Tom Geplaatst: 3 november 2015 Delen Geplaatst: 3 november 2015 Een mooi maar duur gereedschap, alleen hier te koop. http://shop.wolfswinkel.nl/bijlenshop/kloofbijlen/gransfors-bruks-487-kloofijzer-froe?src=googlemerchant&gclid=CIHY9crm9MgCFSP4wgodG9IMdg Wat een vreemde bijl denk men al gauw, maar je kunt er wel mooie rechte stukken hout mee kloven. Op youtube nog meer toepassingen te vinden. Voor de smid is het eenvoudig zelf te maken, deze prepper beschrijft hoe hij het doet http://www.thesurvivalistblog.net/froe-overlooked-prepper-tool/ Voor de houtkachel als men zelf hout klooft een mooie tool. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 3 november 2015 Delen Geplaatst: 3 november 2015 Hoe gebruik je zo'n ding eigenlijk? Met iets erop slaan zoals bij het batonnen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tom Geplaatst: 3 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2015 Hoe gebruik je zo'n ding eigenlijk? Met iets erop slaan zoals bij het batonnen? Ja en je kunt er ook mooie resultaten mee bereiken bijvoorbeeld houten dakpannen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AWOL Geplaatst: 3 november 2015 Delen Geplaatst: 3 november 2015 Hoe gebruik je zo'n ding eigenlijk? Met iets erop slaan zoals bij het batonnen? Yep, batonnen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 3 november 2015 Delen Geplaatst: 3 november 2015 @Tom en @AWOL Weer wat geleerd! Handig ding om shingles mee te maken. Dat scheelt een hoop zaagwerk! Wellicht geen vervanging voor de kloofbijl, als er wat knoesten in het hout zitten zal zo'n kloofijzer wat minder fijn werken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 3 november 2015 Delen Geplaatst: 3 november 2015 even voor de duidelijkheid dit is niet bedoeld om te kloven maar om planken te maken. Erg oud stukje gereedschap. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mr mayhrm Geplaatst: 3 november 2015 Delen Geplaatst: 3 november 2015 Knap. Spijtig genoeg groeit hier geen ceder en met eik of beuk zal dit niet lukken vrees ik. Met welk inheems hout zou je dit kunnen gebruiken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 3 november 2015 Delen Geplaatst: 3 november 2015 Amerikaanse eik denk ik, en es. Iep ook nog wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 Heeft iemand nog een link waar een froe te koop is? Wolfswinkel heeft hem niet meer tot de 19e van feb 2016. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimidrie Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 @MyronPreps baptist.nl heeft hem ook in het assortiment, gransfors-bruks-487-kloofijzer. Hopen dat zij hem wel snel kunnen leveren! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 @MyronPreps baptist.nl heeft hem ook in het assortiment, gransfors-bruks-487-kloofijzer. Hopen dat zij hem wel snel kunnen leveren! Top! thanks:) EDIT: verwachtte levertijd begin 2016.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loreen Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 Top! thanks:) EDIT: verwachtte levertijd begin 2016.... Mooi verjaardagskado Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dimidrie Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 Top! thanks:) EDIT: verwachtte levertijd begin 2016.... Oh balen !! je kunt mazzel hebben op marktplaats voor een oud kloofijzer. Je zou aanbeider "boekensmid' op marktplaats eens kunnen mailen, die heeft veel van dit soort gereedschappen. Succes! @Loreen idd een mooi verkaardagskado; ik ben ook jarig in het voorjaar. Ik zet hem alvast op mijn lijst! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 Soms zijn artikelen in Nederland niet leverbaar maar in Duitsland wel. Kijk daar eens. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 20 november 2015 Delen Geplaatst: 20 november 2015 Mooi verjaardagskado uhu:( Oh balen !! je kunt mazzel hebben op marktplaats voor een oud kloofijzer. Je zou aanbeider "boekensmid' op marktplaats eens kunnen mailen, die heeft veel van dit soort gereedschappen. Succes! @Loreen idd een mooi verkaardagskado; ik ben ook jarig in het voorjaar. Ik zet hem alvast op mijn lijst! Ga ik daar even kijken:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 6 december 2015 Delen Geplaatst: 6 december 2015 Met het Keyser Suze Zombie knife kun je prima klieven. Mooie planken hoor. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.