/10m HAM radio, meer CB's, zowel basis als porto. Ook wil ik graag een stapeltje packet modems, die aan de CB's kunnen. En uiteraard een voorraadje antenne's, voedingen en lineair's Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vdwalle Geplaatst: 3 januari 2013 Delen Geplaatst: 3 januari 2013 ik zie nog geen call signs is dat bewust? Ik ben 2m en 70cm voor de korte afstand met 2 bami portos 3 watt (programmeerbaar kunnen ook als marifoon dienen) met externe antenne indien nodig X50 yaesu ft 7800 vaste 2m en 70cm in de auto met externe magneet antenne keuze van 1 tot 50 watt. yaesu ft857 voor de lange afstand 10, 20 en 40 meter met draadantennes. Ik geloof niet in universele antennes met tuners en natuurlijk staande golf meter om alles heel te houden en mooie signalen te sturen grtz vdwalle Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 5 mei 2013 Delen Geplaatst: 5 mei 2013 Momenteel heb ik een Emperror Ninja (lees president) maar eigenlijk is die van @Alice. (ooit kado gedaan) Ik heb al aardig wat bakken versleten/voorbij zien gaan: K-po DX5000, President Lincoln opgevoerd en standaard, President Harry 2, en nog wat andere bakkies. Heb laatst een Alan 42 multi porto besteld met een hyflex antenne van 54cm. Ook eergister een GPA 1/2 gekocht voor een habbekrats. Ik wil weer een wat robuustere bak gaan aanschaffen maar weet nog niet wat. Had een Imax 2000 antenne maar is helaas verkocht. En de rest kun je lezen in mijn onderschrift bedenk ik me net 19LV026 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 15 mei 2013 Delen Geplaatst: 15 mei 2013 Mijn ''vaste set up'' is veranderd na een mooie workshop van @Kans. Ik heb nu staan: Een zware voeding voor mijn ''nieuwe'' oude President Lincoln. Een Zetagi HP 201 SWR meter en een GPA basis antenne. Die basis antenne word met de tijd vervangen door een Imax 2000 van Solarcom. Daarnaast komt er nog een sigaretten plug voor de lincoln, zodat ik deze ook in de auto kan gebruiken. De antennes voor op de auto zijn een Little Will en een Wilson 5000. Verder wil ik eigenlijk nog van die glasfiber maststokken aanschaffen om ergens op een bol en communicatie basis op te kunnen zetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 8 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2013 Hier heb ik: Danita 640 Satcom 1000 Midland (type zoek ik nog even op) BasisAntenne Solarcon A99 incl radialen Mobiele antenne Sirio 1x versterker 30 W 1x versterker 100 w Voedingen 13,8 volt 3A, en variabel 5A Antennematcher Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wonderland Geplaatst: 14 september 2013 Delen Geplaatst: 14 september 2013 Vandaag mijn emperor uit de auto gehaald en de Lincoln passend gemaakt: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 23 oktober 2013 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2013 wat zit er nou onder je Lincoln? een muis? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten