JJ&A Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Wij hebben een T3-campertje gehad, ben nu een T5-campertje, maar onze gedachte gaat nog steeds uit naar een vier wiel aandrijf uitgave van de T3 zie meer gegevens op http://www.syncronautslowlands.com/ Je zou filmpje moeten zien op het Internet wat de busjes presteren op ruw terrein prachtig. Als je zo'n busje koopt helemaal gaat strippen naar een "grote verzinkerij" brengen, door onderdompeling dat het geheel blank is, dan laten verzinken (kitnaden afwerken met smeer tin), eventueel opnieuw laten sluiten in de kleur die je wilt, weer helemaal opbouwen, en er een campertje van maakt, dan heb je een overleef campertje. Wil je hem voor het oog on aantrekkelijk maken maak er van dan voor het verzinken, van alle kanten deuken en grote kogelgaten de gaten kan je aan de binnenkant dichten afsluitbare (ventilatie) stalen bollen, binnenkant tegen het gehele dak koperen leidingen monteren voor het isoleren je kan het gebruiken voor het voor verwarmen van de motor in koude gebieden, verwarming in de het campertje zelf, of om te wassen, je vind er wel een goed gebruik voor. O ja, spuiten als of het geheel behoorlijk aan het roesten is, het geheel lijkt dan op bus waar niemand meer iets aan zal hebben. Je kan de on ogelijke bus ook mooi afwerken met speciale folie voor auto's die zijn er in prachtige kleuren en motieven, de deuken en gaten kun je opvullen, ja waarom als dat werk??? je het er nu een campertje van gemaakt die prachtig mooi is nooit gaat roesten. Als er iets ergs uitbreekt haal je de folie er af en opvullingen er af, en je hebt een perfecte overleef bus, met een slobber familie waar niets te halen valt, was schminken (en soepele masker met besmettelijke zweren, kale plekken op het hooft laten maken) en kleding met scheuren en gaten. Een nieuwere motor in de bus monteren kan je overal blijven rijden omdat je een schone verbranding hebt. Er is een bedrijf in Hoogezand die bijzonder goede RVS uitlaten maakt je kan een super dampende uitlaat laten maken met een klep om normaal geluid te laten horen, het voordeel stilletjes rijden in het donker is mogelijk rijden tussen mensen met een normaal geluid is dan raadzaam onder word er ook weer gedacht dat je een super bus hebt. De uitlaat kun je ook voorzien van leidingen er omheen voor hete lucht voor het verhitten van voedsel tijdens het rijden (semi hete luchtoven, drogen van kruiden, fruit, met menglucht kleding drogen, drogen van paar kilo silicagel) je kan de verpakkingen met silicagel goed gebruiken om de leef ruimte vochtvrij te houden, ook tijdens het slapen, of onder je kleding als het erg koud en vochtig is, verregende kleding is zeer snel droog in een grote zak met de verpakkingen met silicagel, of in een hangkast met de verpakkingen met silicagel dan heb je tevens een droogcabine. Groet, J.J. Ps, sorry dan ik een slechte schrijver ben, de bedoeling is goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Lijkt me een dure grap allemaal. Voor dat geld zou ik een licht en sterk chassis laten bouwen door een chassisbouwer en daar de wagen naar keuze op monteren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Keyser Suze Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Ik voel de taal nazi in mij kronkelen. Irritant lezen dit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijn Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Ik voel de taal nazi in mij kronkelen. Irritant lezen dit. ik snap uw punt . leuk idee, maar wat mij betreft ook iets te omslachtig. en ik als ik dan denk aan een mogelijke manier om die strondspray te maken:rolleyes:. Heb ook verhalen van uit de oorlog gehoord, de mooie fietsen e.d. werden door de nazi's gejat, maar de oudere, minder comfortabel uitziende karretjes lieten ze mooi staan. Je kan al kosten besparen door geen kogelvrij ( plexi- ) glas te nemen, als de camper er al zo onaangenaam uitziet zal hij vast ook niet snel een doelwit worden, bovendien heb ik niet het idee dat een camper zelf zo kogelvrij is, dus waarom de ramen wel? en als men er nou gewoon een baggeruitlaat onder hangt is zo'n rookmachine ook niet nodig . Voor de rest een leuk idee, maar geef mij maar gewoon een goeie 3- á 4-seizoenen tent, een complete urban survival uitrusting ( gewoon een extra uitgeruste BOB ) inclusief mooie houtgas-verbrander, en een BOL om naar toe te vluchten en ik kan rustig slapen. tenzij de BOL locatie precies het "epicentrum" is. maar dan zien we wel weer verder, in dat geval heb ik altijd nog mijn BOB en tent . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wodan Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Ik kan er geen zinnige commentaar op geven, dus doe ik dat ook niet. @Mods: In de koffiehoek een gedeelte 'onrealistische wensdromen" aanmaken en het daar naar toe verplaatsen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enki Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Naja, je kunt deze poster van een hoop beschuldigen, maar hij/zij heeft zeer zeker geen gebrek aan fantasie! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 8 juli 2015 Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Je kunt ook een Citroen 2CV gebruiken..... ff demonteren (alles kan los) en hoppa laten verchromen dan heb je een mooi glimmend eendje... De 2CV 4×4 Sahara, later 2CV Bimoteur genoemd (1958-1970), had achterin een extra motor met versnellingsbak, die andersom gemonteerd was. Met een schakelpook tussen de voorstoelen werden beide versnellingsbakken gelijktijdig bediend. Voor de beide motoren waren afzonderlijke benzinetanks onder de voorstoelen en twee contactsloten voorzien. Het reservewiel was voor op de motorkap bevestigd. De auto beschikte dankzij de inschakelbare vierwielaandrijving over een enorme terreinvaardigheid, maar wel voor de dubbele prijs van de standaard-Eend. Er werden slechts 694 exemplaren van gebouwd. Vele werden door de Schweizer Post als bestelwagen gebruikt. Tegenwoordig zijn het gevraagde oldtimers. deze vin ik leuker Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 8 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 juli 2015 Ik voel de taal nazi in mij kronkelen. Irritant lezen dit. Ja beste man, Ik heb mijn reactie maar wijselijk verwijderd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 10 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2015 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 10 juli 2015 Delen Geplaatst: 10 juli 2015 Kijk eens op deze site rond: http://www.syncro-bernd-jaeger.de/DEUTSCH/html/tdi-umbau.html Dan weet je wat er zoal gedaan werd/wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wiskers Geplaatst: 10 juli 2015 Delen Geplaatst: 10 juli 2015 Hij is zooo leuk he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 18 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2015 Kijk eens op deze site rond: http://www.syncro-bernd-jaeger.de/DEUTSCH/html/tdi-umbau.html Dan weet je wat er zoal gedaan werd/wordt. Bedank Jobs voor je reactie en dat je dit even hebt opgezocht, het je zelf ook een T3 gehad????? De: V6 TDI 205 pk met handgeschakelde versnellingsbak Porsche Vmax van 200 km / h : 205 HP, V6 TDI 200 km / h met 4600 U / min Porsche versnellingsbak, 6 versnellingen kabelcircuit 4 schijven remmen Hunter chassis 17 inch lichtmetalen velgen met 235/65 R17 achter 225/55 R17 vooraan, lijk mij wel wat daar zou ik onze camper wel voor willen ruilen. We zouden er trouwens wel graag luchtvering onder willen hebben, met een aanvullende uitvinding van me zelf. Groet, J.J Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 18 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2015 Hij is zooo leuk he Ik heb de filmpjes gezien echt mooi, bedankt. Groet, J.J. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jobs Geplaatst: 19 juli 2015 Delen Geplaatst: 19 juli 2015 Bedank Jobs voor je reactie en dat je dit even hebt opgezocht, het je zelf ook een T3 gehad????? Dat niet, maar wel geinteresseerd in de TDI-gerelateerde ombouwzaken op die site. Wat zou een goed T3-chassis kosten als basis voor een ombouw? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 19 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2015 Dat niet, maar wel geïnteresseerd in de TDI-gerelateerde ombouwzaken op die site. Wat zou een goed T3-chassis kosten als basis voor een ombouw? De MB 100 heeft een zeer sterk onderhoudsvrij buizen chassis, de MB 100 bus werd ons aangeraden door een Mercedes specialist om die om te bouwen tot camper wegens de duurzaamheid van het chassis het werd bestempeld als onverwoestbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 20 juli 2015 Delen Geplaatst: 20 juli 2015 Een kampeerwagen in een overlevingssituatie lijkt mij niet aanbevelenswaardig. Je valt op, je bent kwetsbaar, je legt het in alle opzichten af tegen een gewone auto. Niet handig als er overal plunderende groepen rondlopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 24 juli 2015 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2015 Een kampeerwagen in een overlevingssituatie lijkt mij niet aanbevelenswaardig. Je valt op, je bent kwetsbaar, je legt het in alle opzichten af tegen een gewone auto. Niet handig als er overal plunderende groepen rondlopen. Ik denk dat elk object dan de aandacht trekt, ook de overleving wagens die we al op het forum hebben kunnen zien. Wij hebben dan een T5-campertje zonder aandachttrekkende verbouwingen aan de buitenkant te zien, zoals ventilatieroosters, luifel, 220~ camping stopcontact, zo zit ik ook met het vervoer van de BOB een rugzak met overlevingsspullen dat trekt direct aandacht die is in zo'n tijd goud waard, tijdens het schrijven kwam ik op het idee om een "bodybag op een karretje" met een dik mensen grote pop er in die je gebruik je om de spullen in te doen, als men zou het beoordelen op de grote en vorm huiver men misschien, en je word gemeden als besmettingsbron. Als je twee of drie bodybag op je karretje hebt je helemaal een afschrikking, denkt men dat er goed iets mis is, als je dan ook nog om voedsel, drinken en medicatie tegen golera vraag en langzamer dichter bij komt, roepen ze je misschien halt toe en kan je wachten op je gevraagde spulletjes, en hoopt men dat je gouw weer zult verdwijnen, jij tevreden en hebt rust. (Humor, maar het zou kunnen werken) Wie heeft net een beter idee om je overlevingsspullen onaantrekkelijk te vervoeren??? ik bedoel natuurlijk ook niet in een kar met mest. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Enigma13 Geplaatst: 24 juli 2015 Delen Geplaatst: 24 juli 2015 Wie heeft net een beter idee om je overlevingsspullen onaantrekkelijk te vervoeren? Is dit iets? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
anonimoes Geplaatst: 11 november 2015 Delen Geplaatst: 11 november 2015 al zou het kunnen dan maakt de overheid dit waarschijnlijk binnenkort onmogelijk vergeet niet dat je beter een net niet perfecte auto hebt die je binnenste buiten kent (gebruikt) dan een plaatje wat op een SHTF staat te wachten in de schuur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.