fightermo Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Beste medepreppers, Lang over nagedacht om dit te plaatsen maar laat ik het toch maar doen. Ik wil jullie graag mijn BOB laten zien en de inhoud daarvan. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie misschien nog tips voor mij hebben? Ik zou zelf graag nog iets van goal zero willen toevoegen zodat ik mijn telefoon zou kunnen opladen. Maar hier moet ik nog even voor sparen. Onder aan de foto's en hier een lijstje met wat er allemaal in zit: Inhoud: care plus first aid kit microfibre handdoek 4x lightstick 8-12 uur 2x hygiënische doekjes 10x wegwerp handschoenen waterdicht opbergdoosje (belangrijke papieren, geld, tondel en aansteker) 7x aansteker 4x spanbanden rekband vaseline 125ml 2x noodvoedsel water filter + accessoires Bear Grylls ultimate survival kit Bear Grylls ultimate survival knife zaklamp + 2 reserve batterijen touw 15 meter 16x batterijen normaal 16x batterijen klein Iphone 6/5s oplader hoofdtelefoon voor muziek 3x mondkapje kleine stukjes touw ducktape wd40 1,5liter water2 riem aluminium folie doosje met usb, oplader en elektronische accesoires hangmat militaire pan camouflage kleurige hoed bandana etui met verschillende mogelijkheden van vuur maken + puntenslijper multitool extra zakmes extra zaklamp +kompas 2x portofoons zakdoekjes antibacteriële handgel extra paar sokken wegwerp poncho thermo broek etui met snickers en mars repen doosje met verschillende inhoud: 2x condooms veel elastiekjes oordopjes tegen hard geluid opwindbaren zaklamp kleine tie rips pennen wattenstaafjes lippen balsem 1x aansteker zakdoekjes desinfecterende handgel stift Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RaptorNLD Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Nice. Altijd leuk om dit soort dingen te bekijken. Doe je zelf ook weer tips van op. Tips van mijn kant: - Ik mis een kaart. Als je bug out doet is een kompas handig, maar is een kaart net zo belangrijk. Gewoon een bij de ANWB halen. Als je lid bent, kun je ze gratis afhalen. - De hoeveelheid batterijen zou ik minder doen ivm het gewicht. Zoals je al zei, ben je op zoek naar goal zero om batterijen op te laden. Icm een kleine batterijlader en wat reserve oplaadbare batterijen, kom je een heel eind. - Het aluminiumfolie zou je nog van de rol kunnen halen en opvouwen. Anders zou je bijvoorbeeld je batterijen of iets anders in de rol kunnen stoppen om ruimte te besparen. De rol zelf is tenslotte hol. Dit is het eerst dat mij opvalt. Mocht ik nog op iets komen, dan laat ik dat nog weten. Maar leuke BOB. Bedankt voor het delen! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fightermo Geplaatst: 17 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2015 @RaptorNLD bedankt voor de tip. Ik ga er wat mee doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mr mayhrm Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 My 2 cents: Is meer een GHB dan een BOB niet? Die ducktape kan compacter opgerold worden 7 aanstekers? Wat ga je doen met die WD40? Ik mis een tarp. Ik zou ipv een wegwerpponcho een kwalitatiever en warmer iets in je tas steken. Wc papier. Heb je medicijnen bij? Iets tegen koorts en wat loperamide kunnen echt het verschil maken. Succes ermee! Welke tas is het trouwens? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Zoals vermeld zijn 7 +1 aanstekers overdreven . Beter de helft minder en een firesteel . En wat zit er in het groene doosje naat het water? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Wat ga je doen met die WD40? Is een goede accelerator om bv houtzaagsel sneller een vonkje te doen opnemen, spuit het maar eens op een wattebolletje tussen een gesplitste tak, je hebt dan een grote lucifer om je hoopje tondel aan te steken. ook handig om je messen te reinigen, je multitool en vouwmessen te onderhouden (--> is niet giftig itt bv balistol maar je moet het ook niet gaan drinken). ook kan dit spul goed ontvetten, (beginnend) roestige bouten terug los te krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 -stift...om iets te markeren?...denk dan eerder aan (stoep)krijtjes en wascokrijt, daarmee kan je goed markeren op muren en straten. -porto's...je bent met zijn tweetjes? Het is al gezegd maar ik mis ook een tarp. En waar gebruik je alufolie voor?Waterfilter zie ik niet in je lijst,volgens mij wel op foto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bennie Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Een reddingsdeken (alu deken), zitten er daar een paar van in je ehbo kit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Is een goede accelerator om bv houtzaagsel sneller een vonkje te doen opnemen, spuit het maar eens op een wattebolletje tussen een gesplitste tak, je hebt dan een grote lucifer om je hoopje tondel aan te steken. ook handig om je messen te reinigen, je multitool en vouwmessen te onderhouden (--> is niet giftig itt bv balistol maar je moet het ook niet gaan drinken). ook kan dit spul goed ontvetten, (beginnend) roestige bouten terug los te krijgen. Sorry maar qua WD40 vs Ballistol is het volgens mij precies andersom en is Ballistol juist veilig voor voedsel en WD40 juist niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fightermo Geplaatst: 17 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2015 Een trap heb ik zeker er naast nog. maar die zit niet in de tas daarom had ik het er niet bij. Ik denk dat ik hem toch maar aan de zij kant van de tas ga vastbinden. met wd40 kan je een hoop dingen doen. Kijk maar is op youtube. Bedankt voor alle tips Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 met wd40 kan je een hoop dingen doen. Kijk maar is op youtube. Waar gebruik jij wd40 voor...kijk maar youtube...sorry, ik vind die houding erg vreemd. Mensen geven je tips en commentaar opdat je er wat van opsteekt...en jij vindt het genoeg om je er met youtube filmpje vanaf te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Sorry maar qua WD40 vs Ballistol is het volgens mij precies andersom en is Ballistol juist veilig voor voedsel en WD40 juist niet. Kijk maar eens op de achterkant van een flesje WD-40 er staat enkel vlambaar op... zelf gebruik ik geen ballistol omdat ze me ooit eens verteld hebben dat het juist wel giftig is iets met de chemische reactie in contact met het metaal. wd 40 reinigt en maakt los maar is eigenlijk geen smeermiddel... ik zou beide dingen gewoon niet puur consumeren. ik gebruik al meer dan 5 jaar wd-40 om oa koksmessen na het slijpen goed te reinigen en vervolgens met een keukenroldoekje het te drogen...Ben er nog nooit ziek van geworden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 [video=youtube;-IoZWlVYsLU] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fightermo Geplaatst: 17 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2015 @Stuudje Omdat ik hier niet ga uitleggen voor wat voor dingen WD40 allemaal te gebruiken is. Dan verwijs ik dus naar youtube daar staan genoeg filmpjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fightermo Geplaatst: 17 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2015 @Stuudje precies wat @carismo zojuist geplaatst heeft Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Kijk maar eens op de achterkant van een flesje WD-40 er staat enkel vlambaar op... zelf gebruik ik geen ballistol omdat ze me ooit eens verteld hebben dat het juist wel giftig is iets met de chemische reactie in contact met het metaal. wd 40 reinigt en maakt los maar is eigenlijk geen smeermiddel... ik zou beide dingen gewoon niet puur consumeren. ik gebruik al meer dan 5 jaar wd-40 om oa koksmessen na het slijpen goed te reinigen en vervolgens met een keukenroldoekje het te drogen...Ben er nog nooit ziek van geworden. Kijk eens hier bij info van de fabrikant, onder "hazards indentifaction": http://wd40.com/files/pdf/msds-wd482671453.pdf En dan die van Ballistol: http://www.ballistol.com/faqs/ --> [h=3]Is Ballistol non-toxic?[/h]Ballistol does not contain ingredients considered hazardous by the FDA. It does not contain any ingredients which may be harmful for warm-blooded organisms, reptiles or aquatic organisms (if used as directed). Wat niet betekent dat je het moet drinken maar voor voedselbereiding is het veilig. Dat is ook de consensus als je op veel messen forums rond kijkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Wd40 al eens als vlammenwerper gebruikt? Lukt mij niet. Straks maar even mijn bob plaatsen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Kijk eens hier bij info van de fabrikant, onder "hazards indentifaction": http://wd40.com/files/pdf/msds-wd482671453.pdf En dan die van Ballistol: http://www.ballistol.com/faqs/ --> Wat niet betekent dat je het moet drinken maar voor voedselbereiding is het veilig. Dat is ook de consensus als je op veel messen forums rond kijkt. die safety labels betreft direct contact met organisch materiaal... niet om de reactie met metaal... daar zie ik van beide niets op terug. ook als iets toxisch en gevaarlijk is, moeten volgende labels erop staan. - toxic - harmful - (gevaarlijk voor het millieu) en dat is bij wd-40 niet het geval Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pr3pper Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Je kan dit topic ook eens bekijken: http://preppers.nl/forum/showthread.php?t=372 De perfecte rugzak/tas: INCH/BOB, EDC en GHB Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Het gaat om direct contact met organisch materiaal... niet om de reactie met metaal... Ook Ballistol reageert enigszins met metaal, daarom kan het ook gebruikt worden om metaal op te poetsen. Uit alle tests blijkt echter dat dit zo minimaal is dat Ballistol gezien wordt als voedsel veilig. Dat kan niet gezegd worden over WD40 en het is dus een slecht advies om dat te gebruiken voor je messen die ook met voedsel in aanraking komen. De agressiviteit van WD40 blijkt ook al uit die datasheet die ik eerder postte. Ik heb nu ook die van Ballistol gevonden en naar mijn mening zijn de verschillen evident. https://www.baileysonline.com/msds_sheets/PDFs/ballistol.PDF Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
carismo Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Ook Ballistol reageert enigszins met metaal, daarom kan het ook gebruikt worden om metaal op te poetsen. Uit alle tests blijkt echter dat dit zo minimaal is dat Ballistol gezien wordt als voedsel veilig. Dat kan niet gezegd worden over WD40 en het is dus een slecht advies om dat te gebruiken voor je messen die ook met voedsel in aanraking komen. De agressiviteit van WD40 blijkt ook al uit die datasheet die ik eerder postte. Ik heb nu ook die van Ballistol gevonden en naar mijn mening zijn de verschillen evident. https://www.baileysonline.com/msds_sheets/PDFs/ballistol.PDF Ik heb deze manier van reinigen geleerd van mensen die in grootkeukens en industriële keukens werken, die het op hun beurt als tip hadden gehad van iemand van de voedselinspectie... na het slijpen, stroppen en tussentijds wetten blijven er vaak metaal deeltjes in de poriën zitten en die moeten eruit...(waar wd40 perfect voor werkt) nadien worden ze aldus nog wel gespoeld met lauw water vervolgens droog gewreven en opgepoetst met een vaatdoek. Messen en gebruiksvoorwerpen die hoofdzakelijk voor voedsel gebruikt worden zijn meestal uit rvs en moeten niet geolied worden maar gereinigd in de poriën en dat is hetgene wat wd40 doet, ballistol is hoofdzakelijk een olie ....(weet je welke labels er staan op de reinigingsspullen van de inox-panelen, keukenbladen en dampkappen in grootkeukens? achteraf moeten deze items afgespoeld worden met water en gedroogd worden met een propere doek, dat geldt voor andere items. Ik probeer mensen te behoeden van slecht advies betreft veiligheid oa boogpezen, en materiaal waar ik toch enige ervaring met het doel het als een waarschuwing mee te geven, niet om de geloofwaardigheid in twijfel te trekken... echter ervaar ik jou reactie als het gene ik bij andere niet wil doen... (kan mijn interpretatie zijn) Het eerste wat mensen moeten doen is kijken naar waarschuwingslabels. ik kwam en kom door mijn beroep mijn werk dagelijks in contact met toxische producten en die gevaarlijk zijn voor de omgeving... bij wd 40 staat er enkel dat het vlambaar is en verder niets als het echt zo'n zooi is als jij voorstelt zijn ze glashard in overtreding. Het duidelijk verschil tussen ballistol en wd 40 is dat je bij olie het vaak erop laat als bescherming en bij een reinigingsmiddel het alsnog moet spoelen voor je het materiaal gaat gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
EddyCorleone Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Goede inhoud, wat voor merk tas is dat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fightermo Geplaatst: 17 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2015 hoezo dit? Hallo @fightermo, Je kan hier een schat aan informatie vinden met meer dan 12.500 onderwerpen en meer dan 380.000 berichten kan je hier uren ( eigenlijk dagen zo niet weken ) doorbrengen en als je iets niet weet, is er altijd wel iemand die je op weg kan helpen. Ikzelf ben een stuk wijzer geworden en voel me helemaal thuis op deze site met nog +/- 650 actieve leden. Er is zoveel informatie te vinden hier, dat je tijd te kort komt. Ben ook al aardig verslaafd aan deze site, pas maar op, voor je het weet ben je het ook:o Kijk ook eens op :Forum - Preppers.nl FAQ Hier kan je antwoorden vinden op vragen over hoe het forum werkt. Gebruik de links of de zoek box hieronder om je weg door het forum te vinden. Zie ook: Wegwijs op het forum van Loreen. Met vriendelijke groet, Popeye. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fightermo Geplaatst: 17 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2015 @EddyCorleone miltec us assault backpack Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 18 november 2015 Delen Geplaatst: 18 november 2015 hoezo dit? waarschijnlijk heeft popeye jouw inschrijvingsdatum over het hoofd gezien;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.