Flos Geplaatst: 5 juni 2015 Delen Geplaatst: 5 juni 2015 Toen ik deze morgen ontwaakte had ik geen tijd voor ontbijt en andere ochtend rituelen. De dag was aangebroken dat mijn fazanten eieren gingen uitpikken in mijn broedmachine. Het is de eerste maal sinds 20 jaar of meer dat ik broed in mijn broedmachine . 58 eieren ingelegd en ik heb 18 kuikens . Niet bijzonder goed maar als ik al de factoren meereken mag ik niet klagen . Mijn eieren waren voor een deel te oud . Te lang moeten uitstellen omdat ik in spanje was . Onbekende moeder dieren . Op het laatste moment nog 3 fazanten hennen gekocht . Geen vochtigheidsmeter een beetje op het gevoel gewerkt . Dus al bij al 18 is niet slecht . Eens de kuikens in het moederhuis waren gehuisvest en ik aan mijn ontbijt tafel zat begon ik mijn dieren te tellen en ik kwam precies 100 uit . 18 fazanten kuikens 4 fazanten hennen 1 fazanten haan 32 vetmest haantjes 6 legkippen 1 haan . 2 kweek konijnen . een nest jonge konijnen van 11 een van 14 en een van 9 een kat en een hond . Dat is natuurlijk tijdelijk de dieren komen en gaan . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MyronPrps Geplaatst: 5 juni 2015 Delen Geplaatst: 5 juni 2015 De dieren komen en gaan maar baas geert en hulp tigo(meneer mopshond) blijft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 5 juni 2015 Delen Geplaatst: 5 juni 2015 Een mooie menagerie @Geert, maar hoe kun je 3 nesten jonge konijnen hebben uit 2 kweekkonijnen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 5 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2015 Een mooie menagerie @Geert, maar hoe kun je 3 nesten jonge konijnen hebben uit 2 kweekkonijnen? De oudste en drie maanden en van de zelfde moeder is de jongste nest 5 dagen . Dus alle 2 maand gaat ze bij de rammelaar. ( ongeveer ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dreutel Geplaatst: 5 juni 2015 Delen Geplaatst: 5 juni 2015 @Geert, Ik realiseerde me niet dat het zo vlot ging! Je hebt dus elke maand zo'n 10 konijnen voor de pot! Da's bij de konijnen af! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 5 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2015 @Geert, Ik realiseerde me niet dat het zo vlot ging! Je hebt dus elke maand zo'n 10 konijnen voor de pot! Da's bij de konijnen af! Ja ze kweken als konijnen . 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 5 juni 2015 Delen Geplaatst: 5 juni 2015 @Geert, Ik realiseerde me niet dat het zo vlot ging! Je hebt dus elke maand zo'n 10 konijnen voor de pot! Da's bij de konijnen af! Dat heb je alleen als je het af en toe even voor doet, zo voor het konijnenhok. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tanfana Geplaatst: 5 juni 2015 Delen Geplaatst: 5 juni 2015 ik mis de rammelaar in je lijstje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 5 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2015 ik mis de rammelaar in je lijstje. Die heb ik niet . Vroeger wel samen met mijn zwager . Nu ga ik naar de vader van mijn schoonzoon . (Allee naar zijn rammelaar ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jacobus Geplaatst: 20 oktober 2015 Delen Geplaatst: 20 oktober 2015 hallo geert. zelf kweek ik al tien jaar met fazanten. welk ras heeft u? en eigen eieren of aangekochte broedeieren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stuudje Geplaatst: 20 oktober 2015 Delen Geplaatst: 20 oktober 2015 @jacobus, als je een @ voor de naam zet(zonder spatie) dan krijgt de ander een melding en zal hij je bericht lezen. @Geert, Jacobus heeft een vraag voor je, zie hierboven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jacobus Geplaatst: 20 oktober 2015 Delen Geplaatst: 20 oktober 2015 @Stuudje bedankt voor de tip en wat een handig systeem, kunnen ze op andere forums nog van leren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 21 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2015 hallo geert. zelf kweek ik al tien jaar met fazanten. welk ras heeft u? en eigen eieren of aangekochte broedeieren? Ik kweek uitsluitend de bos fazant. Al mijn hanen hebben nu een witte ring in de hals heb ik nog niet veel gehad . Dit jaar was het eerste jaar sinds lang dat ik terug met een broedkast werkte . Ik heb jaren fazanten gehoed zonder mijn hulp . Maar de ren waar ze in lippen was dan ook 3/4 ha. bij mijn overleden zwager . Nu lopen ze heel wat kleiner en broeden ze niet meer zelf . Ik heb een haan en vier hennen om te kweken . @Stuudje bedankt . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jacobus Geplaatst: 21 oktober 2015 Delen Geplaatst: 21 oktober 2015 Ik kweek uitsluitend de bos fazant. Al mijn hanen hebben nu een witte ring in de hals heb ik nog niet veel gehad . Dit jaar was het eerste jaar sinds lang dat ik terug met een broedkast werkte . Ik heb jaren fazanten gehoed zonder mijn hulp . Maar de ren waar ze in lippen was dan ook 3/4 ha. bij mijn overleden zwager . Nu lopen ze heel wat kleiner en broeden ze niet meer zelf . Ik heb een haan en vier hennen om te kweken . @Stuudje bedankt . en wat voedt u ze? en u verkoopt ze of voor eigen consumptie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 21 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2015 Ik verkoop er een paar de rest eet ik zelf op . Als kuiken krijgen ze meel dat ik koop maar dat maal ik nog eens extra. Daar bij doe ik allerhande zaden van onkruid bij en van gewassen in het veld . Als volwassen dier krijgen ze voornamelijk mais dat ik op velden ga oprapen. Na min. 6 maand drogen breek ik dat in een zelfgemaakte machine daar gaat ook nog tarwe bij een gerst . Verder krijgen ze zoveel mogelijk groen . Alle onkruid uit de moestuin maar ook kool bladeren . Courgettes eten ze ook graag . En als ik eens een avond op slakken jacht ga krijgen ze die ook dan is het feest . Geen gras van het gazon dat stropt in de krop en maag . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jacobus Geplaatst: 21 oktober 2015 Delen Geplaatst: 21 oktober 2015 @Geert dat is een goede manier om aan voer te komen. heeft u toevallig een foto van de machine? dit omdat ik zelf ook zo een machine wil maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 21 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2015 @Geert dat is een goede manier om aan voer te komen. heeft u toevallig een foto van de machine? dit omdat ik zelf ook zo een machine wil maken. Een dezer dagen zal ik er een topic over maken . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jacobus Geplaatst: 21 oktober 2015 Delen Geplaatst: 21 oktober 2015 Een dezer dagen zal ik er een topic over maken . ik wacht met smart Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 21 oktober 2015 Delen Geplaatst: 21 oktober 2015 Een dezer dagen zal ik er een topic over maken . Die dag kwam snel: http://preppers.nl/forum/threads/13823-Apparaat-om-mais-te-breken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.