Ga naar inhoud
GENEGEERD

1� om de crisis te bestrijden. Wat doe jij daar nog mee ?


lewieke

Aanbevolen berichten

Het is je vast al opgevallen dat de ene meer kan met een Euro dan iemand anders. Het lijkt me leuk om te tonen met foto's wat wij nog kunnen met maximaal 1 €.

 

Een paar dingetjes die ik nog regel met 1 Euro :

 

 

- Ik kocht vandaag 16 dekseltjes die ik gebruik om de glazen flessen van passata opnieuw te gebruiken. Gewoon een andere dop op de fles en ze kan voor wat anders dienen ipv weggegooid te worden.

[ATTACH=CONFIG]19002[/ATTACH]

 

Zodra ik de kans heb plaats ik de foto's. Wat doe jij met 1 Euro ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

 

Wat doe jij met 1 Euro ?

 

Vorige week zat ik in Spanje

Daar kan je op een terras nog een heerlijk glas "vino tinto" drinken die met een warme glimlach gekoeld wordt geserveerd.

En dan zetten ze ook nog een schaal heerlijke olijven, een schaaltje chips en wat andere tapas.

Er was wifi, en ik zat er best wel lang ivm het uploaden van diverse data naar dropbox.

(ik zat er ruim 1,5 uur)

Tot mijn verbazing werd mijn bijna lege glas (ongevraagd) bijgevuld, en de totale rekening was 1 euro.

 

Op zo'n moment kan ik het niet laten om 1 euro te betalen op het schaaltje, en een briefje van 5 euro extra onder het schaaltje, zodat je de "muchas gracias" wordt bespaard.

 

Die ene keer heeft 1 euro voor mij een compleet andere waarde dan de andere keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de appelproducent koop ik 12kg appels voor 3.5€. Met 1€ koop je dus ongeveer 3.5 kg appels. Daarvan maak ik 2l appelsap, 2 porties appelmoes, of je kan 22 appels uit het vuistje eten. Je moet wel je trots opzij zetten. De appels worden verkocht onder de benaming : dierenvoeder. Buiten de wat ongewone afmetingen en vormen en af en toe een bluts en buil is er niets mis mee.

 

[ATTACH=CONFIG]19009[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de appelproducent koop ik 12kg appels voor 3.5€. Met 1€ koop je dus ongeveer 3.5 kg appels. Daarvan maak ik 2l appelsap, 2 porties appelmoes, of je kan 22 appels uit het vuistje eten. Je moet wel je trots opzij zetten. De appels worden verkocht onder de benaming : dierenvoeder. Buiten de wat ongewone afmetingen en vormen en af en toe een bluts en buil is er niets mis mee.

 

[ATTACH=CONFIG]19009[/ATTACH]

 

M.a.w.: De appels die niet goed genoeg zijn voor 't "normale volk" in de supermarkten.

 

Wat ik met een euro doe? Goh...ik kan we niks herinneren van wat ik voor één euro kocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brooddoos Action : 1,19€, 75 diepvrieszakjes - 1.75€ Met een brooddoos kan je met een beetje geluk een jaar weg, goed voor pakweg 200 maaltijden. Dus ongeveer 5x goedkoper.

 

[ATTACH=CONFIG]19011[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]19012[/ATTACH]

 

Die broodtrommels hebben wij ook voor de kinderen, de meeste gaan 1-2 weken mee waarna het deksel langzaam begint af te scheuren :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag meststof voor tomaten van Viano 6.75€/1.75kg vergeleken met kamerplantenmeststof van action 0.95€/l

 

Wat blijkt ? De samenstelling is dezelfde op calcium na. Dat kan ik gemakkelijk manueel toevoegen. Ik heb me voorgenomen me niet meer te laten vangen. Ik zal in de toekomst vaker kleine hoeveelheden vloeibare meststof aan mijn plantjes geven.

 

[ATTACH=CONFIG]19045[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]19046[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de concentratie ook dezelfde?

 

't is moeilijk te vergelijken. De ene is vast, de ander vloeibaar. Maar er wordt gesproken in %. Dus als je dan het gewicht gaat vergelijken, kom je zelfs voordeliger uit voor Action omdat je sowieso 5x goedkoper zit in vergelijking met hetzelfde gewicht. De afgifte van de voedingsstoffen gaat sneller met vloeibaar, dus moet je vaker kleine hoeveelheden geven. Iets meer werk dus. Ik heb mijn plantjes ook nog wat handenvol kalk gegeven om de zuurtegraad van mijn potgrond te compenseren. Morgen toch nog maar eens de ph meten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had laatst verschillende soorten mest bij de Action bekeken.

Bleek allemaal dezelfde NPK waardes te zijn uit dezelfde stoffen.

 

Voor wat meer geld koop ik dan professionele mest waar ik veel minder van nodig heb.

 

Ontopic.

 

Wat ik laatst voor een euro heb gekocht...

Ik was vorige week in Amsterdam en daar had je hokjes met een raam er in.

Voor een euro kon je 1 minuut .. Ach laat maar, jullie hebben nu nog een hele andere kijk op ondergetekende :cool:

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...